Taak

Johnny

Taak
Als ik de computer ( met vista home premium) aanzet begint dat ding te
ratelen en dit gaat zo'n 45min tot een uur door. Ik neem aan dat er iets op
de achtergrond wordt uitgevoerd, maar hoe kan ik zien waarmee die bezig is?
Bij taakplanner zie ik een reeks cijfers en letters. Er op klikken geeft
geen naam, auteur of beschrijving. Bij processen is ook niet veel te zien.
Enkel taskmgr.exe die actief is met een CPU gebruik van rond de 20% - 30%.
Als dit al besproken is weet ik niet. Heb terug gezocht tot januari maar zie
het onderwerp nergens.

Gandalf G

Re: Taak

"Johnny" <Johnny4402@PASSyahoo.com> schreef in bericht
> [...]
> gebruik van rond de 20% - 30%.
> Als dit al besproken is weet ik niet. Heb terug gezocht tot januari

Wat is het een notebook of een desktop en hoeveel GB's is de harddisk?
Heb je al een grondige antimalware en virusscan uitgevoerd?

Download en installeer de gratis versie van deze twee programma's en
voer met beiden de scans uit:

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

http://www.superantispyware.com/?tag=SUPERANTISPYWARE

FredW

Re: Taak
On Wed, 21 Apr 2010 12:18:16 +0200, "Gandalf G"
<Gandalf_G@imaginary.com> wrote:

> [...]

>Heb je al een grondige antimalware en virusscan uitgevoerd?
>
>Download en installeer de gratis versie van deze twee programma's en

Download, installeer, update(!) en doe een volledige scan met:

- Malwarebytes' Anti-Malware (free version)
http://www.malwarebytes.org/
(de blauwe "Download" button)

- SuperAntiSpyware Free Edition
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)

Gebruik vooral *beide* programma's na elkaar.
Ze overlappen elkaar slechts gedeeltelijk,
soms zal de een iets vinden, soms de ander,
soms kunnen beiden hetzelfde vinden.
(de volgorde van draaien is niet belangrijk)

--
Groeten van Fred W. te H.
Vergrijzing:
FredW

Re: Taak
On Wed, 21 Apr 2010 11:44:13 +0200, "Johnny" <Johnny4402@PASSyahoo.com>
wrote:

> [...]
>Als dit al besproken is weet ik niet. Heb terug gezocht tot januari maar zie

Het lijkt er op, dat je anti-virus programma een volledige scan doet,
telkens als je de PC opstart.
Heb je al in de instellingen van dat programma gekeken?

"Gandalf G" <Gandalf_G@imaginary.com> schreef in bericht

> [...]

> Heb je al een grondige antimalware en virusscan uitgevoerd?
>
> Download en installeer de gratis versie van deze twee programma's en

Het is een desktop met een harde schijf van 500GB.
Ik gebruik Smart Guard van UPC en die houdt ongewenste activiteiten tegen.
Ik zal toch proberen om die malwarebytes te draaien, als het wordt
toegestaan door Smart Guard.

Johnny

Re: Taak
"FredW" <fredw@ninmule.invalid> schreef in bericht

> [...]
> Groeten van Fred W. te H.
> Vergrijzing:
> De collectieve levenswijsheid is groter dan ooit.

Het is Smart Guard van UPC en die scant enkel op de vrijdag.
Is het mogelijk te zien waar de computer mee bezig is als het zo ratelt?

Sparcoİ1963

Re: Taak
On Wed, 21 Apr 2010 20:52:19 +0200, "Johnny"
> [...]

>Het is Smart Guard van UPC en die scant enkel op de vrijdag.
>Is het mogelijk te zien waar de computer mee bezig is als het zo ratelt?

Kijk eens op:

http://www.upc.nl/upclive/computerni...ntryId=8216266

handig programmaatje om te kijken wat je computer doet.

Succes

Jos
FredW

Re: Taak
On Wed, 21 Apr 2010 20:52:19 +0200, "Johnny" <Johnny4402@PASSyahoo.com>
wrote:
> [...]

>Het is Smart Guard van UPC en die scant enkel op de vrijdag.
>Is het mogelijk te zien waar de computer mee bezig is als het zo ratelt?

Ik heb geen idee wat "Smart Guard" van UPC is.
Het zal wel een geheel andere naam voor een bekend av-programma zijn,
maar ik heb de pest aan providers die fancy namen gebruiken en daarmee
verbergen wat ze eigenlijk aanbieden:
http://www.upc.nl/internet/internet_...n/smart_guard/
O ja, weer zo'n "ik kan alles" pakket, yeck.
Geen echte naam, geen duidelijke omschrijving, alleen wat propaganda hoe
goed het allemaal wel is, zinloos geklets in de ruimte dus.

En dan kost het ook nog 2,95/4,95 Euro per maand.
Het lijkt verdacht veel op een McAfee of een Norton Internet Suite,
commercieel interessant voor de provider en een verschrikking voor de
arme gebruiker.
Sterkte er mee.

On Wed, 21 Apr 2010 20:50:25 +0200, "Johnny" <Johnny4402@PASSyahoo.com>
wrote:
> [...]

>Ik gebruik Smart Guard van UPC en die houdt ongewenste activiteiten tegen.
>Ik zal toch proberen om die malwarebytes te draaien, als het wordt

Waarom zou dat Smart Guard het niet toestaan, het is geen malware.
En doe je zelf een plezier en draai niet alleen MBAS maar *ook* SAS.
(zie mijn aanvullende bericht)

> [...]
> Groeten van Fred W. te H.
> Vergrijzing:
> De collectieve levenswijsheid is groter dan ooit.

Het is me gelukt. Ik heb die MBAS en SAS geinstalleerd en ze zijn
geaccepteerd. Maar ook die konden niks vinden, dus het geratel bleef maar
doorgaan. Ik heb inmiddels een programma - WhatsMyComputerDoing -
geinstalleerd en die geeft aan dat de PC veel bezig is met FSM32.EXE en een
HPQTRA08.EXE. Een zoektocht op Google geeft aan dat de een F-Secure
Antivirus geval is en de ander met Hewlett Packard te maken heeft. Van die
taskmgr.exe is niets te zien. Any way ik weet nu waar al dat geratel vandaan
komt. Zo te zien is er niets aan te doen. Iedereen die gereageerd heeft wil
ik bij deze bedanken.