Met Vista steeds inloggen

Nel

Met Vista steeds inloggen
Ik heb een NASje in huis draaien waarop ik wat bestanden, afbeeldingen
etc in een share heb staan zodat ik vanaf verschillende PC's in huis
altijd bij die bestanden kan. Twee PC's zijn XP, ééntje Vista, op alle
systemen heb ik dezelfde gebruikersnaam, die ook op alle systemen
identiek (dus ook kwa gebruik hoofdletters en kleine letters)
geschreven is.

Het vervelende is alleen dat ik als ik vanaf mijn Vista systeem die
share (eigenlijk elke map op die NAS server) benader, ik iedere keer
die inlognaam en password moet invullen (ook als ik het vakje
wachtwoord onthouden aanvink) terwijl dat vanaf de beide XP systemen
niet hoeft (daar heb ik één keer het wachtwoord onthouden aangevinkt)

De user account op het NASje heeft dezelfde naam, ook identiek
geschreven (ook hoofdletters). Het NASje is een Qnap TS209-II

Is dit een beveiliging in Vista die me parten speelt (en zo ja kan ik
dat uit zetten), of zie ik iets anders over het hoofd, wellicht aan de
server zijde??

IEmand tips?

Peter W.

Re: Met Vista steeds inloggen

"Nel" <nelfrikandel@invalid.org> schreef in bericht
> [...]
>
> Is dit een beveiliging in Vista die me parten speelt (en zo ja kan ik
> dat uit zetten), of zie ik iets anders over het hoofd, wellicht aan de

opnieuw netwerk+delen instellen en dan zonder wachtwoord!