Windows-hostproces (rundll32) werkt niet meer

vasmy

Windows-hostproces (rundll32) werkt niet meer
Hallo,

Gisteren heb ik een Media player geinstalleerd en wat foto's en films er op
gezet.
Dat ging allemaal prima.
Tot ik vandaag iedere keer de volgende fout krijg:
Windows-hostproces (rundll32) werkt niet meer enz. enz.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: RunDLL32.exe
Versie van toepassing: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van toepassing: 4549b0e1
Naam van foutmodule: StackHash_1703
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 029305d3
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.2
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 1703
Aanvullende informatie 2: 2264db07e74365624c50317d7b856ae9
Aanvullende informatie 3: 1344
Aanvullende informatie 4: 875fa2ef9d2bdca96466e8af55d1ae6e

Kan iemand mij zeggen wat ik hieraan moet doen?
Graag een beetje eenvoudige taal ( ik ben niet zo heel ervaren)
Het besturingsysteem is Vista.
Alvast bedankt.

Lia

Peter Annegarn

Re: Windows-hostproces (rundll32) werkt niet meer
"vasmy" <vasmy@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Kan iemand mij zeggen wat ik hieraan moet doen?
> Graag een beetje eenvoudige taal ( ik ben niet zo heel ervaren)

Een mogelijke oplossing staat hier:
http://support.microsoft.com/kb/929734/nl

Installeer ALLE updates; ook de Service Packs 1 + 2 van Vista.

Als dat niet helpt:
Welke Media Player is het?

Heb je een trojan opgelopen bij het downloaden van die Media Player?
Gebruik Malwarebytes of Superantispyware om te scannen op foute
software.

Bij google vind je vele van deze meldingen:
http://www.google.nl/#hl=nl&q=6.0.60...eec05eed3f4cf2

--
Peter Annegarn
Het antwoord staat _onder_ het relevante deel van de quote

vasmy

"Peter Annegarn" wrote:

> [...]

> Peter Annegarn
> Het antwoord staat _onder_ het relevante deel van de quote
> - volgens RFC 1855 (Netiquette Guidelines):

Hallo ,

Bedankt voor uw reactie.
Het is een losse Media Player: Conceptronic CM3H1T media player

Vr. groet
Gandalf Gladstone

> [...]

> Kan iemand mij zeggen wat ik hieraan moet doen?
> Graag een beetje eenvoudige taal ( ik ben niet zo heel ervaren)

Het probleem wordt veroozaakt door de Media player die je geinstalleerd
hebt.
Dat werkt niet zoals het hoort. Er zijn voldoende andere gratis mediaplayers
die
het uitstekend doen. Een goed voorbeeld is: CCCP
http://en.wikipedia.org/wiki/Combine...ity_Codec_Pack

Dus overweeg maar om die foute mediaplayer te verwijderen wil je van het
probleem af zijn?

vasmy

"Gandalf Gladstone" wrote:

> [...]

Hallo ,

Bedankt voor uw reactie.
Het is een losse Media Player: Conceptronic CM3H1T media player
Het is niet met het opstarten.
Vista werkt gewoon.
Alle programma's werken ook.
Alleen als ik de Mediaplayer aan heb staan en op een film of foto's klikt om
die te gaan bekijken dan krijg ik de foutmelding.
Ik heb al een systeemherstel gedaan maar dat hielp niet..
Ik ben nu bang voor een Trojan horse, ga maar alles weer even scannen met
AVG of weet iemand nog een andere oplossing misschien?

Ook na het scannen is het probleem nog niet verholpen.
Het probleem doet zich alleen voor als ik een film opent via de standalone
Media Player.
Met foto's heb ik het probleem niet, overigens is het ook niet bij alle films.

Vr. groet
Gandalf Gladstone

> [...]
> Media Player.
> Met foto's heb ik het probleem niet, overigens is het ook niet bij alle

Probeer de volgende mogelijkheden;
De-installeeer de installatie van de CM3H Mediaplayer en installeer na het
herstarten van de computer
het apparaat opnieuw maar neem de tijd om het goed af te ronden!

Anders ga naar de site van Conceptronic en download en nieuwe versie codecs
en ervaar na installatie of het probleem opgelost is. Maakt niet uit of de
nu geinstalleerde codecs
dezelfde versie heeft. De mogelijkheid bestaat dat de geinstalleerde versie
beschadigd is.
http://www.conceptronic.net/site/des...id=420&pc=CM3H

Het is ook mogelijk dat er een conflict onstaat tussen andere codecs die je
in het verleden geinstalleerd hebt?
(Een teveel aan codecs kan ook tot problemen leiden)

Mocht daarnaast een ander probleem ermee hebben dan staat er iets over
firmware version 1.20 upgrade uitvoeren om het probleem op te lossen?
http://www.conceptronic.net/site/des...ex=2&tabid=410

GG

vasmy

"Gandalf Gladstone" wrote:

> [...]

> Mocht daarnaast een ander probleem ermee hebben dan staat er iets over
> firmware version 1.20 upgrade uitvoeren om het probleem op te lossen?

Bedankt ,

Ik wilde de codecs downloden ,maar dan krijg ik alleen een PDF lijst te zien
, en er valt niks te downloaden.
De firmware heb ik wel opgeslagen maar nog niet geinstalleerd, ben altijd
een beetje bang dat het nog minder wordt als nu, want eigenlijk werkt ie
prima op een paar puntjes na.

Vr. groet.
Gandalf Gladstone

> [...]
> een beetje bang dat het nog minder wordt als nu, want eigenlijk werkt ie

Inderdaad, ik heb het hele traject niet gevolgd er is geen mogelijkheid om
codecs te downloaden! Ik vind dat op die site weinig informatie te vinden
is.
Maar als je de lijst onder het hoofdstuk Video goed bestudeert zie je dat de
mediaplayer een groot aantal filmbestanden die gemonteerd zijn met modernere
codecs
niet kan afspelen. Waarschijnlijk is dat de oorzaak van het crashen.

Een aantal van die codecs kun je in de vorm van codecs pack gratis vanaf
het internet downloaden of bepaalde mediaplayers installeren waar een deel
benodigde codecs inzitten.

Info over codecs: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Codec

http://www.codecpack.nl/

GG

vasmy

"Gandalf Gladstone" wrote:

> [...]

> het internet downloaden of bepaalde mediaplayers installeren waar een deel

Hallo,

Misschien ligt het niet aan de nieuwe losse Mediaplayer.
Ik heb een paar MPEG filmpjes in VideoOutput staan.
Zodra ik die aanklik om te verwijderen of te verzetten krijg ik bovenstaande
foutmelding en direct er achteraan de volgende.
Windows verkenner werkt niet meer en wordt afgesloten
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: explorer.exe
Versie van toepassing: 6.0.6002.18005
Tijdstempel van toepassing: 49e01da5
Naam van foutmodule: StackHash_fd00
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: 80000004
Uitzonderingsmarge: 00000000
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.2
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: fd00
Aanvullende informatie 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160
Aanvullende informatie 3: fd00
Aanvullende informatie 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

Heel vervelend.
Ik denk erover om Recovery te doen, maar het is wel erg veel werk om alles
er weer opnieuw op te zetten.

Alvast bedankt
karelV [MS MVP]

vasmy schreef op 9-2-2010 9:55:

> [...]
> foutmelding en direct er achteraan de volgende.
> Windows verkenner werkt niet meer en wordt afgesloten

Mogelijk is het nuttig om de suggesties hierin eens uit te voeren:
http://www.vistabits.nl/probleemoplo....exe_crash.htm