Nero

Kamiel

Nero
Onder Vista heb ik met Nero Burning Rom een aantal foto's van mijn PC
overgebracht naar een DVD . Dat is goed gelukt, en ik kan die tonen op mijn
PC.
Wanneer ik echter die DVD schijf in mijn DVD speler steek om te vertonen op
mijn TV, lukt dat helemaal niet.
Wat kan ik doen om die foto's op mijn TV te brengen, en als aan deze schijf
niets meer te doen is, hoe kan ik dat vermijden in de toekomst.
Bedankt voor de medewerking.
Kamiel

J.Jansen

Re: Nero

"Kamiel" <lucien.monsecour@telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> Wat kan ik doen om die foto's op mijn TV te brengen, en als aan deze
> schijf niets meer te doen is, hoe kan ik dat vermijden in de toekomst.

Kijk eerst in de handleiding of je dvd schijf wordt ondersteund door de
speler, dvd-r, dvd-rw, dvd+rw?
Ik heb goede ervaringen mer dvd+rw, maar ik brand altijd met Windows DVD
Maker.

dirk

> [...]

> Wat kan ik doen om die foto's op mijn TV te brengen, en als aan deze
> schijf niets meer te doen is, hoe kan ik dat vermijden in de toekomst.

Ik ben helemaal afgestapt van het branden van foto's op dvd. De kwaliteit
gaat daardoor altijd zienderogen achteruit. Het beste is je foto's direct
vanaf je camera naar je (Full HD) tv. Dat gaat alleen als je camera
beschikt over een component of HDMI aansluiting. Probeer maar eens, daarna
ga je nooit meer terug naar dvd kwaliteit.

~PCfreak ©~

Re: Nero
Op Tue, 2 Feb 2010 19:32:05 +0100, schreef "dirk" <dirk@nospam.ps> het
volgende.

> [...]

>beschikt over een component of HDMI aansluiting. Probeer maar eens, daarna
>ga je nooit meer terug naar dvd kwaliteit.

Daar klopt niets van, volgens mij moet je jezelf eens gaan verdiepen wat
..jpg's zijn...

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Rudolpho

Re: Nero
Op 2-2-2010 19:32, dirk schreef:

> [...]

> je camera beschikt over een component of HDMI aansluiting. Probeer maar
> eens, daarna ga je nooit meer terug naar dvd kwaliteit.

Dat is PCPAG :-)
Bij het opslaan van je foto's in JPG het percentage op 100% kwaliteit
zetten en er veranderd\t niets aan je foto's.
--

Groetjes,
Rudolpho
Kamiel

> [...]

> Wat kan ik doen om die foto's op mijn TV te brengen, en als aan deze
> schijf niets meer te doen is, hoe kan ik dat vermijden in de toekomst.

- Ik had daarvoor ook geprobeerd met DVD maker, en haaft precies 6 uur
geduurd . Daarna werd de schijf automatisch uitgeworpen en ik had niets
meer. Dat is mijn ervaring.
Mijn schijfjes zijn dvd+r

- Dat waren foto's die ik getransformeerd had van vroeger opgenomen dia's.
De kwaliteir is erbarmlijk.

J.Jansen

Re: Nero

"Rudolpho" <a@b.invalid> schreef in bericht

> [...]

> Bij het opslaan van je foto's in JPG het percentage op 100% kwaliteit
> zetten en er veranderd\t niets aan je foto's.

dirk

Re: Nero

"~PCfreak ©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> [...]
> volgende.

> Daar klopt niets van, volgens mij moet je jezelf eens gaan verdiepen wat

Zijn jullie nu echt zo onbenullig?
Als je foto's brandt op dvd kom je *nooit verder dan 720x576 resolutie. Als
je daarentegen direct van camera via HDMI of component naar je tv gaat dan
krijg je HD-weergave van alle pixels van je foto over het hele scherm. Weet
je inmiddels al wat HD is? (we leven nu in 2010!) Dat is op zijn minst
1280x720 (HD ready) of nog beter: 1920x1080 (FullHD).