Netwerkje

Gerard

Netwerkje
Hallo Allemaal

Het zou een klusje van niets moeten zijn. Al verschillende pogingen
ondernomen van of door enige redenen lukt het niet.
Een net werkje maken tussen mijn laptop windows7 en en mijn desktop windows
vista. Verschillende websites geven informatie voor draad loze verbinding.
Maar ik gebruik gewoon een gekabelde internet verbinding met mijn laptop en
desktop cp.Ik gebruik gewoon router waar de 2cp op aan gesloten zijn.
De werkgroup naam van de 2 pc zijn hetzelfde. Het is de bedoeling om met de
laptop te kunnen printen van de aan gesloten printer van mijn desktop pc.
Het zou voor mij een oplossing kunnen zijn om informatie stap voor stap om
deze klus te kunnen klaren en werkend te krijgen.
Wie kan mij helpen voor een simpele omschrijving stap voor stap.

Bedankt Gerard

Gandalf G

Re: Netwerkje

"Gerard" <gerardvandongen@home.nl> schreef in bericht
> [...]
> deze klus te kunnen klaren en werkend te krijgen.
> Wie kan mij helpen voor een simpele omschrijving stap voor stap.

Bruikbaar?

http://translate.google.nl/translate...-possible.html

http://schoonepc.nl/netwerk-en-internet.html

http://schoonepc.nl/instal/netwerk.html

Peter W.

> [...]

> deze klus te kunnen klaren en werkend te krijgen.
> Wie kan mij helpen voor een simpele omschrijving stap voor stap.

De help en ondersteuning van Vista helpt je stap voor stap door deze
materie.
Na alle instellingen gewoon rechtsklik op de te delen map >Delen etc.

karelV [MS MVP]

Re: Netwerkje
Gerard schreef op 24-3-2010 15:25:
> [...]
> De werkgroup naam van de 2 pc zijn hetzelfde. Het is de bedoeling om met
> de laptop te kunnen printen van de aan gesloten printer van mijn desktop

Dat is inderdaad een klusje van niks. Vertel maar: kunnen beide pc's nu internetten via
die router?

Gerard

Re: Netwerkje
Ja zeker karel. Maar zoals ik al vermeld heb mij lukt het niet.
Dus alle hulp is gewenst met een begrijpelijke uitleg.

Gerard

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Dat is inderdaad een klusje van niks. Vertel maar: kunnen beide pc's nu
> internetten via die router?

karelV [MS MVP]

Re: Netwerkje
Gerard schreef op 24-3-2010 21:57:
> [...]

> Ja zeker karel. Maar zoals ik al vermeld heb mij lukt het niet.
> Dus alle hulp is gewenst met een begrijpelijke uitleg.

Op de Vista (waar die printer aan hangt) het netwerkcentrum zˇ instellen:
http://www.vistabits.nl/optimalisatie/netwerk.htm
[let erop dat er inderdaad gekozen is voor 'Particulier netwerk']

Dan op de Win7 ConfScherm (kleine pictogrammen) -> Apparaten en Printers -> Een printer
toevoegen -> kies voor 'Netwerkprinter, ..... toevoegen' -> dan zoek hij naar de
beschikbare netwerkprinters -> de goede aanwijzen -> volgende enz

En: ik beantwoord hier berichten bij voorkeur *onderaan*, dan blijft het geheel misschien
nog leesbaar.