langzaam opstarten

Ina

langzaam opstarten
G.a.
Hoe zou het komen dat mijn computer als ik begin er zo lang over doet, eer
ik kan beginnen?
Vista staat erop exextsa 5220
groet, Ina

karelV [MS MVP]

Re: langzaam opstarten
Ina schreef op 27-4-2010 22:59:
> G.a.
> Hoe zou het komen dat mijn computer als ik begin er zo lang over doet,
> eer ik kan beginnen?

Lang is een relatief begrip ...... 2 min? 8 min? 1 uur?

> Vista staat erop exextsa 5220

"exextsa 5220" , en dat is??

Leen

Re: langzaam opstarten
Waarschijnlijk omdat er veel (hulp)programma's opgestart worden.
(zie Start | Uitvoeren | msconfig | opstarten-tab en/of kijk eens in je map
opstarten )
Of omdat je vaste schijf erg vol is.
Of omdat je te weinig geheugen hebt.
Of omdat je processor te traag is.
Of omdat je misschien meerdere antivirus programma's hebt draaien.
Of omdat de indexer van Windows nog veel bestanden moet indexeren ( handige
gadget om dit te zien :
http://blog.jtbworld.com/2008/04/win...ar-gadget.html
)
Keus genoeg.

Have a nice day!

--
Leen

"Ina" <Ina@kpn.nl.invalid> wrote in message
> G.a.
> Hoe zou het komen dat mijn computer als ik begin er zo lang over doet, eer
> [...]

Gerda

Re: langzaam opstarten

"Ina" <Ina@kpn.nl.invalid> schreef in bericht
> G.a.
> Hoe zou het komen dat mijn computer als ik begin er zo lang over doet, eer
> [...]

http://www.microsoft.com/windows/exp...p-your-PC.aspx

Gandalf G

> [...]

> G.a.
> Hoe zou het komen dat mijn computer als ik begin er zo lang over doet,

Begin eerst met al de mee opstartende programma's zolas: email,
msnmessenger, screensaver foto, enzovoorts uit te schakelen en
alleen wanneer je ze nodig hebt zelf te activeren! Hebben allemaal grote
invloed op het opstarten van Windows.

#gg

Cnut

Re: langzaam opstarten
"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Lang is een relatief begrip ...... 2 min? 8 min? 1 uur?

> "exextsa 5220" , en dat is??

Acer Extensa 5220, denk ik.
1,73 GHz Intel Celeron M530-processor
1 GB werkgeheugen
Nauwelijks geshikt voor Vista
Dat laptopje zal nooit snel worden.

> [...]

> G.a.
> Hoe zou het komen dat mijn computer als ik begin er zo lang over doet, eer

Is dit de Acer Extensa 5220, 1,73 GHz Intel Celeron M530-processor, 1 GB
werkgeheugen?
Om hier enigszins mee te kunnen werken moet je 1 GB naar 2 of 3 GB
opwaarderen
Aero uitzetten
Klassieke interface instellen.
Zo weinig mogelijk automatisch op laten starten, begin met het uitschakelen
van Office en andere ge´nstalleerde programma's zoals Quicktime, Realplayer,
MSN messenger, Toolbars, items waar "updater" of "notifier" bijstaat, foto
programma's enz. Scanners en printers hoeven ook echt niet automatisch te
starten, deze apparaten werken gewoon als je ze gebruikt. Kijk ook eens in
je internet programma (browser) welke toolbar's je niet meer nodig hebt, dit
kan erg uit de hand lopen. ;-)
http://download.cnet.com/i/bto/20070...re_smaller.jpg
Internet Explorer 7/8, Firefox, Opera hebben helemaal geen toolbar nodig.
Ook werkt Windows live of Google of Ask desktop search enorm vertragend.

karelV [MS MVP]

Re: langzaam opstarten
Cnut schreef op 28-4-2010 21:50:

> Acer Extensa 5220, denk ik.

Ja, dat zal het wel zijn. Maar het is toch absurd dat een vraagsteller niet eens de moeite
neemt om het merk van zijn/haar pc correct op te geven :-(

Ina

Re: langzaam opstarten

"Cnut" <cnut@not.org> schreef in bericht
> "karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]

hallo allen,
bedankt voor de moeite om de vraag te beantwoorden.
Denk dat jij Cnut gelijk hebt.
Heb er vista op laten zetten en heb de laptop er alleen bijgenomen om in
bed nog even te bridgen,en bridgewedtrijden te leiden. mar hoe gaat dat...
je gaat er steeds meer mee doen en inderdaad dan begrijp ik nu dat lappie
steeds langzamer wordt.
Je schrijven van 22.00 uur zal ik goed doorlezen en dan kom ik er wel uit.

prettige avond verder, Ina

Peter W.

> [...]

> Ook werkt Windows live of Google of Ask desktop search enorm vertragend.

ach welnee, Ina wil alleen maar een betje bridgen in bed.