Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community

Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community

Wat gebeurt er?
Met dit bericht delen wij u mee dat Microsoft binnenkort de nieuwsgroepen
gaat sluiten en de overgang van gebruikers naar forums zal beginnen.

Waarom?
Nieuwsgroepen bestaan al vele jaren, maar de activiteiten binnen de
Microsoft nieuwsgroepen zijn sterk afgenomen gedurende de afgelopen jaren.
Dit is de wijten aan het feit dat klanten en gebruikers steeds vaker hun
oplossingen vinden binnen de Microsoft forums en websites van derde
partijen. Deze stap zal de ervaring van de klant verbeteren, de inhoud
centraliseren en het makkelijker maken voor actieve bijdragers om hun
invloed te behouden en voor klanten en zoekmachines om inhoud te vinden door
verbeterde indexering. Daarnaast bieden forums een beter platform for
gebruiker- en spam management dat klant teveredenheid zal verbeteren door
het stimuleren van een gezonde discussie in deze nieuwe locatie voor de
community. Als gevolg hiervan, zal Microsoft beginnen met het verschuiven
van de huidige middelen naar de forums en de ondersteuning voor de
nieuwsgroepen stop zetten.

Naast het bieden van een fijne online browser ervaring is er voor de
gebruikers, die het liefst gebruik willen maken van een NNTP (nieuwsgroep)
lezer om deel te nemen aan de nieuwgroep community, een oplossing ontwikkeld
genaamd de NNTP Bridge. Hiermee een gebruiker een aantal NNTP lezers kan
aansluiten bij de forums waarin zij willen deelnemen terwijl de
functionaliteit van de NNTP lezer in tact blijft. Aanwijzingen hoe u de NNTP
Bridge kan downloaden en het gebruik hiervan kunt u hier vinden:
http://connect.microsoft.com/MicrosoftForums/

Welke nieuwsgroepen worden gesloten?
Alle openbare nieuwsgroepen zullen eventueel gesloten worden tussen 1 june
2010 en 1 oktober 2010. Dit zal in verschillende fases plaatsvinden en zal
beginnen met de minst actieve nieuwsgroep en daarna de meer actievere
nieuwsgroepen in de loop van het komend half jaar.

Waar kan ik terecht na de sluiting van deze nieuwsgroep?
In een streven uw ervaring verder te versterken zal deze nieuwsgroep
gesloten worden in de komende maanden en willen wij u uitnodigen om deel te
nemen aan de
http://social.answers.microsoft.com/...istanl/threads
forum. De exacte datum zal tijdig worden bekend gemaakt en gepubliceerd.

Mocht je de Microsoft Forums willen bezichtingen:
http://www.microsoft.com/communities...s/default.mspx

Met wie kan ik contact opnemen voor eventuele vragen?
Vragen over het proces, aanbevolen forums en tijdsduur kunt u sturen naar:
NNTP@microsoft.com

Cnut

Re: Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community
<nntp@microsoft.com> schreef in bericht

> Wat gebeurt er?
> Met dit bericht delen wij u mee dat Microsoft binnenkort de nieuwsgroepen
> gaat sluiten en de overgang van gebruikers naar forums zal beginnen.

Ik dacht het niet!
Bye, bye!
<op naar de alt. groepen!>

Frans

Re: Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van

Ik ken een meisje met de naam ¨June¨ die ik zal ontmoeten in ¨juni¨. ;-)

"Frans" <Frans@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Ik ken een meisje met de naam ¨June¨ die ik zal ontmoeten in ¨juni¨. ;-)

<glimlachend />

Volgens van Dale:
bye [b—j]
tussenwerpsel

(informeel) afscheidsgroet

Prima Nederlands dus, zie ook:

bye-bye·bar [b—jb˜jb—r]
de bye-byebar

(schertsend) bar in de vertrekhal van een luchthaven

Massimo

On Sun, 23 May 2010 21:46:45 +0200, "Cnut" <cnut@not.org> wrote:

>"Frans" <Frans@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]

?? <niet schertsend> Dit is beslist geen Nederlands en dat weet je
best. Of is Nederlands niet je moedertaal?

>bye-byebar [bjbjbr]
>de bye-byebar
>
>(schertsend) bar in de vertrekhal van een luchthaven

Massimo
[en 'meisje'is een het-woord, beste OP]
Linea Recta

Re: Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community
"Cnut" <cnut@not.org> schreef in bericht
> <nntp@microsoft.com> schreef in bericht

> Ik dacht het niet!
> Bye, bye!
> <op naar de alt. groepen!>

Waarom wil men zonodig stoppen met nntp?

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

FredW

Re: Herinnering - De reactie van Microsoft op de ontwikkeling van de community
On Sun, 30 May 2010 16:33:08 +0200, "Linea Recta" <mccm.vos@abc.invalid>
wrote:

>Waarom wil men zonodig stoppen met nntp?

- The Next Generation of Customer Support
"Introducing Microsoft Answers, an online support community"
http://www.microsoft.com/presspass/f...rviceWin7.mspx

--
Groeten van Fred W. te H.
Lente:

"Massimo" <och@tisnietwaar.nl.invalid> schreef in bericht

> ?? <niet schertsend> Dit is beslist geen Nederlands en dat weet je
> best. Of is Nederlands niet je moedertaal?

Mijn stamlijn gaat terug tot 1430, 15 generaties in Nederland ;-)
Van *origine* is "bye" geen Nederlands woord, maar wie maalt daarom?
Zeg jij nooit "gedownload"
"elektronische data, software e.d. van een zich elders bevindend
computersysteem naar zijn eigen computer halen" is wat lang.
Zo zijn er talloze voorbeelden.
Is "trottoir" Nederlands?

"Linea Recta" <mccm.vos@abc.invalid> schreef in bericht
> "Cnut" <cnut@not.org> schreef in bericht

> Waarom wil men zonodig stoppen met nntp?

Mijn mening: Vooral meer controle en reclame inkomsten, nntp kost M$ alleen
maar geld!
[q]
"Microsoft Answers, Welkom, Hotmail
De slimme manier om te e-mailen - snel, eenvoudig en betrouwbaar
Messenger
Houd contact met de mensen die belangrijk voor je zijn
Skydrive
Gratis online opslag met wachtwoordbeveiliging"
[q/]

Wellicht nog even en er komt eerst reclame, voordat je vraag beantwoord
wordt.

M$ moet tegenwoordig op de kleintjes letten.
Zelfs AAPL (Apple Inc) is M$ in beurswaarde al voorbij.
M$ heeft geen solide hardware poot, zoals Apple, dus zal er meer geld uit de
software en Internet gehaald moeten worden!

Niks voor mij, dat "Answers".