Image maken met MACRUIR

Maarten

Image maken met MACRUIR
Heb van internet de gratis versie gedownload
voor het maken van een image van MACRUIR.

Als ik een image wil maken zie ik wel schijf 1 en schijf 2
echter niet de memorystick van 12 gig.
Van deze stick wil ik nu net een image maken.

In eerste aanleg dacht ik dat het euvel was dat de stick FAT32 was, maar
nu het een NTFS is heb ik nog hetzelfde probleem.
Wie herkent dit en is het op te lossen, zodat ik van die stick een image kan
maken.

Maarten

Leen

Re: Image maken met MACRUIR
Wat zegt de maker van dit programma over ondersteunde systemen?
Biedt de help functie (als die er is) aanknopingspunten?

Zelf geen idee, omdat er niet eens een link naar de maker van het programma
meegezonden is...

Have a nice day!

--
Leen

"Maarten" <Maarten28@telfort.nl> schreef in bericht
news:10c1f$4b9fbdb0$5288ced7$24213@cache6.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]

> nu het een NTFS is heb ik nog hetzelfde probleem.
> Wie herkent dit en is het op te lossen, zodat ik van die stick een image

FredW

Re: Image maken met MACRUIR
On Tue, 16 Mar 2010 18:19:39 +0100, "Maarten" <Maarten28@telfort.nl>
wrote:

> [...]
>nu het een NTFS is heb ik nog hetzelfde probleem.
>Wie herkent dit en is het op te lossen, zodat ik van die stick een image kan

Waarom zou je een image van een USB stick willen maken?
Een image is een speciaal soort backup van de partitie waarop je OS
(Operating System = Windows) staat.
Tenzij je - op de een of andere manier - Windows op je USB stick hebt
staan, is Macrium Reflect niet speciaal van toepassing.

Je bedoelt mogelijk dat je een back-up van gegevens wilt maken.
Voor het maken van back-up's van mijn partities met gegevens,
gebruik ik het programma:
- Karen's Replicator (gratis)
http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp
(dit programma schrijft ook van en naar een USB stick)

P.S. een USB stick is geen harde schijf (disk).
Macrium Reflect is "disk imaging software".
http://www.macrium.com/reflectfree.asp

--
Groeten van Fred W. te H.
Vergrijzing:

"FredW" <fredw@ninmule.invalid> schreef in bericht

> [...]
> Groeten van Fred W. te H.
> Vergrijzing:
> De collectieve levenswijsheid is groter dan ooit.

Het is puur de opzet om, voor deze leek, even te oefenen
hoe het programma werkt ivm image maken en terugzetten, zodat
ik niet in de problemen kom en dat zou kunnen met een image te
maken vd usb stick.

Maarten.