Browserkeuze

Michel

Browserkeuze
Ik krijg vandaag een update voor Vista binnen waarmee een scherm voor
browserkeuze wordt ge´nstalleerd. Dit heeft te maken met een recente
overeenkomst tussen Microsoft en de EU als ik me goed herinner. Is het echt
nodig om dit te installeren als je ook al een andere browser gebruikt? En
ßls je het installeert en je kiest voor een andere browser, gebeurt er dan
iets met IE? Kan die dan nog gebruikt worden? De update kan niet verwijderd
worden, een systeemherstel zal dan ook wel niet helpen. Voor ik de boel
ophaal en installeer graag jullie advies.

Dank bij voorbaat.

--
Michel

s|b

Re: Browserkeuze
On Wed, 24 Feb 2010 21:32:10 +0100, Michel wrote:

> [...]
> worden, een systeemherstel zal dan ook wel niet helpen. Voor ik de boel
> ophaal en installeer graag jullie advies.

Hier is Fx al een eeuwigheid ingesteld als standaardbrowser, maar ik heb
wel IE8 ge´nstalleerd. Ook onder XP heb ik die bepaalde update
ge´nstalleerd en het resultaat? Niets. Blijkbaar scant het ding welke je
standaardbrowser is en als het niet IE, dan zwijgt ie blijkbaar. (?)

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
PauL

Re: Browserkeuze

"Michel" <metrisch_malen@yahoo.com> schreef in bericht news:7ulgmaFgneU1@mid.individual.net...
> [...]
> ßls je het installeert en je kiest voor een andere browser, gebeurt er dan

Neen, IE blijft ge´nstalleerd staan.
Alleen als je een andere browser als standaardbrowser instelt,
zal niet IE maar die andere browser steeds een aangeklikte weblink openen.

> Kan die dan nog gebruikt worden?

Ja, geen probleem.

> De update kan niet verwijderd
> worden, een systeemherstel zal dan ook wel niet helpen. Voor ik de boel
> ophaal en installeer graag jullie advies.

Baat het niet, het schaadt niet.

PauL

Re: Browserkeuze

"s|b" <me@privacy.invalid> schreef in bericht news:4b858e28$1_2@news4us.nl...

> [...]
> ge´nstalleerd en het resultaat? Niets. Blijkbaar scant het ding welke je
> standaardbrowser is en als het niet IE, dan zwijgt ie blijkbaar. (?)

Blijkbaar wel ja.
Ik heb hier Maxthon als standaardbrowser onder Vista en heb dat scherm
ook niet gekregen. Het staat anders eveneens online:

http://www.browserchoice.eu/BrowserC...rchoice_nl.htm

Voor Maxthon moet je wel heel ver opzij scrollen.
Ik ga klacht indienen bij de EU ;-)

~PCfreak ę~

Re: Browserkeuze
Op Thu, 25 Feb 2010 03:38:04 +0100, schreef "PauL" <mipa@live.be> het
volgende.

> [...]
>
>http://www.browserchoice.eu/BrowserC...rchoice_nl.htm
>
>Voor Maxthon moet je wel heel ver opzij scrollen.

Maxton is zelf geen browser, maar een schil over IE. Zelf gebruik ik hem
ook, zij het dan de oude versie (1.6.5) omdat ik versie 2.5 minder
prettig vind werken.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
PauL

Re: Browserkeuze

"~PCfreak ę~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Thu, 25 Feb 2010 03:38:04 +0100, schreef "PauL" <mipa@live.be> het
> volgende.

> Maxton is zelf geen browser, maar een schil over IE.

Dat vind ik een beetje kort door de bocht.

> Zelf gebruik ik hem
> ook, zij het dan de oude versie (1.6.5) omdat ik versie 2.5 minder
> prettig vind werken.

Van die "schil" schiet niks meer over als je versie 3 (nog alpha)
eens probeert want die rendeert nu op Trident (IE7) Ún (default) Webkit
( Chrome | Safari engine)

~PCfreak ę~

Re: Browserkeuze
Op Thu, 25 Feb 2010 16:12:56 +0100, schreef "PauL" <mipa@live.be> het
volgende.

>Dat vind ik een beetje kort door de bocht.

Maxton gebruikt de engine van IE. De schil/interface van Maxton bied
echter veel meer mogelijkheden dan de interface van IE.

>Van die "schil" schiet niks meer over als je versie 3 (nog alpha)
>eens probeert want die rendeert nu op Trident (IE7) Ún (default) Webkit
>( Chrome | Safari engine)

Is best mogelijk, maar ik ga geen alpha's/beta's gebruiken.

groetjes Henk