Vista activiatie - help!

Dave

Vista activiatie - help!
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn legitieme Windows Vista Ultimate 64-bits versie
(OEM). Een tijd geleden functioneerde mijn moederbord niet meer en heb ik
voor een tijdje (tot vandaag) een reserve PC moeten gebruiken, hier heb ik
mijn Windows Vista dus ook tijdelijk op geinstalleerd. Vandaag heb ik
eindelijk weer mijn eigen PC, met gloednieuwe hardware, maar tot mijn grote
verbazing kan ik nu niet meer mijn legitieme Windows Vista activeren!

Is er iemand die mij naar een oplossing kan helpen? Dit is de enige plaats
waar de site van Microsoft mij nog heen kon sturen, verder wordt ik telkens
uiteindelijk naar "professionele hulp van Microsoft" doorverwezen waar ik dik
voor zou moeten betalen (wat een schandalige suggestie).

Alvast bedankt,

Dave
Peter W.

Re: Vista activiatie - help!

"Dave" <Dave@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> dik
> voor zou moeten betalen (wat een schandalige suggestie).

http://answers.microsoft.com/nl-nl/default.aspx

Leen

Re: Vista activiatie - help!
Je krijgt dan als het goed is de optie aangeboden om een telefoonnummer te
bellen. Lukt dat niet?

Overigens is een geactiveerde OEM-versie gebonden aan de hardware die
aanwezig was toen je m activeerde.
Je kan m dus niet "neenemen" naar een andere pc/hardware. Daarom is een OEM
versie ook veel goedkoper dan een retail versie.

FredW

Re: Vista activiatie - help!
On Wed, 9 Jun 2010 00:02:27 +0200, "Peter W." <Peter247@nospam.nl>
wrote:

Als je het antwoord niet weet,
geef dan geen antwoord.

Blijf je aan het trollen?

--
Groeten van Fred W. te H.
Lente:
FredW

Re: Vista activiatie - help!
On Tue, 8 Jun 2010 14:25:22 -0700, Dave <Dave@discussions.microsoft.com>
wrote:

> [...]
>uiteindelijk naar "professionele hulp van Microsoft" doorverwezen waar ik dik
>voor zou moeten betalen (wat een schandalige suggestie).

Windows mag op slechts één PC worden geïnstalleerd.

Bij het activeren wordt bij Microsoft allerlei hardware gegevens van je
PC vastgelegd.
Veranderen van moederbord is één van de belangrijkste oorzaken, waarom
een hernieuwde activatie niet lukt.

Je kunt proberen dit via een activeermenu te regelen:
Start - typ daar: slui 4 <enter>. Je komt dan in een activeer-menu. Dat
lukt vaak.
Zo niet, dan MS bellen: 020 500 1500
en je probleem uitleggen.

(copyright KarelV, die nu op vakantie is.)

On Wed, 09 Jun 2010 00:33:02 +0200, FredW <fredw@ninmule.invalid> wrote:

> [...]
>Zo niet, dan MS bellen: 020 500 1500
>en je probleem uitleggen.
>
>(copyright KarelV, die nu op vakantie is.)

Hier staat ook zoiets beschreven:
http://social.answers.microsoft.com/...2-31fab567035f

"FredW" <fredw@ninmule.invalid> schreef in bericht
> On Wed, 9 Jun 2010 00:02:27 +0200, "Peter W." <Peter247@nospam.nl>
> wrote:
>
> Als je het antwoord niet weet,
> geef dan geen antwoord.
>
> Blijf je aan het trollen?

zak in elkaar aub (heb je al gestemd op Wilders vandaag?)

> Hier staat ook zoiets beschreven:
> http://social.answers.microsoft.com/...2-31fab567035f

NB!!! dat antwoord gaf ik in eerste instantie al, druipneus.

FredW

Re: Vista activiatie - help!
On Wed, 9 Jun 2010 10:17:21 +0200, "Peter W." <Peter247@nospam.nl>
wrote:
>"FredW" <fredw@ninmule.invalid> schreef in bericht
>news:rbit06lla93qrjcflqeq9mfsg2tr1nuoiv@4ax.com.. .

>NB!!! dat antwoord gaf ik in eerste instantie al, druipneus.

Ach welnee, je moet toch echt eens leren lezen.
(mijn antwoord heeft veel meer lettertjes.)

En het gooien met scheldnamen maakt je ook niet geloofwaardiger.

> [...]
> (mijn antwoord heeft veel meer lettertjes.)
>
> En het gooien met scheldnamen maakt je ook niet geloofwaardiger.

Ge hebt uw geloofwaardigheid al lang geleden verloren met uw Loesje
onderschriften. Bent u een meisje of iets er tussenin?