internet

Jan van den Broek

internet
Vroeger kon ik web pagina's off line beschikbaar maken ,ik kon zelfs
aangeven lagen aan links er ofline opgeslagen werden
Ik heb nu Vista en internet explorer maar weet niet hoe ik nu bepaalde sites
kan opslaan om ze later off line te lezen
Wie kan mij helpen
bij voorbaad dank
jvdb

karelV [MS MVP]

Re: internet
Jan van den Broek schreef op 12-4-2010 11:46:
> [...]
> Ik heb nu Vista en internet explorer maar weet niet hoe ik nu bepaalde
> sites kan opslaan om ze later off line te lezen

Die mogelijkheid is er vanaf IE7 uit gesloopt:
http://windows.microsoft.com/en-US/w...line-favorites

Een alternatief zou kunnen zijn om WinHTTrack Website Copier
(freeware) te gebruiken. Daarmee sla je een complete website op om later
in te kunnen bladeren [http://www.httrack.com].

Gandalf G

Re: internet

"Jan van den Broek" <j.broek45@chello.nl> schreef in bericht
> [...]
> Ik heb nu Vista en internet explorer maar weet niet hoe ik nu bepaalde
> sites kan opslaan om ze later off line te lezen

Start IE op -> ga in de menubalk naar "Help" ->selecteer "Internet
Explorer Help (F1) -> typ in het zoekvak: Offline -> klik onderaan het
scherm op "Weergeven"->
daar staat een uitleg hoe je het kunt verwzenlijken!

#gg

> [...]

> Ik heb nu Vista en internet explorer maar weet niet hoe ik nu bepaalde
> sites kan opslaan om ze later off line te lezen

Sorry, de eerste reactie was van toepassing op Windows XP!

#gg

[q]
Waar zijn de offline favorieten gebleven?

De functie voor offline favorieten is niet meer bechikbaar in Internet
Explorer. U kunt op de volgende manieren webinhoud lezen terwijl u niet
verbonden bent met internet:

Abonneer u op een RSS-feed. Veel websites bieden inhoud aan als feeds die
kunnen worden gedownload en offline kunnen worden gelezen. Zie Werken met
RSS-feeds voor meer informatie over feeds.

Sla een webpagina op als een webarchief (MHT) of HTML-bestand. Zie Een
webpagina opslaan als bestand voor meer informatie.

karelV [MS MVP]

Re: internet
Gandalf G schreef op 12-4-2010 12:05:
> [...]

> scherm op "Weergeven"->
> daar staat een uitleg hoe je het kunt verwzenlijken!

En heb je dat zelf even gedaan om Jan te kunnen helpen?
In IE(7) zie je dan:

De instellingen voor offline pagina's wijzigen
De offlinefavorieten zijn uit Internet Explorer verwijderd. Zie Waar zijn de offline
favorieten gebleven? voor meer informatie.

Verwante onderwerpen

karelV [MS MVP]

Re: internet
Gandalf G schreef op 12-4-2010 12:14:

> Sorry, de eerste reactie was van toepassing op Windows XP!

Nee, op IE6

Gandalf G

Re: internet

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Nee, op IE6

Ik weet wat voor Helpbestand bij jouw onder IE8 /Windows XP aanwezig is?
Bij mij is onderstaande info het resultaat op het zoeken met het argument
"Offline"
en bij toepassing werkt het nog steeds!

Een webpagina op de computer opslaan
1.Klik in Internet Explorer op de knop Pagina en klik vervolgens op
Opslaan als.
2.Navigeer naar de map waarin u de pagina wilt opslaan.
3.Typ een naam voor de pagina in het vak Bestandsnaam.
4.Voer een van de volgende bewerkingen uit in het vak Opslaan als:

-Klik, als u alle bestanden wilt opslaan die u nodig hebt om deze pagina
weer te geven, inclusief afbeeldingen, frames en opmaakmodellen, op
Webpagina, volledig. Met deze optie wordt elk bestand in de
oorspronkelijke indeling opgeslagen.
-Klik, als u alle informatie die u nodig hebt om deze pagina weer te
geven wilt opslaan in één enkel bestand met MIME-codering, op Webarchief,
enkel bestand. Met deze optie wordt een momentopname van de huidige
webpagina opgeslagen. Deze optie is alleen beschikbaar als u Outlook
Express 5 of hoger hebt geïnstalleerd.
-Klik als u alleen de huidige HTML-pagina wilt opslaan, op Webpagina,
alleen HTML. Met deze optie wordt de informatie op de webpagina
opgeslagen, maar worden de afbeeldingen, geluiden of andere bestanden
niet opgeslagen.
-Klik, als u alleen de tekst van de huidige webpagina wilt opslaan, op
Tekstbestand. Met deze optie wordt de informatie op de webpagina
opgeslagen in tekstindeling.

#gg

Gandalf G

Re: internet

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Nee, op IE6

Ik weet niet wat voor Helpbestand bij jouw onder IE8 /Windows XP aanwezig

Gandalf G schreef op 12-4-2010 13:03:

> Een webpagina op de computer opslaan

Volgens mij bedoelt de OP iets heel anders. *Dit* is gewoon een webpagina opslaan, maar in
IE6 was de mogelijkheid aanwezig om een hele site op te slaan, zodat je die later
(offline) nog eens door kon bladeren. Met het huidige breedband is dat niet zo zinvol meer.