virtuele diskdrive

Peter W.

virtuele diskdrive
Heeft iemand ervaring met het installeren van een virtuele diskdrive (Vista
of W7)? Het programma Magic Disk werkt bij mij niet.

Jan V

Re: virtuele diskdrive

"Peter W." <Peter247@nospam.nl> schreef in bericht
> Heeft iemand ervaring met het installeren van een virtuele diskdrive
> (Vista of W7)? Het programma Magic Disk werkt bij mij niet.

Een andere optie is Daemon Tools.
Ik neem aan dat het bekend is dat je bij een virtueel schijfstation moet
werken met het mounten van een zogenaamde image (meestal met de extensie
..iso).

--
Jan V

Peter W.

Re: virtuele diskdrive

"Jan V" <Jan@huppeldepup.invalid> schreef in bericht

> [...]

> Ik neem aan dat het bekend is dat je bij een virtueel schijfstation moet
> werken met het mounten van een zogenaamde image (meestal met de extensie

Jan, ik weet hier niets van. Het enige wat ik wil is een spelprogramma op
een virtuele disk zetten en vandaar het spel starten. Ik heb het hier over
een nettop zonder diskdrive. Het programma (Virtual Pool) staat op CD ROM en
wil niet starten op de nettop en vraagt steeds om de CD ROM drive. Volgens
de spelfabrikant is het op te lossen met een virtuele diskdrive.

karelV [MS MVP]

Re: virtuele diskdrive
Peter W. schreef op 23-3-2010 14:36:

> Volgens de spelfabrikant is het op te lossen met een virtuele
> diskdrive.

Dat kan met vele programma's, bijv. het uitnemende freeware Virtual CloneDrive
[http://www.slysoft.com/nl/virtual-clonedrive.html]

> [...]

> en wil niet starten op de nettop en vraagt steeds om de CD ROM drive.
> Volgens de spelfabrikant is het op te lossen met een virtuele diskdrive.

Je moet van de CD-ROM een kopie maken naar je vaste schijf in de vorm van
een image-bestand (met de extensie .iso)
Vervolgens moet je dat bestand in het virtuele CD-station 'mounten'.

--
Jan V

Peter W.

Re: virtuele diskdrive

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Dat kan met vele programma's, bijv. het uitnemende freeware Virtual
> CloneDrive
> [http://www.slysoft.com/nl/virtual-clonedrive.html]

geprobeerd, maar werkt niet op W7

karelV [MS MVP]

Re: virtuele diskdrive
Peter W. schreef op 23-3-2010 17:42:

> "karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> geprobeerd, maar werkt niet op W7

Nou en of wel.
Eerst een image ( .iso-bestand) maken van die CD. Bijv. met WinImage
[http://www.winimage.com/winimage.htm] en dan die .iso mounten in VirtualClone Drive.
Zo werken al die virtuele cd diskdrives.

> [...]
> [http://www.winimage.com/winimage.htm] en dan die .iso mounten in
> VirtualClone Drive.
> Zo werken al die virtuele cd diskdrives.

Het rare is dat ik zowel Daemon als Virtual Clone Drive niet aan de praat
krijg. Het programma wordt wel geinstalleerd en het icon verschijnt op het
buroblad. Maar als ik dit icon aanklik gebeurt er niets.

karelV [MS MVP]

Re: virtuele diskdrive
Peter W. schreef op 23-3-2010 21:22:

> Het rare is dat ik zowel Daemon als Virtual Clone Drive niet aan de
> praat krijg. Het programma wordt wel geinstalleerd en het icon
> verschijnt op het buroblad. Maar als ik dit icon aanklik gebeurt er niets.

Helemaal niets ???
Bij mijn Win7 (32bits trouwens):
Start- Alle programma's - map Elaborate Bytes - map Virtual CloneDrive - prog Virtual
CloneDrive geeft een popupvenster met tab Settings (en daar heb ik 1 drive gekozen).
Ook bij 'Computer' komt die vituele drive dan erbij te staan.

> [...]
> heb ik 1 drive gekozen).
> Ook bij 'Computer' komt die vituele drive dan erbij te staan.

nu toch gelukt, bedankt voor de tips