ilegale vista verwijderen

PetervB

ilegale vista verwijderen
Op een oude PC waarop XP stond heb ik de vista schijf van mijn laptop
gebruikt om vista te installeren. Dat werkte prima alleen na een update
kreeg ik steeds vragen om te registreren en staat er de boodschap dit is een
niet legitieme versie.
Ik wil daarna XP ( via de legitieme schijf) er weer opzetten dat lukt echter
niet. Melding De huidige versie van windows is nieuwer dan de te installeren
versie.
Hoe krijg ik Vista eraf zodat ik XP er weer op kan zetten. Format C: zou
kunnen maar draait mijn installatieschijf dan nog?
vr gr Peter

karelV [MS MVP]

Re: ilegale vista verwijderen
PetervB schreef op 19-2-2010 16:01:
> [...]
> Hoe krijg ik Vista eraf zodat ik XP er weer op kan zetten. Format C: zou
> kunnen maar draait mijn installatieschijf dan nog?

Opstarten (booten) vanaf de WinXP CD [eventueel in bios de
opstartvolgorde aanpassen]
Oude Vista-partitie verwijderen, nieuwe partitie aanmaken en formatteren
en dan maar installeren.

PetervB

Re: ilegale vista verwijderen

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]
> aanpassen]
> Oude Vista-partitie verwijderen, nieuwe partitie aanmaken en formatteren

Bedankt voor het advies. Vanaf de CD wordt niet opgestart. Via Shift F10 kon
ik in de Bios komen maar ik kan niet bij de opstartvolgorde komen die is
a,b,c en dat zou dus ergens d moeten worden voor de c.
vr gr Peter

Jan V

Re: ilegale vista verwijderen

"PetervB" <lagrappenl@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> kon ik in de Bios komen maar ik kan niet bij de opstartvolgorde komen die
> is a,b,c en dat zou dus ergens d moeten worden voor de c.

Ik vraag me af of je met Shift F10 echt wel in de Bios zit!
Volgens mij kom je met Shift-F10 in de Boot-Agent.

--
Jan V

PetervB schreef op 21-2-2010 17:19:

> Bedankt voor het advies. Vanaf de CD wordt niet opgestart. Via Shift F10
> kon ik in de Bios komen maar ik kan niet bij de opstartvolgorde komen

Bios via Shift-F10 ?????? Meestal is het <Del>, <F1> of <Esc>. Kijk eens
goed op het scherm zodra er tekst begint te komen. Er staat altijd wel
zoiets als 'Press <toets> to enter Setup'. (met de Pause-toets kun je
die opstart-schermen onderbreken!)

PetervB

> [...]
> goed op het scherm zodra er tekst begint te komen. Er staat altijd wel
> zoiets als 'Press <toets> to enter Setup'. (met de Pause-toets kun je die

Is inderdaad del bij mij.
Maar dan verder. Ik neem aan dat ik bij advanced bios features moet zijn en
dan bij boot device select.
daar staat onder 1e cd/dvd -o samsung dvd-rom sd-616Q
dat lijkt me te betekenen dat hij als eerste van de cd dvd drive zou moeten
opstarten. Maar ik krijg gewoon Vista als ik de XP schijf erin doe voor het
opstarten.
vr gr Peter

PetervB

Re: ilegale vista verwijderen

--
Peter van Bezooijen
La Grappe

> [...]

> goed op het scherm zodra er tekst begint te komen. Er staat altijd wel
> zoiets als 'Press <toets> to enter Setup'. (met de Pause-toets kun je die

Ik zie nu dat ik een regel krijg druk toets in als u van cd wilt opstarten.
Ik kan echter drukken tot ik een ons weeg maar hij start gewoon op met Vista

PetervB schreef op 21-2-2010 20:27:

> [...]
> opstarten. Maar ik krijg gewoon Vista als ik de XP schijf erin doe voor het

Dan boot ie dus niet van die CD ... :-(
- Als er meer dan 1 CDdrive in die pc zit: de andere proberen
- Bij de MS Windows CD's zie ik altijd voor het booten de kreet: 'druk
op een toets als u van cd wilt opstarten' (of zoiets). Komt dat ook niet?

PetervB

> [...]
> - Bij de MS Windows CD's zie ik altijd voor het booten de kreet: 'druk op
> een toets als u van cd wilt opstarten' (of zoiets). Komt dat ook niet?

Die tekst krijg ik maar geen reaktie op het drukken op een toets. Ik heb een
usb draadloos toetsenbord en muis.
Ik krijg de indruk dat die pas later geactiveerd worden. Zou dat de oorzaak
kunnen zijn en zo ja hoe krijg ik het spul van de cd opgestart.

PetervB schreef op 21-2-2010 23:01:

> [...]

> Ik krijg de indruk dat die pas later geactiveerd worden. Zou dat de
> oorzaak kunnen zijn en zo ja hoe krijg ik het spul van de cd opgestart.

Doe er dan eens een gewoon PS/2 toetsenbord (lenen / buren / enz) aan,
dan zal het vast wel lukken.