Internet Explorer kan de webpagina niet weergeven

Michel Vanderbeke

Internet Explorer kan de webpagina niet weergeven
Dag iedereen,

Probleempje met mijn Internet Explorer 8 (zowel 64- als 86-bit) op Windows 7
64 bit. Op mijn laptop krijg ik de melding: 'De webpagina kan niet worden
weergegeven'. Welke pagina ik ook oproep. Verder is de internetverbinding
in orde. Ik kan windows updates doen, krijg e-mail binnen en andere
programma's krijgen ook hun nodige updates. Op mijn desktop werkt Internet
Explorer wel naar behoren via dezelfde internet verbinding.
Het moet dus aan de Internet Explorer van de laptop liggen. Ip adres wordt
automatisch toegewezen.
Wanneer ik klik op verbindingsproblemen vaststellen, wordt gemeld dat er
geen problemen zijn.
Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt en groetjes,

Michel

karelV [MS MVP]

Re: Internet Explorer kan de webpagina niet weergeven
Michel Vanderbeke schreef op 22-5-2010 22:00:
> [...]
> wordt automatisch toegewezen.
> Wanneer ik klik op verbindingsproblemen vaststellen, wordt gemeld dat er

De vraag is of het aan IE ligt of dat het dieper zit. Daarom: hoe gaat het met Firefox?

Michel Vanderbeke

Re: Internet Explorer kan de webpagina niet weergeven
Dag Karel,

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> De vraag is of het aan IE ligt of dat het dieper zit. Daarom: hoe gaat het
> met Firefox?

Bedankt voor je reactie.
Ook aanmelden bij Windows Live Messenger gaat blijkbaar niet. Reden:
service tijdelijk niet beschikbaar, fout code 80048820. Tot een paar dagen
geleden had ik daar geen probleem mee, noch met Internet Explorer.
Met Firefox heb ik geen ervaring. Liefst zou ik Internet Explorer blijven
gebruiken.
Zou het eventueel helpen Internet Explorer te verwijderen en opnieuw te
installeren, als dat mogelijk is?
Wat bedoel je met: 'dieper zit'? Waar kan ik eventueel mijn zoektocht
beginnen?

Michel Vanderbeke schreef op 22-5-2010 22:30:
> [...]

> installeren, als dat mogelijk is?
> Wat bedoel je met: 'dieper zit'? Waar kan ik eventueel mijn zoektocht

Messenger:
http://www.msgforum.nl/p-msn-messeng...tcode-80048820
Alle tips daarin doen, misschien doet IE het dan ook ineens weer.

Firefox gewoon downloaden en installeren, kijken of die wél verbinding met sites maakt. Zo
ja dan .... zoeken we verder , zo nee .... dan zoeken we ook verder.
http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/

s|b

On Sat, 22 May 2010 22:40:13 +0200, karelV [MS MVP] wrote:

> Firefox gewoon downloaden en installeren, kijken of die wél verbinding met sites maakt. Zo
> ja dan .... zoeken we verder , zo nee .... dan zoeken we ook verder.
> http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/

Installeren hoeft niet per se, je kan ook gewoon de portable proberen
(als Engels geen probleem is tenminste).

<http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable>

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Andre

Op Sat, 22 May 2010 22:51:54 +0200 schreef s|b , :

>Installeren hoeft niet per se, je kan ook gewoon de portable proberen
>(als Engels geen probleem is tenminste).
>
><http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable>

http://portableapps.com/apps/interne...e/localization

ook nederlands (dutch) beschikbaar :-)

--
Groetjes
André (VB)
Gandalf G

Re: Internet Explorer kan de webpagina niet weergeven

"Michel Vanderbeke" <michel.vanderbeke@skynet.be> schreef in bericht
> [...]
> wordt automatisch toegewezen.
> Wanneer ik klik op verbindingsproblemen vaststellen, wordt gemeld dat

Indien je een persoonlijke firewall gebruikt of een van de als agressief
bekendstaande antivirusprogramma's o.a. Norton Internet Security,
enz..?
Is het mogelijk dat het het resultaat is van een onopgemerkt aangemaakte
firewall blokkeringsregel op de svcHost van IE8?

Tip
Verwijder alle aangemaakte firewallregels in het configuratiescherm van
het in gebruikzijnde antivirusprogramma:

Probeer het met Winsockfix voor Windows 7?

http://www.ghacks.net/2009/07/27/fix...insock-repair/

#gg

s|b

On Sun, 23 May 2010 08:23:28 +0200, Andre wrote:

> http://portableapps.com/apps/interne...e/localization
>
> ook nederlands (dutch) beschikbaar :-)

Hey! Dat wist ik niet? Bedankt, Andre! :-)

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Michel Vanderbeke

> [...]
> sites maakt. Zo ja dan .... zoeken we verder , zo nee .... dan zoeken we

Mozilla Firefox 3.6.3 Nederlands geïnstalleerd en die werkt wel zonder
probleem. Internet Explorer en Live Messenger nog steeds niet.
Kun je me eventueel verder helpen?

Michel Vanderbeke schreef op 23-5-2010 18:18:

> Mozilla Firefox 3.6.3 Nederlands geïnstalleerd en die werkt wel zonder
> probleem. Internet Explorer en Live Messenger nog steeds niet.

Dan lijkt het erop dat het probleem echt in IE zit.

Proberen:
1. IE opstarten zonder invoegtoepassingen: Start -> typ iexplore.exe -extoff <enter>
Verschil?
2. IE resetten: extra -> internetopties -> tab geavanceerd , knop 'Opnieuw instellen'
Verschil?