Taakbeheer - min of meer!

Jantine

Taakbeheer - min of meer!
Hallo,

helaas is de Nieuwsgroep voor Windows XP Home opgeheven en dan denk ik dat
deze groep het meest in de buurt komt. Wat is het geval: Windows Updater had
12 updates gevonden en ik klikte op Installeren. Ergens op de helft (het
duurde nogal lang, zodat ik wel eens wou kijken wat er gebeurde) riep ik
Taakbeheer op en toen dat een poosje op de tab Processen stond en er
blijkbaar een grote update geĆÆnstalleerd werd, verdween eerst de visuele
opmaak van het Taakbeheerscherm (ik heb het Wisselbestand staan op "Door het
systeem te bepalen") en even later verdween alles van Taakbeheer behalve
de tab Processen. Ik had alleen nog die pagina en aangezien daarop geen
kruisjes of andere manieren zitten om dat scherm te stoppen zat Ć*k er dus
mee. Na wat ge[probeer bleek ik die pagina met Esc wel weg te kunnen
krijgen.
Inmiddels waren alle updates geĆÆnstalleerd en heb ik opnieuw opgestart, maar
toen ik daarna Taakbeheer weer opriep kreeg ik weer alleen die bladzijde met
de processen.
En dat is nog steeds zo. Met Esc kan ik die pagina dus wel weg krijgen, maar
ik wil het hele Taakbeheer terug!

Hoe te handelen, that's the question my dear Watson!

BVD Jantine

FredW

Re: Taakbeheer - min of meer!
On Thu, 10 Jun 2010 15:31:59 +0200, "Jantine" <Jantine@Ketnet.nl> wrote:

> [...]
>ik wil het hele Taakbeheer terug!
>
>Hoe te handelen, that's the question my dear Watson!

Helpt dit misschien:
http://support.microsoft.com/kb/314227/nl

P.S. vanmorgen heeft nog iemand in de nieuwsgroep
microsoft.public.nl.windowsxp.home een vraag gesteld.

Misschien moet je een andere nieuwsserver gebruiken?

--
Groeten van Fred W. te H.
Lente:
Jantine

Re: Taakbeheer - min of meer!
FredW wrote:

> [...]
> microsoft.public.nl.windowsxp.home een vraag gesteld.
>
> Misschien moet je een andere nieuwsserver gebruiken?

Via Hulp en Ondersteunig was ik net op hetzelfde artiel
gestuit/gestoten(???) en het werkt inderdaad.

Maar een andere nieuwsserver? Welke en hoe doe ik dat?

Iig bedankt, jantine

FredW

Re: Taakbeheer - min of meer!
On Thu, 10 Jun 2010 16:48:48 +0200, "Jantine" <Jantine@Ketnet.nl> wrote:

>Via Hulp en Ondersteunig was ik net op hetzelfde artiel
>gestuit en het werkt inderdaad.
>
>Maar een andere nieuwsserver? Welke en hoe doe ik dat?

Ik gebruik news.news4us.nl en de nieuwsserver van mijn provider.
http://www.news4us.nl/
(met aanmelden)

En je kunt ook nog textnews.news.cambrium.nl gebruiken.
http://www.newzbot.com/
en daar klikken op "Sorted by Group count".
(aanmelding niet nodig)

Je moet dan in je nieuwslezer (Outlook Express ?) msnews.microsoft.com
vervangen door een andere nieuwsserver van je keuze.

--
Groeten van Fred W. te H.
Coalitie-onderhandelingen:
Peter W.

Re: Taakbeheer - min of meer!

"FredW" <fredw@ninmule.invalid> schreef in bericht

> Groeten van Fred W. te H.
> Coalitie-onderhandelingen:
> Ik wil ook kunnen stemmen op de uitslag daarvan.
> Loesje.

hahaha, wat grappig!
onze Fred ****el te Hopeloos is een echte humorist (u weet wel, zo eentje
waar niemand om lacht behalve hijzelf)

Gandalf G

Re: Taakbeheer - min of meer!

"Jantine" <Jantine@Ketnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> maar ik wil het hele Taakbeheer terug!
>
> Hoe te handelen, that's the question my dear Watson!

Om alle schermen en tabbladen van Taakbeheer weer zichtbaar te maken
dubbelklik je op de buitenste omranding van het applet.!

#gg

FredW

Re: Taakbeheer - min of meer!
On Thu, 10 Jun 2010 21:57:50 +0200, "Gandalf G"
<Gandalf_G@imaginary.com> wrote:

>Om alle schermen en tabbladen van Taakbeheer weer zichtbaar te maken
>dubbelklik je op de buitenste omranding van het applet.!

Ja, Gandalf, dat hadden we een paar uur geleden al gevonden.
;-)

FredW wrote:

> [...]
> Groeten van Fred W. te H.
> Coalitie-onderhandelingen:
> Ik wil ook kunnen stemmen op de uitslag daarvan.

Allemaal bedankt, maar ik vraag me nog wel af of en waar ik een lijst
met de nieuwsservers kan krijgen/bekijken. Jij (Fred) hebt die servers
toch ook ergens weg???

Jantine
FredW

Re: Taakbeheer - min of meer!
On Fri, 11 Jun 2010 18:38:19 +0200, "Jantine" <Jantine@Ketnet.nl> wrote:

>Allemaal bedankt, maar ik vraag me nog wel af of en waar ik een lijst
>met de nieuwsservers kan krijgen/bekijken. Jij (Fred) hebt die servers
>toch ook ergens weg???

In de loop der tijden, ben ik op verschillende websites lijsten met (al
dan niet gratis) nieuwsservers tegen gekomen.

Er zijn duizenden (gratis) nieuwsservers, maar er is mij geen
wereldwijde lijst bekend waarin dit allemaal wordt bijgehouden.

Via de link naar newzbot kun je een vrij groot aantal vinden.
http://www.newzbot.com/ (en klikken op "Sorted by Group count")

Ook de volgende link geeft bruikbare servers, maar het is ook maar een
beperkt aantal:
http://www.disenter.com/

Dan zijn er ook lijsten met de nieuwsservers van (b.v. Duitse en Franse)
universiteiten, die soms gratis zijn.
(ik heb nog een tijdje de nieuwsserver van de universiteit Stuttgart
gebruikt, die was ook heel aardig.)

De voor mij belangrijkste nieuwsserver is die van de "Freie Universität
Berlin", maar die kost je wel 10 (tien) EUR per jaar, een spotkoopje!
http://news.individual.net/

P.S. in welk land een nieuwsserver staat is helemaal niet belangrijk,
ik heb ze ook wel uit Italiė (.it) en Polen (.pl) probleemloos gebruikt.

(en nu hoop ik maar, dat ik niet teveel verwarring heb veroorzaakt.)
;-)