upgrade Vista naar Windows 7

boudehengel

upgrade Vista naar Windows 7
Hallo,
Ik weet niet zeker of ik mijn vraag in de goede niuewsgroep stel maar dat
merk ik wel.
Probleem:

Ik wil vanuit mijn huidige Vista een upgrade maken naar Windows 7. Ik loop
daarbij tegen het volgende probleem. Halverwege het upgradeproces wordt de
installatie afgebroken omdat " een vereist stuurprogramma niet kan worden
ge´nstalleerd". Ik kan de melding niet negeren en toch verder gaan.
Ik weet dus niet welk stuurprogramma het betreft en weet dus dan ook niet
goed hoe ik verder moet. Mijn kennis van computers is daarvoor te beperkt.

Ik heb natuurlijk de compatibilteitscheck uitgevoerd. Twee meldingen:
Windows Mail kan niet worden gebruikt onder Windows 7 en er bestaat onder
Windows 7 ook geen uitgebreid stuurprogramma voor mijn oude HP G55 Officejet
printer. Die is volgens de check, net als onder Vista, beperkt bruikbaar.
Aan alle andere systeemeisen wordt voldaan. |Volgens mij zijn er dus geen
belemmeringen op de installatie uit te voeren.
Ook als de printer uitgeschakeld is wordt de installatie afgebroken.

Systeem HP: 9170 NL, AMD Phenom Quad Core procesor 2,2 GHz, 2 HD's : 500 en
400 Gb.
Aangesloten de genoemde printer en een externe HD met 1 Tb.
Er zijn 62 programma's ge´nstalleerd; er wordt in totaal ca 500 GB
schijfruimte gebruikt.

Wie kan en wil mij helpen om de installatie van Windows 7 tot een goed einde
te brengen?
Uiteraard al bij voorbaat mijn dank daarvoor.

Benno

Leen

Re: upgrade Vista naar Windows 7
> Ik kan de melding niet negeren en toch verder gaan.
Da's behoorlijk uniek... wat is het nu?

> ook geen uitgebreid stuurprogramma voor mijn oude HP G55 Officejet
> printer.

Wat was het advies dat daarbij gegeven is door de compatibiliteitschecker?
Melding gaat over een stuurprogramma en de melding tijdens installatie ook.
Ik zou die HP meuk er eerst afgooien / herstarten (en voorbereidt zijn op
het feit dat de daar wellicht niets meer aan hebt in Windows 7)

"boudehengel" <boudehengel@numeo.fr> wrote in message
> [...]
> einde te brengen?
> Uiteraard al bij voorbaat mijn dank daarvoor.

Gandalf G

Re: upgrade Vista naar Windows 7

"boudehengel" <boudehengel@numeo.fr> schreef in bericht
> [...]
> einde te brengen?
> Uiteraard al bij voorbaat mijn dank daarvoor.

Maak vooraf gebruik van de Windows 7 upgrade advisor waarmeee je een
gedetailleerde overzicht krijgt van de benodigde bijstellingen van jouw
huidige confuguratie:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...pgrade-advisor

#gg

boudehengel

Re: upgrade Vista naar Windows 7
Hallo,

Ik heb het advies van Leen opgevolgd en de printer van de pc verwijderd. Bij
de comptabilyeitstest wordt alleen gemeld dat Windows Mail niet draait onder
Windows 7. Geen probleem voor een upgrade lijkt mij.
Bij de installatie wordt toch weer de zelfde mededeling gedaan als
omschreven in mijn eerste mail: 'kan niet doorgaan met de installatie omdat
een vereist stuurapparaat niet kan worden ge´nstalleerd.
Wie kan helpen?

Benno

> [...]

Leen

Re: upgrade Vista naar Windows 7
> 'kan niet doorgaan met de installatie omdat een vereist stuurapparaat

Dat blijven toch waardeloze meldingen.

Ok. Andere poging. Hangt er iets van USB aan (niet zijnde toetsenbord/muis)?
Zoals een externe drive/USB key oid.
Haak die dan los.
Of zit er apart hardware in (tv-kaart ofzo). Haal die eruit.

> [...]
> omschreven in mijn eerste mail: 'kan niet doorgaan met de installatie
> omdat een vereist stuurapparaat niet kan worden ge´nstalleerd.

Frans

Re: upgrade Vista naar Windows 7

Welke versie Van Windows Vista heb je?

En naar welke Versie van Windows 7 wil je upgraden?

Mocht je Vista home Premium hebben, denk er dan aan dat je enkel kunt
upgraden naar Windows 7 home premium en ultimate.
FredW

Re: upgrade Vista naar Windows 7
On Mon, 7 Jun 2010 14:25:16 +0200, "boudehengel" <boudehengel@numeo.fr>
wrote:

> [...]
>goed hoe ik verder moet. Mijn kennis van computers is daarvoor te beperkt.

Bij het upgraden eerst *alle* externe apparatuur (ook USB) loskoppelen,
dan beperkt het probleem zich tot de aanwezige hardware van de computer.

En dan zou ik eerst eens in de Device Manager van WindowsVista kijken,
welke hardware in de computer aanwezig is.
- video kaart
- netwerk kaart
- geluid (vaak onboard)
- muis
- beeldscherm (heeft vaak geen aparte driver nodig)

en daarvan zou ik op de site van de fabrikant kijken of er een nieuwe
driver beschikbaar is voor Windows 7.
Vaak werkt een driver voor Windows Vista ook op Windows 7,
maar je kunt het eens controleren.

Wellicht dat je op deze manier verder komt.

--
Groeten van Fred W. te H.
Lente: