problemen met laptop aansluiten op tv

Piet

problemen met laptop aansluiten op tv
Hallo allemaal,

Al enige tijd heb ik een laptop met een hdmi uitgang. De bedoeling is om
hem aan te sluiten op mijn full hd tv. Het lukt me wel om beeld te
krijgen maar geen geluid. Want ze hebben me verteld dat hdmi zowel beeld
als geluid doorvoert?

Mijn tv heeft een stuk of 4 hdmi ingangen en heb ze allemaal geprobeerd
en allemaal geven ze alleen beeld.

Toen dacht ik, weet je wat .. ik gebruik de hoofdtelefoonuitgang van
mijn laptop en die sluit ik aan op mijn surroundversterker. Hoera er was
beeld EN geluid, alleen weer een ander probleem ... het geluid loopt
niet synchroon

Volgens mij staan alle instellingen goed in mijn laptop. Bij het
configuratiescherm -geluid heb ik de digitale audio hdmi ( icoontje)
ingeschakeld als standaardapparaat en die andere (luidsprekers heb ik
uitgeschakeld. Zelfs met testen werkt die niet via de tv.

Ik zit nog te denken, zou het er misschien mee te maken hebben dat mijn
hdmi kabel 5 meter is?? Misschien door zo'n lange kabel heb ik iets van
geluidsverlies en loopt het allemaal niet meer lipsychroon.

Ik hoor het wel

Thnxx alvast
Peter W.

Re: problemen met laptop aansluiten op tv

"Piet" <aek.smeets@homepunt.nl> schreef in bericht
news:5ea4e$4ba4fbfc$5ed6522b$3104@cache1.tilbu1.nb .home.nl...
> [...]
> hdmi kabel 5 meter is?? Misschien door zo'n lange kabel heb ik iets van
> geluidsverlies en loopt het allemaal niet meer lipsychroon.

Realtek instellingen ok? Luidsprekers niet uitschakelen? Handshake probleem
?(de tv moet weten dat er geluid via HDMI binnenkomt, dus eerst even een
ander apparaat op een andere HDMI aansluiting geluid laten geven).

Op 20-3-2010 19:32, Peter W. schreef:

> [...]

> even een ander apparaat op een andere HDMI aansluiting geluid laten geven).

Das juist het probleem, mijn dvd speler en recorder hebben geen hdmi
uitgang, dus ik kan niks testen... luidsprekers heb ik ingeschakeld
, ik neem aan de hdmi als standaardapparaat inschakelen?
Piet

> [...]

uitgang, dus ik kan niks testen... luidsprekers heb ik ingeschakeld
, ik neem aan de hdmi als standaardapparaat inschakelen?
Cnut

news:88f18$4ba527a3$5ed6522b$28948@cache3.tilbu1.n b.home.nl...

> Das juist het probleem, mijn dvd speler en recorder hebben geen hdmi
> uitgang, dus ik kan niks testen... luidsprekers heb ik ingeschakeld
> , ik neem aan de hdmi als standaardapparaat inschakelen?

Ben ik effe blij dat alles via mijn "ouderwetse" VGA M-M met audio, al
jaren, wel goed werkt ;-)
http://www.kabelsenmeer.nl/Producten...BK_Series.html

Cnut