oude laptop

Peter W.

oude laptop
Ik heb voor een prikkie een oude W98 laptop kunnen bemachtigen (voor een
internet, spelletjes en foto's). Tot mijn schrik blijkt er een illegale
versie van XP op te staan, die ik alleen in de veilige modus kan opstarten,
dus geen internet mogelijk.
Omdat ik nog in het bezit ben van de W98SE CD-ROMS van mijn oude (inmiddels
overleden) desktop PC lijkt het mij een goed idee om deze dan maar te
installeren op de laptop.
Mijn vraag: kan dit, of kun je zo'n installatie slechts maar 1 keer doen op
een geregistreerde PC.
Peter

karelV [MS MVP]

Re: oude laptop
Peter W. schreef op 25-6-2010 12:57:
> [...]
> maar te installeren op de laptop.
> Mijn vraag: kan dit, of kun je zo'n installatie slechts maar 1 keer doen

Win98 keys (die 5*5) kon je eindeloos gebruiken, dus wat jij wilt zou moeten lukken.

[XP 'Veilige modus met netwerkondersteuning' zou trouwens wel internet mogelijk moeten maken]

Peter W.

Re: oude laptop

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Win98 keys (die 5*5) kon je eindeloos gebruiken, dus wat jij wilt zou
> moeten lukken.
>
> [XP 'Veilige modus met netwerkondersteuning' zou trouwens wel internet
> mogelijk moeten maken]

VP9VV-VJW7Q-MHY6W-JK47R-M2KGJ ga ik proberen! Thanks

Wat betreft XP: die netwerkondersteuning werkt ook niet: hij blijft maar
vragen om activering/registratie, en ik heb ook geen geluid, weg ermee dus.

Cnut

Re: oude laptop
"Peter W." <PeterQ8@antispam.nl> schreef in bericht

> [...]

> Wat betreft XP: die netwerkondersteuning werkt ook niet: hij blijft maar
> vragen om activering/registratie, en ik heb ook geen geluid, weg ermee

Dikke kans dat netwerkondersteuning en geluid al helemaal niet werkt in W98,
tenzij je uit de krochten van een ver verleden op internet nog de juiste
Hardware drivers kunt downloaden. Als ik jou was zou ik XP houden,
herregistreren en drivers downloaden.
Met Aida kun je je hardware inventariseren.
http://www.snapfiles.com/get/aida32.html
XP is met gemak te "legaliseren" met:
"Make Windows XP Genuine in 5 seconds" (doe dit voordat er een virusscanner
opstaat)
http://thepiratebay.org/torrent/3550...e_WGA_ Cracks
Niet helemaal legaal misschien, maar het werkt wel ;-)
Belachelijk dat M$ nog geld wil hebben voor XP, een 10 jaar oud OS!
Win98 is echt passe!
SP3 keys:
Key 1: V2C47-MK7JD-3R89F-D2KXW-VPK3J
Produkt ID: XXXXX-640-8365391-XXXXX

Key 2: CB9YB-Q73J8-RKPMH-M2WFT-P4WQJ
Produkt ID: XXXXX-640-1457236-XXXXX

Key 3: D6FY9-288V2-QHKC8-WW9DY-YCKJJ
Produkt ID: XXXXX-640-1974194-XXXXX

Key 4: DHXQ2-WRGCD-WGYJY-HHYDH-KKX9B
Produkt ID: XXXXX-640-0427404-XXXXX

Key 5: CCFRD-B49C2-XC9JV-49DW9-MKTHQ
Produkt ID: XXXXX-640-0437133-XXXXX

Key 6: BDV7T-3JK2Y-BT4RM-3GHH2-6QHDY
Produkt ID: XXXXX-640-0542082-XXXXX

Key 7: PD9WR-BDGBK-RPXKR-W3CK4-QHYF3
Produkt ID: XXXXX-640-2972611-XXXXX

> Win98 keys (die 5*5) kon je eindeloos gebruiken, dus wat jij wilt zou
> moeten lukken.
>
> [XP 'Veilige modus met netwerkondersteuning' zou trouwens wel internet
> mogelijk moeten maken]

Ik heb mezelf nu in de nesten gewerkt zodat het hele systeem in de war
lijkt. De volgende stommiteit begaan:
in de veilige XP modus, msconfig>safeboot met netwerk aangevinkt. Het gevolg
is dat hij bij opstarten nu niet meer in de veilige modus komt maar direct
doorgaat naar de mededeling "deze computer moet geactiveerd worden', maar
het kadertje voor de activering verschijnt ook niet meer. De enige optie is
dan om hem uit te zetten. Een eerdere poging om W98SE te installeren met
behulp van opstartdiskette lukte ook al niet. Kortom ik weet het ook niet
meer, dit is voer voor DOS syteemspe******ten denk ik. Zal het ooit nog
lukken of moet ik de 60 euro die ik voor het ding betaald heb maar
afschrijven onder de rubriek ´weggegooid geld´.

Jawade

Re: oude laptop
Peter W. <PeterQ8@antispam.nl> schreef op Sat, 26 Jun 2010 22:46:59 +0200 in artikel <eVxu5CXFLHA.5736@TK2MSFTNGP02.phx.gbl>:
> [...]

> lukken of moet ik de 60 euro die ik voor het ding betaald heb maar
> afschrijven onder de rubriek ´weggegooid geld´.

Starten met een opstartfloppy, cd erin en setup opstarten.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ Nieuw: Kalender! Diskeditors met MBR-rebuilders!

> [...]

> Zal het ooit nog lukken of moet ik de 60 euro die ik voor het ding betaald
> heb maar afschrijven onder de rubriek ´weggegooid geld´.

Helemaal niet, Google is je vriend!
http://www.google.com/search?source=...steem&gs_rfai=
Geen eigen XP CD? dan er ergens 1 lenen.
Trouwens "DOS" bestaat niet in Windows XP!

Jawade

Re: oude laptop
Jawade <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef op Sat, 26 Jun 2010 22:59:22 +0200 in artikel <20100626$225922@Jawade.Naaldwijk.nl>:

> Starten met een opstartfloppy, cd erin en setup opstarten.

Oh, wacht, eerst nog ff formatteren.

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
> Peter W. <PeterQ8@antispam.nl> schreef op Sat, 26 Jun 2010 22:46:59 +0200

> Starten met een opstartfloppy, cd erin en setup opstarten.

hoe start ik setup?

Peter W. <PeterQ8@antispam.nl> schreef op Sat, 26 Jun 2010 23:24:49 +0200 in artikel <#WsoCYXFLHA.5736@TK2MSFTNGP02.phx.gbl>:

> "Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht

> hoe start ik setup?

Eerst formatteren, door format c: in te typen, dan D: intypen (als dat
je cd drive is) en dan setup intypen. Steeds afsluiten met Enter.