Tijdsynchronisatie met internet tijd werkt niet

Marius

Tijdsynchronisatie met internet tijd werkt niet
Als ik de klok van mijn Vista systeem wil laten synchroniseren met de
internet tijd, dan werkt dit niet.
Ik zag in mijn logboeken al diverse meldingen en heb al diverse (standaard)
tijdservers geprobeerd.
Telkens krijg ik de melding: ....Er is een fout opgetreden bij een poging om
een synchronisatie met time.windows.com uit te voeren.
Ook andere servers werken niet.
Imiddels ben ik er achter dat als ik de McAfee firewall (tijdelijk)
uitschakel ik wel kan synchroniseren, welliswaar niet met time.windows.com,
maar wel met time-nw.nist.gov.
Iemand enig idee hoe ik de McAfee firewall van VirusScanPlus zo kan
instellen dat de tijdsynchronisatie normaal kan functioneren, dus zonder dat
ik de firewall moet uitschakelen?

Marius

Leen

Re: Tijdsynchronisatie met internet tijd werkt niet
Heb zelf geen problemen, maar hier staat wel het 1 en ander.
O.a. dit:
***
The time sync service is NOT broken! The errors are caused because your
firewall is preventing access to the Network Time Protocol (NTP) port, port
# 123.
Go to your firewall and open port 123.
It worked for me!
***

Have a nice day!

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> wrote in message
> [...]
> Iemand enig idee hoe ik de McAfee firewall van VirusScanPlus zo kan
> instellen dat de tijdsynchronisatie normaal kan functioneren, dus zonder

Marius

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> The time sync service is NOT broken! The errors are caused because your
> firewall is preventing access to the Network Time Protocol (NTP) port,

Aanvinken van poort 123 in de McAfee firewall bleek inderdaad de oplossing.
Bedankt voor de tip.

Marius

Gandalf G

Re: Tijdsynchronisatie met internet tijd werkt niet

"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht
> [...]
> Iemand enig idee hoe ik de McAfee firewall van VirusScanPlus zo kan
> instellen dat de tijdsynchronisatie normaal kan functioneren, dus zonder

Kijk of je in het configuratie gedeelte van McAfee ergens de mogelijkheid
aanwezig is om poort 123 in te voeren
zodat het synchronisatie service wel door wordt gelaten.
Hoogstwaarschijnlijk is het ook mogelijk om ergens in de instellingen de
aangemaakte blokkeringsregel zodanig
aan te passen?

Walter

Re: Tijdsynchronisatie met internet tijd werkt niet

"Gandalf G" <Gladstone G.@imaginary«.com> schreef in bericht

> [...]

> zodat het synchronisatie service wel door wordt gelaten.
> Hoogstwaarschijnlijk is het ook mogelijk om ergens in de instellingen de

Gandalf heeft voor mij misschien ook een goede suggestie? Mijn
tijdsynchronisatie werkt prima met Vista en de laatste versie van McAfee
maar ik kan plotseling niet meer in mijn eigen modem komen zelfs als ik de
firewall van McAfee compleet uitschakel dan krijg ik nog de melding dat
http://192.168.1.254/ geblokkeerd wordt door een externe firewall
Vr.Gr. Walter

Gandalf G

Re: Tijdsynchronisatie met internet tijd werkt niet

"Walter" <ws.lennartz.INVALID@telfort.nl> schreef in bericht

> [...]

> firewall van McAfee compleet uitschakel dan krijg ik nog de melding dat

Lees de handleiding van McAfee hoe je blokkeringsregels kunt verwijderen.
Mocht je niet helemaal wijs uit worden welke regels dat zijn, dan zal
waarschijnlijk het verwijderen van de totale inhoud van de map
waarin firewall regels worden opgeslagen een uitkomst zijn. En daarna de
computer herstarten!

Gandalf G

> [...]

> Iemand enig idee hoe ik de McAfee firewall van VirusScanPlus zo kan
> instellen dat de tijdsynchronisatie normaal kan functioneren, dus zonder

Hier een voorbeeld hoe je de firewall regels kunt wijzigen in McAfee.
http://www.ing.be/xpedio/idcplg?IdcS...Name=095162_NL

Gandalf G

> [...]

> firewall van McAfee compleet uitschakel dan krijg ik nog de melding dat

Setting the default firewall (bladzijde 10 doornemen)

http://download.mcafee.com/products/...Guide_2006.pdf

Walter

> "Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht

> Hier een voorbeeld hoe je de firewall regels kunt wijzigen in McAfee.
> http://www.ing.be/xpedio/idcplg?IdcS...Name=095162_NL

Sorry Gandalf, IK werk met McAfee 2010 en wat je hebt voorgesteld zijn
dingen van 2006, Ik gebruik Mc Afee al meer dan 10 jaar probleemloos en heb
expliciet http://192.168.1.254/ toegevoegd aan vertrouwde websites. Maar ik
had ook al vermeld dat het euvel bleef nadat de firewall compleet was
uitgeschakeld. weet jij in welke map de firewall regels worden opgeslagen,
ik kan hem niet vinden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Vr gr. Walter

Walter

> [...]

> Maar ik had ook al vermeld dat het euvel bleef nadat de firewall compleet
> was uitgeschakeld. weet jij in welke map de firewall regels worden

Aanvulling pingen naar mijn modem gaat probleemloos de antwoorden zijn
binnen 1 msec.