Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community

Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community
Wat gebeurt er?
Met dit bericht delen wij u mee dat Microsoft binnenkort de nieuwsgroepen
gaat sluiten en de overgang van gebruikers naar forums zal beginnen.

Waarom?
Nieuwsgroepen bestaan al vele jaren, maar de activiteiten binnen de
Microsoft nieuwsgroepen zijn sterk afgenomen gedurende de afgelopen jaren.
Dit is de wijten aan het feit dat klanten en gebruikers steeds vaker hun
oplossingen vinden binnen de Microsoft forums en websites van derde
partijen. Deze stap zal de ervaring van de klant verbeteren, de inhoud
centraliseren en het makkelijker maken voor actieve bijdragers om hun
invloed te behouden en voor klanten en zoekmachines om inhoud te vinden door
verbeterde indexering. Daarnaast bieden forums een beter platform for
gebruiker- en spam management dat klant teveredenheid zal verbeteren door
het stimuleren van een gezonde discussie in deze nieuwe locatie voor de
community. Als gevolg hiervan, zal Microsoft beginnen met het verschuiven
van de huidige middelen naar de forums en de ondersteuning voor de
nieuwsgroepen stop zetten.

Naast het bieden van een fijne online browser ervaring is er voor de
gebruikers, die het liefst gebruik willen maken van een NNTP (nieuwsgroep)
lezer om deel te nemen aan de nieuwgroep community, een oplossing ontwikkeld
genaamd de NNTP Bridge. Hiermee een gebruiker een aantal NNTP lezers kan
aansluiten bij de forums waarin zij willen deelnemen terwijl de
functionaliteit van de NNTP lezer in tact blijft. Aanwijzingen hoe u de NNTP
Bridge kan downloaden en het gebruik hiervan kunt u hier vinden:
http://connect.microsoft.com/MicrosoftForums/

Wanneer zal dit plaatsvinden?
Vanaf 1 juli 2010 zal deze nieuwsgroep gesloten worden.

Waar kan ik terecht na de sluiting van deze nieuwsgroep?
In een streven uw ervaring verder te versterken zal deze nieuwsgroep
gesloten worden in de komende maanden en willen wij u uitnodigen om deel te
nemen aan de
http://social.answers.microsoft.com/...istanl/threads
forum. De exacte datum zal tijdig worden bekend gemaakt en gepubliceerd.

Mocht je de Microsoft Forums willen bezichtingen:
http://www.microsoft.com/communities...s/default.mspx

Met wie kan ik contact opnemen voor eventuele vragen?
Vragen over het proces, aanbevolen forums en tijdsduur kunt u sturen naar:
NNTP@microsoft.com

FredW

Re: Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community
On Sun, 20 Jun 2010 23:02:35 -0700, <nntp@microsoft.com> wrote:

>Wat gebeurt er?

Zo te zien heeft Microsoft zelf geen flauw benul wat er gebeurt.
Reeds 4x dezelfde boodschap.
Zijn ze het nu aan het uitleggen naar zichzelf of naar anderen?

>Naast het bieden van een fijne online browser ervaring ....

Wat is dat nu weer voor vreemd geleuter?
(het zal wel "professionele" kretologie van een of andere marketing
afdeling zijn.)

>Waar kan ik terecht na de sluiting van deze nieuwsgroep?

Als de nieuwsgroep dicht gaat op de nieuwsserver van Microsoft,
merken we vanzelf wel of andere nieuwsservers gewoon doorgaan
met deze nieuwsgroep.

>Wanneer zal dit plaatsvinden?
>Vanaf 1 juli 2010 zal deze nieuwsgroep gesloten worden.

> De exacte datum zal tijdig worden bekend gemaakt en gepubliceerd.

Misschien kan men bij Microsoft het eigen bericht eens lezen,
dan weten ze wanneer deze nieuwsgroep bij Microsoft wordt gesloten.

>... om deel te nemen aan de nieuwgroep community ...

Tsja, als je een bericht uit EN-US naar NL laat vertalen door een robot
(Babelfish?) en je controleert zelf niet wat de robot verstuurt, dan
krijg je soms een wat krom taalgebruik.

--
Groeten van Fred W. te H.
Coalitie-onderhandelingen:
s|b

On Mon, 21 Jun 2010 13:20:02 +0200, FredW wrote:

> Zo te zien heeft Microsoft zelf geen flauw benul wat er gebeurt.
> Reeds 4x dezelfde boodschap.
> Zijn ze het nu aan het uitleggen naar zichzelf of naar anderen?

Gewoon negeren jôh! ;-)

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
~PCfreak ©~

Re: Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community
Op Mon, 21 Jun 2010 13:20:02 +0200, schreef FredW
<fredw@ninmule.invalid> het volgende.

> [...]

>Als de nieuwsgroep dicht gaat op de nieuwsserver van Microsoft,
>merken we vanzelf wel of andere nieuwsservers gewoon doorgaan

Het probleem is echter dat er zeer weinig wordt gepost, ze zijn nu al
nagenoeg leeg.
Ze zijn allemaal naar de forum's gegaan.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
s|b

On Tue, 22 Jun 2010 08:28:47 +0200, ~PCfreak ©~ wrote:

> Het probleem is echter dat er zeer weinig wordt gepost, ze zijn nu al
> nagenoeg leeg.
> Ze zijn allemaal naar de forum's gegaan.

And good riddance! ;-))

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

<pcfreak@werktniet.invalid> wrote:
> [...]

>nagenoeg leeg.
>Ze zijn allemaal naar de forum's gegaan.

Ik lees daar wel eens.
Maar ook daar loopt het niet storm.

--
Groeten van Fred W. te H.
Coalitie-onderhandelingen:
Ik wil ook kunnen stemmen op de uitslag daarvan.
Loesje.
Leen

"FredW" <fredw@ninmule.invalid> wrote in message
> Ik lees daar wel eens.
> Maar ook daar loopt het niet storm.

Answers.nl-NL.windowsvistanl
"Slechts" 3x zo veel berichten dan hier de afgelopen 3 maanden ...
Als mijn salaris met die factor zou stijgen... ;-)

--
..
..