Geluid hapert kort tijdens surfen

Maurice Konings

Geluid hapert kort tijdens surfen
Mijn geluid hapert heel kort als ik tijdens muziek luisteren ga internetten.
Ook bij het draaien van een dvd hapert het geluid tijdens surfen. Ik heb al
een andere netwerkkaart geprobeerd en alle drivers ge-update, helaas heeft
dat niet geholpen.
Ook internet explorer al een keer op standaard instellingen gezet en zelfs
firefox uitgetest. Het gebeurt ook willekeurig, dus niet altijd bij dezelfde
website's.
karelV [MS MVP]

Re: Geluid hapert kort tijdens surfen
Maurice Konings schreef op 10-4-2010 13:43:
> [...]
> firefox uitgetest. Het gebeurt ook willekeurig, dus niet altijd bij dezelfde

Je zegt niet met welk programma je het geluid afspeelt. Als dat WMP is, kijk dan eens bij
Extra - Opties - tab Prestaties - netwerkbuffer

Maurice Konings

"Maurice Konings" wrote:

> [...]
> firefox uitgetest. Het gebeurt ook willekeurig, dus niet altijd bij dezelfde

Even voor de duidelijkheid:

Systeem: Acer T660, pentium d820. 2 GB Geheugen.
Geluidskaart: Onboard Realtek HD audio (laatste Driver)
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium (up to date)
Maurice Konings

"karelV [MS MVP]" wrote:

> Je zegt niet met welk programma je het geluid afspeelt. Als dat WMP is, kijk dan eens bij
> Extra - Opties - tab Prestaties - netwerkbuffer

> .

Hoi Karel, het maakt niet uit met welk programma ik muziek draai. Het
gebeurt gewoon met elk geluid en elke speler. Streaming of mp3, winamp of
mediaplayer of zelfs powerdvd. Ik heb op internet gelezen dat er meer mensen
last van hebben, maar nog nergens een oplossing tegengekomen.

Maurice Konings schreef op 10-4-2010 16:48:
> Hoi Karel, het maakt niet uit met welk programma ik muziek draai. Het
> gebeurt gewoon met elk geluid en elke speler. Streaming of mp3, winamp of
> mediaplayer of zelfs powerdvd.

Geavanceerde eigenschappen van geluid -> prestaties -> hardwareversnelling??

Maurice Konings

"karelV [MS MVP]" wrote:

> Geavanceerde eigenschappen van geluid -> prestaties -> hardwareversnelling??

> .

Als je mij kunt vertellen waar dat zit, dan wil ik het wel proberen. Ik heb
die hardwareversnelling al gezocht maar ook nergens kunnen vinden ?! In
configuratie-scherm bij geluid is die instelling helemaal niet te vinden.
Vroeger ging dat ook nog in dxdiag, maar ook daar is het niet meer mogelijk.

Maurice Konings schreef op 10-4-2010 18:11:

> Als je mij kunt vertellen waar dat zit, dan wil ik het wel proberen. Ik heb
> die hardwareversnelling al gezocht maar ook nergens kunnen vinden ?!

Sorry, ik had wat in mijn XP gebladerd, daar zit het nog wel in. In Vista niet meer.

Peter W.

Re: Geluid hapert kort tijdens surfen

"Maurice Konings" <MauriceKonings@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht news:6C168CA6-97B1-4E77-AAF7-6BB2F7137CF2@microsoft.com...

> Even voor de duidelijkheid:
>
> Systeem: Acer T660, pentium d820. 2 GB Geheugen.
> Geluidskaart: Onboard Realtek HD audio (laatste Driver)
> Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium (up to date)

Ik heb er geen last van. Misschien:
Realtek Sound Manager
Digital Output
Standaardformaat 16bits, 48000 Hz (DVD kwaliteit) ?

Maurice Konings

"karelV [MS MVP]" wrote:

> Sorry, ik had wat in mijn XP gebladerd, daar zit het nog wel in. In Vista niet meer.

> .

Inmiddels een andere pc gekocht met windows 7, oude pc helemaal leeggemaakt
en me**** win7 ultimate erop gezet. Probleem lijkt nu verholpen te zijn. Ik
weet helaas nog steeds niet wat de oorzaak was van het probleem, maar goed
het werkt weer naar behoren ! (p.s. is er ook een windows 7 nieuwsgroup ?)

Maurice Konings schreef op 20-4-2010 17:26:

> (p.s. is er ook een windows 7 nieuwsgroup ?)

Win7 nieuwsgroepen (ja, je houdt het niet voor mogelijk .....):
alt.nl.os.windows.7
alt.nl.os.windows.windows7
alt.nl.os.windows.seven

maar ook
microsoft.public.nl.windows
kun je misbruiken voor Win7

En een online forum (waarin zelfs Microsoft-employees meeschrijven):
http://answers.microsoft.com/nl-nl/w...ult.aspx#tab=2