Zoeken in sub-mappen

John R.

Zoeken in sub-mappen
Bestanden zoeken in Windows Verkenner: wat ik ook doe, ik krijg geen
zoekresultaten uit sub-mappen, alleen uit de geopende map.
Onder "Extra - Mapopties" heb ik bij tabblad "Zoeken" aangevinkt
"Onderliggende mappen doorzoeken" etc.
Kent iemand dit probleem?
Ik heb de home premium versie met SP2.

Groet, John
Jantine

Re: Zoeken in sub-mappen
John R. wrote:
> [...]
> zoekresultaten uit sub-mappen, alleen uit de geopende map.
> Onder "Extra - Mapopties" heb ik bij tabblad "Zoeken" aangevinkt

Nee, bij mij is die optie "Zoeken" niet aanwezig in Mapopties. Alleen deze 3
tabladen: Algemeen, Weergave en Bestandstypen.

Of bedoel je de gewone 'Zoeken-knop'? Maar dat zit daar bij weer niet de
optie "Onderliggende mappen doorzoeken". Ik denk dat wat jij wilt helaas
niet kan. Een alternatief is alle mappe

Jantine

Re: Zoeken in sub-mappen
John R. wrote:
> [...]
> zoekresultaten uit sub-mappen, alleen uit de geopende map.
> Onder "Extra - Mapopties" heb ik bij tabblad "Zoeken" aangevinkt

Hoi, nog een keer (luie poezen gaan wel eens op je toetsenbord ligen!). De
vraag is ook of je Windows Live Search gebruikt of het gewone zoekvenster,
wat m.i. veel handiger is. Als ik op de 2e manier een wilekeurig bestand
invul en dan bij 'Zoeken in' de locatie invul, waarvan ik weet dat het
desbetreffende bestnd zich moet bevinden wot het ok netjes gevonden. Die
locatie zul je omille van de zoekduur zo klein mogelijk willen huoden, maar
als je geen flauw diee hebt waar het bestand zich bevidt zul op alle
stations moten zoeken.

Of heb ik nu alleen maar jouw vraag in wat duidelijker nederlands
geformuleerd???

Jantine

J.T. van Es

Re: Zoeken in sub-mappen
"John R." <John R.@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> zoekresultaten uit sub-mappen, alleen uit de geopende map.
> Onder "Extra - Mapopties" heb ik bij tabblad "Zoeken" aangevinkt

Naar aanleiding van jouw klacht heb ik eens gekeken hoe dat bij was. Ook bij
mij kon niets meer in de sub-mappen gevonden worden.
Gevonden heb ik dat het zoek programma niet echt op de harde schijf zoekt
maar in een index (inhoud opgaven). Na de index (met indexeren) opnieuw te
hebben aangemaakt ging alles weer goed. Ik was in de veronderstelling dat
die index automatisch werd bijgehouden maar dat is kennelijk niet het geval.

Hans

Peter W.

Re: Zoeken in sub-mappen

"J.T. van Es" <hansveDIT@WEGnikhef.nl> schreef in bericht
> [...]

> hebben aangemaakt ging alles weer goed. Ik was in de veronderstelling dat
> die index automatisch werd bijgehouden maar dat is kennelijk niet het

dat gaat ook automatisch mits je de juiste mappen hebt aangevinkt zie
http://www.xcomputers.info/tips/optiesvoorindexeren.php

J.T. van Es

Re: Zoeken in sub-mappen
"Peter W." <PeterQ8@antispam.nl> schreef in bericht

> "J.T. van Es" <hansveDIT@WEGnikhef.nl> schreef in bericht

> dat gaat ook automatisch mits je de juiste mappen hebt aangevinkt zie
> http://www.xcomputers.info/tips/optiesvoorindexeren.php

Die opties zijn wel goed ingesteld maar kennelijk raakt het indexeren na
verloop van tijd de weg kwijt.

Hans

Cnut

> [...]
> zoekresultaten uit sub-mappen, alleen uit de geopende map.
> Onder "Extra - Mapopties" heb ik bij tabblad "Zoeken" aangevinkt

"Zoekt en gij zult vinden" = *alles* dus!
http://www.mythicsoft.com/page.aspx?...sack&page=home
<Re-click op de installer, als admin installeren>