Windows 7 naar ultimate probleem

Frans

Windows 7 naar ultimate probleem
Dag Iedereen,

Vandaag heeft mijn gebuur een HP 64 bit gekocht met Windows 7 Home premium.
Na opstarten computer, registratie en instellingen doorlopen + gratis
software geactiveerd. Alles werkte prima. Back-up Gemaakt en op externe
schijf geplaast en opstart DVD. Nadien Windows 7 Ultimate 64 bit upgrade dvd
ingevoerd, en registratie sleutel ingevoerd, en gekozen om enkel het
besturingssysteem te upgraden, zodat de mappen ongemoeid bleven. Nu blijft
hij al ongeveer 3 uur hangen, met de boodschap; Configuratie voorbereiden,
gelieve de computer niet uit te zetten. De gratis probeer versie van
Norton&Symantec is actief. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Met vriendelijk groet,

Frans.
~PCfreak ę~

Re: Windows 7 naar ultimate probleem
Op Wed, 21 Apr 2010 10:18:16 -0700, schreef Frans
<Frans@discussions.microsoft.com> het volgende.

Ik denk Norton&Symantec...

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Peter W.

Re: Windows 7 naar ultimate probleem

"Frans" <Frans@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> gelieve de computer niet uit te zetten. De gratis probeer versie van
> Norton&Symantec is actief. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Och heden, dhr Norton is weer bezig. Windows 7 vraagt toch of je Norton wilt
installeren? Dit dus NOOIT doen. Verwijder deze troep onmiddellijk met de
verwijdertool http://tinyurl.com/dysfuy
Gebruik een gratis antivirus programa, er zijn er genoeg.

FredW

Re: Windows 7 naar ultimate probleem
On Wed, 21 Apr 2010 10:18:16 -0700, Frans
<Frans@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>gelieve de computer niet uit te zetten. De gratis probeer versie van
>Norton&Symantec is actief. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

De anderen hebben de oorzaak van de problemen reeds aangegeven.
(Norton blokkeert weer eens van alles en nog wat.)
:-(

Na het installeren van een PC altijd als eerste dit programma draaien:

- PC-Decrapifier (2.2.5)
http://www.pcdecrapifier.com/

Ja, het verwijdert ook alle Norton(Symantec) producten:
http://www.pcdecrapifier.com/removes

Een goed antivirus programma (en ook nog gratis):
- Avira Antivir (10.0.0.565)
http://www.free-av.com/en/download/download_servers.php

Je kunt beter geen Norton(Symantec) en McAfee software gebruiken,
die zijn berucht wegens het vertragen (... tot zeer fors) van een PC.

--
Groeten van Fred W. te H.
Vergrijzing:
William

Re: Windows 7 naar ultimate probleem
Op 21-04-10, in <aogus55pd9blmmbknfpe4kp7frebqitq5g@4ax.com>, FredW
schreef:

> Je kunt beter geen Norton(Symantec) en McAfee software gebruiken,
> die zijn berucht wegens het vertragen (... tot zeer fors) van een PC.

Onder andere:

128 Teletekst wo 21 apr
***************************************
Problemen met virusscanner McAfee

***************************************
` Door een fout van virusscanner McAfee
zijn mogelijk tienduizenden pc's
vastgelopen.Het probleem lijkt zich
vooral voor te doen op computers bij
bedrijven die op Windows XP draaien.Er
zijn ook berichten dat computers van
consumenten zijn getroffen.

Een update in de zakelijke versie van
de virusscanner beschouwt ten onrechte
een essentieel Windows-bestand als
gevaarlijk,waarna het wordt verwijderd.
Pc's waarop de update is ge´nstalleerd,
blijven daarna zichzelf steeds opnieuw
opstarten.

Op de website van McAfee staat een
oplossing om de problemen te verhelpen.

lol

--
William.

FredW

Re: Windows 7 naar ultimate probleem
On Wed, 21 Apr 2010 22:59:06 +0200, William <news@nospam.demon.nl>
wrote:

>Onder andere:

> [...]

Dat bericht was er al eerder:
http://www.security.nl/artikel/33124...mputers.htm l
De dagelijkse update van McAfee is daarom opnieuw uitgegeven
van versie 5958 (fout) naar versie 5959 (verbeterd).

Maar dit kan - helaas - iedere fabrikant overkomen.

[...]

Hallo aan alle bovenstaande Heren en Lezers,

Norton verwijderd via configuratie scherm en nadien het verwijdering tool,
Norton verwijderingstool; http://tinyurl.com/dysfuy, nog even laten lopen.

Alles terug overgedaan, en de upgrade werkte prima, maar duurde wel langer
dan de +-10 minuten aangegeven op de up-grade verpakking ;-)

Denk er nu aan om ook Windows 7 Ultimate aan te schaffen.

Bedankt voor de hulp, het is steeds een plezier om deze site te lezen,
ondersteunt door de belangeloze vrijwilligers.

Met vriendelijke en opgewekte groeten,

Frans.
Leen

Re: Windows 7 naar ultimate probleem
> Denk er nu aan om ook Windows 7 Ultimate aan te schaffen.

Die heb je nu toch al omdat het een upgrade naar Windows 7 Ultimate is?

"Frans" <Frans@discussions.microsoft.com> wrote in message

> [...]
>
> Bedankt voor de hulp, het is steeds een plezier om deze site te lezen,
> ondersteunt door de belangeloze vrijwilligers.

FredW

Re: Windows 7 naar ultimate probleem
On Fri, 23 Apr 2010 19:41:19 +0200, "Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com>
wrote:
>"Frans" <Frans@discussions.microsoft.com> wrote in message

>Die heb je nu toch al omdat het een upgrade naar Windows 7 Ultimate is?

Uit het eerste bericht:
"Vandaag heeft mijn gebuur een HP 64 bit gekocht met Windows 7 Home
premium."
"Nadien Windows 7 Ultimate 64 bit upgrade dvd ingevoerd, ..."

Volgens mij is hij niet zijn buur.

P.S. zou je zo vriendelijk willen zijn om te knippen wat je niet nodig
hebt? het is een kleine moeite en spaart anderen een speurtocht naar
hetgeen jij ergens in je bericht verborgen hebt.