netwerkprobleem: alleen openbare mappen

Peter W.

netwerkprobleem: alleen openbare mappen
Ik heb 2 PC's in een netwerk(+internet), een pc met Vista en de andere met
W7. Ik heb netjes via het netwerkcentrum op beide pc's alles aangevinkt
(bestanden, printer en openbare mappen delen). Op beide pc's kan ik echter
alleen de openbare mappen zien van de andere pc. Is dit normaal? De printer
besturing werkt wel. Gaarne advies.
Bij voorbaat dank
PW

karelV [MS MVP]

Re: netwerkprobleem: alleen openbare mappen
Peter W. schreef op 21-2-2010 0:55:
> [...]
> kan ik echter alleen de openbare mappen zien van de andere pc. Is dit
> normaal? De printer besturing werkt wel. Gaarne advies.

Simpel beginnen ... op de Vista:

1. In Netwerkcentrum 'met wachtwoord beveiligd delen' uitschakelen
2. Maak een testmap aan, bijv c:\test
3. Die map delen - 'Selecteer personen met wie u wilt delen' - de groep
'Iedereen' toevoegen - machtigingsniveau 'Bijdrager' instellen.
4. Bij Eigenschappen van die map - tabblad Beveiliging - zorg ervoor dat
de groep Iedereen daarbij staat met voldoende lees- en schrijfrechten.

en kijken of je die map \test vanauit de Win7 machine kunt benaderen.

Als dat werkt op de Win7 iets analoogs doen.

Peter W.

Re: netwerkprobleem: alleen openbare mappen

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]
>
> en kijken of je die map \test vanauit de Win7 machine kunt benaderen.
>
> Als dat werkt op de Win7 iets analoogs doen.

Bedankt Karel. Wat ik ook probeer, het lukt niet, de toegang wordt
geweigerd, geen rechten enzo. Zou het komen omdat ik de W7 nog niet heb
geactiveerd (OEM probeerversie)?
Voordat ik dat definitief doe (dan zit ik eraan vast) graag jouw mening.
Peter

Peter W. schreef op 21-2-2010 14:30:
> [...]

> geactiveerd (OEM probeerversie)?
> Voordat ik dat definitief doe (dan zit ik eraan vast) graag jouw mening.

"toegang wordt geweigerd, geen rechten enzo" is maar een deel van de
volledige foutmelding. Geef de *complete* foutmelding, t/m de
allerlaatste woorden eens, want dat kan een aanknopingspunt opleveren.
En nee, met de activering heeft het niets te maken.

Peter W.

> [...]
> woorden eens, want dat kan een aanknopingspunt opleveren.
> En nee, met de activering heeft het niets te maken.

Inmiddels opgelost, de volledige procedure had ik over het hoofd gezien:
rechtsklik map>delen
Weer wat geleerd.