Vista verplaatsen naar andere schijf (partitie)?

Harry

Vista verplaatsen naar andere schijf (partitie)?
Ik heb Vista op de 1ste partitie van Schijf 0 staan. Op Schijf 1 staat
Ubuntu. Ik heb met via een image-copy de Vista-partitie op Schijf 2
(SSD, dat moet sneller gaan!) gezet.
Maar het lukt me niet om de PC van die SSD te laten opstarten. Heeft
iets met het MBR en opstart-partitie te maken, denk ik, maar ik kom er
niet uit.
Wie kan me aan de oplossing helpen?
Jawade

Re: Vista verplaatsen naar andere schijf (partitie)?

Die SSD zal Drive0 moeten worden.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ Nieuw: Kalender! Diskeditors met MBR-rebuilders!
Leen

Re: Vista verplaatsen naar andere schijf (partitie)?
"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht

> Die SSD zal Drive0 moeten worden.

Of er zal geboot moeten worden van Schijf2?
Easy BCD is handig als het over zulke ondewerpen gaat:
http://neosmart.net/dl.php?id=1

Have a nice day!

Leen <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef op Thu, 11 Feb 2010 07:16:12 +0100 in artikel <OUv5xGuqKHA.4604@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>:
> "Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht

> Of er zal geboot moeten worden van Schijf2?
> Easy BCD is handig als het over zulke ondewerpen gaat:
> http://neosmart.net/dl.php?id=1

Kan ook, maar dan blijft de bootmanager op de eerste drive staan, en
die moet natuurlijk intact gehouden worden. Maar er is nog iets, die
SSD bevat een Windows die C: moet zijn.

[...]

Of.. wellicht alleen de SSD in het systeem aansluiten, met windows dvd
opstarten en kiezen voor een opstart repair ofzo.
Zelf nooit voor hoeven kiezen, maar ik meen me te herinneren dat die optie
aanwezig is. De repair zou dan toch moeten zien dat er een OS aanwezig is op
de SSD , maar dat er nog werk aan de winkel is v.w.b. het opstarten vanaf
die drive.

Have nice day!
http://homeserver-nl.blogspot.com/

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> Of er zal geboot moeten worden van Schijf2?
> Easy BCD is handig als het over zulke ondewerpen gaat:

Harry

Re: Vista verplaatsen naar andere schijf (partitie)?
Dank allen voor de aangedragen suggesties. Helaas, het mocht niet
helpen, ondanks de diverse softwareprodukten die ik kreeg aanbevolen.
Het is me evenwel toch gelukt. En hier mijn weg (voor een volgende!):

1. Ik heb eerst met Nero BackItUp de Windowspartitie veilig gesteld op
een externe USB-drive. Daarvoor moest ik wel eerst de partitie
verkleinen (van 100 Gb naar 60 Gb) omdat hij anders door Nero niet op
de kleinere SSD (74 Gb) wordt gezet; ondanks dat de werkelijke
grootte van de bestanden klein genoeg is.
2. Toen heb ik Vista vanaf de DVD op de SSD ge´nstalleerd.
3. Vervolgens heb ik de SSD op de eerste SATA poort gemonteerd en de
'oude' Vista op de tweede.
4. Daarna heb ik de Vista BackUp terugezet over de nieuwe Vista
(daardoor bleef het een opstartbare partitie)
5. PC opnieuw gestart en in de BIOS de opstartvolgorde aangepast naar
ssd-oude Vista.
6. Bij het opstarten liet Windows weten dat ik toch nog even een
Reparatie installatie moest doen.
7. Weer opgestart en het zonnetje draaide vanaf de SSD.
8. Oude Vista verwijderd. (Weer (R)eparatie installatie)
9. Partities weer teruggezet op oude groottes.
10. Het werkt en snel starten met die SSD!

Ubuntu is weg een beetje kwijt nu hij op Schijf 3 staat, maar dat is
van latere zorg.

Nogmaals dank voor de hulp, Harry

Harry <a@b.c> schreef op Sat, 13 Feb 2010 21:19:49 +0100 in artikel <qc1en5denbh63249snbrdak9vh06rgp8mv@4ax.com>:
> [...]
> 10. Het werkt en snel starten met die SSD!
>
> Ubuntu is weg een beetje kwijt nu hij op Schijf 3 staat, maar dat is

Wat bij je eerdere pogingen ontbrak, was een geldig MBR. Maar je hebt
een logische en goede manier gevonden. Netjes.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ Debug: Kalender! Diskeditors met MBR-rebuilders!