iomega zip 100 drive

J.C. Nordhausen

iomega zip 100 drive
Heeft iemand misschien ervaring met het aansluiten van een Iomega Zip 100
usb aan een laptop met win.vista?
Ik kan nergens een driver vinden die volgens Iomega niet nodig zou moeten
zijn, maar de computer herkent de drive niet.

~PCfreak©~

Re: iomega zip 100 drive
Op Sun, 31 Jan 2010 15:30:20 +0100, schreef "J.C. Nordhausen"
<nordhaus@wxs.nl> het volgende.

DL hier de Vista driver.
<https://iomega-eu-en.custhelp.com/cgi-bin/iomega_eu_en.cfg/php/enduser/cci/platform.php?prod_lvl1=1&prod_lvl2=19&p_prods=1,19 &p_pv=2.19&p_sid=sLJ8nnTj>

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
J.C. Nordhausen

Re: iomega zip 100 drive
Ik heb de software plus driver gevonden en geïnstalleerd, maar de zipdrive
wordt nog niet herkend, niet in "mijn computer" en ook niet in explorer.
Doe ik nog wat fout?

"~PCfreak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> [...]

> gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
> Algemene tips om zelf een PC te bouwen, zie mijn site.

~PCfreak ©~

Re: iomega zip 100 drive
Op Sun, 31 Jan 2010 16:19:57 +0100, schreef "J.C. Nordhausen"
> [...]

>wordt nog niet herkend, niet in "mijn computer" en ook niet in explorer.

Geen idee, maar is het niet handiger om USB-stick's te gaan gebruiken
i.p.v. dit middeleeuwse medium.
Hang dat ding bijv aan een XP machine bij iemand en kopieer de data naar
een stick en gebruik dat ding nooit meer.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
usenet@pc-freak.nl www.pc-freak.nl
J.C. Nordhausen

Re: iomega zip 100 drive
Je hebt natuurlijk gelijk, maar zuinig als ik ben, wilde ik het toch
proberen, temeer daar ik nog stapels zip-schijfjes heb liggen. Vorige week
heb ik nog een halve vuilniszak floppies weggedaan, ging me ook aan mijn
hart.
In elk geval bedankt voor het advies!

> [...]

> gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
> Algemene tips om zelf een PC te bouwen, zie mijn site.

Rudolpho

Re: iomega zip 100 drive
Op 31-1-2010 15:30, J.C. Nordhausen schreef:
> [...]
> Ik kan nergens een driver vinden die volgens Iomega niet nodig zou
> moeten zijn, maar de computer herkent de drive niet.

Vreemd, dat mijn Iomega ZIP 250 zonder installeren van drivers goed
onder Vista werkte.
--

Groetjes,
Rudolpho
Cnut

Re: iomega zip 100 drive
"J.C. Nordhausen" <nordhaus@wxs.nl> schreef in bericht
> Ik heb de software plus driver gevonden en geïnstalleerd, maar de zipdrive
> wordt nog niet herkend, niet in "mijn computer" en ook niet in explorer.
> Doe ik nog wat fout?

Als administrator geinstalleerd, middels rechtsklik op de installatie .exe?
32bit / 64bit?
(This compatibility information is based on testing only with 32-bit
platforms)

> "~PCfreak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht

~PCfreak ©~

Re: iomega zip 100 drive
Op Sun, 31 Jan 2010 16:56:57 +0100, schreef "J.C. Nordhausen"
> [...]

>heb ik nog een halve vuilniszak floppies weggedaan, ging me ook aan mijn

Suc6, maar antwoord voortaan aub onder hetgeen waar je op reageert, want
zo wordt het een zootje.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
usenet@pc-freak.nl www.pc-freak.nl
Massimo

Re: iomega zip 100 drive
On Sun, 31 Jan 2010 15:30:20 +0100, "J.C. Nordhausen"
<nordhaus@wxs.nl> wrote:

>Heeft iemand misschien ervaring met het aansluiten van een Iomega Zip 100
>usb aan een laptop met win.vista?

Nee, maar ik heb in het verleden diverse Iomega interne zipdrives
gebruikt.

>Ik kan nergens een driver vinden die volgens Iomega niet nodig zou moeten
>zijn, maar de computer herkent de drive niet.

Iomega kan het weten. Als zij zeggen dat er geen driver nodig is zal
dat best zo zijn, toch?

Deze drives willen nog wel eens overlijden, weet je zeker dat ie o.k.
is? Ook de schijfjes gaan wel eens stuk. Heb je er meer dan één
geprobeerd?

Er zijn bepaalde progjes waarmee je bijvoorbeeld driveletters kunt
toewijzen aan usb-poorten en waarmee je info over de poorten kunt
krijgen (b.v. UVCView.x86.exe en anders Googlen). Ook is het zo dat
als je BIOS geen zipdrives ondersteunt dat het daardoor kan mislukken.

Massimo

Rudolpho

Re: iomega zip 100 drive
Op 1-2-2010 5:08, Massimo schreef:

> [...]

> Deze drives willen nog wel eens overlijden, weet je zeker dat ie o.k.
> is? Ook de schijfjes gaan wel eens stuk. Heb je er meer dan één

De beruchte "Click of Death"
http://en.wikipedia.org/wiki/Click_of_death
--

Groetjes,