traagheid

Jol

traagheid
Beste allemaal,

Misschien kan iemand mij hier helpen?
Ik heb een tamelijk nieuwe laptop met Vista, maar alles wordt steeds trager
en trager. Een scherm wordt soms in deeltjes opgebouwd. Soms verschijnt het
draaiende rondje (ik ben bezig) en moet ik een paar minuten wachten, soms
ook wordt het scherm even wazig wit.
Ik heb alles opgeruimd, gescand, geen virus, gedefragmenteerd etc. etc.
Maar niets helpt. Soms issie ook weer op volle snelheid, is er even niks aan
de hand.

Wie weet wat ik hier nog meer aan kan doen, want irritant is het natuurlijk
wel.

Alvast hartelijk bedankt voor het advies.

Jolanda

Gandalf G

Re: traagheid

"Jol" <philos@orange.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Wie weet wat ik hier nog meer aan kan doen, want irritant is het
> natuurlijk wel.
>
> Alvast hartelijk bedankt voor het advies.

Probeer het met zo min mogelijk programma's automatisch mee te laten
opstarten!
O.a. chat programma, emailprogramma, Hyves, foto als bureaublad
achtergrond, enzovoorts.
Zo min mogelijk programma's geminimaliseerd in je taakbalk open hebben staan
?

Kijk wat je hieruit kunt toepassen:
http://www.vista-helpdesk.nl/vista-versnellen.html

#gg

karelV [MS MVP]

Re: traagheid
Jol schreef op 14-3-2010 14:04:
> [...]
> aan de hand.
>
> Wie weet wat ik hier nog meer aan kan doen, want irritant is het

Kijk (als hij weer traag is) bij Taakbeheer (Ctrl-Shift-Esc) hoe groot de CPU-belasting is
en als die heel groot is op het tabblad Processen wlk proces daarvoor verantwoordelijk is.

Jol

Re: traagheid

> [...]
> achtergrond, enzovoorts.
> Zo min mogelijk programma's geminimaliseerd in je taakbalk open hebben

Bovenste heb ik al gedaan, dat helpt niet veel (soms niks).
Ik zal eens gaan kijken op de helpdesk.
Bedankt in ieder geval.
En als ik er niet uitkom, weet ik jullie te vinden:-))))
Jolanda

Jol

Re: traagheid

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Kijk (als hij weer traag is) bij Taakbeheer (Ctrl-Shift-Esc) hoe groot de
> CPU-belasting is en als die heel groot is op het tabblad Processen wlk
> proces daarvoor verantwoordelijk is.

Dit heb ik nagekeken, 16%.
Da's dacht ik niet veel he?
Bedankt ook!
Jolanda

Peter W.

> "karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Dit heb ik nagekeken, 16%.
> Da's dacht ik niet veel he?
> Bedankt ook!
> Jolanda

je hebt toch niet aanstaan: dagelijkse automatische defragmentatie,
dagelijkse automatische virusscan etc.?

Jol

Re: traagheid

"Peter W." <Peter247@nospam.nl> schreef in bericht
>.>>>> Misschien kan iemand mij hier helpen?

> je hebt toch niet aanstaan: dagelijkse automatische defragmentatie,
> dagelijkse automatische virusscan etc.?

Nee, heb ik niet. Hij doet het wekelijks:-) Maar nu uitgeschakeld.
En ondertussen alles gedaan wat jullie zeiden en nog issie ongelofelijk
traag.
Bij doet er al 1 minuut over om een mail te openen:-((
Iemand nog een ideetje?

Hartelijk dank!

Jol schreef op 16-3-2010 14:23:

> Iemand nog een ideetje?

Doe eens een 'clean boot' en kijk of dat verschil maakt.
Start - uitvoeren - msconfig,
tab Services: alle NIET-MS services uitschakelen, en
tab Opstarten: ALLES uitschakelen.