Windows Vista is volkomen instabiel

Zeebeest

Windows Vista is volkomen instabiel
Geachte lezer,

Hierbij wil ik u een probleem voorleggen, uit naam van mijn gewaardeerde
moeder. De dame is ondanks haar leeftijd achter een Pc gaan zitten, om er
iets van op te steken.

Leuk begin. Haar Windows Vista crasht continu. Juist als de Pc inactief is,
wordt het toestel zomaar afgesloten en opnieuw opgestart.
Windows Vista is volkomen instabiel, maar waar het aan ligt is ons (mij) een
volkomen raadsel.

De USB netwerk internet zender/ontvanger werkt ook zeer slecht. Deze USB
netwerk ontvanger kwam uit het XP tijdperk, en vista wil het apparaatje niet
goed aansturen.
Continu heeft de Pc geen internetverbinding en/of herken hij geen enkele Pc
in het lokale netwerk.
Dit terwijl andere Pc's op dezelfde tijd gewoon (draadloos) internettoegang
hebben.

Waarom is de Pc/Windows Vista zo instabiel?
Waarom is de internetverbinding zo onvoorstelbaar slecht?
Is er een relatie?
Is er software die (het liefst kostenloos) de Pc/Vista kan scannen, om er in
ieder geval achter te komen wat de stopfouten veroorzaakt?

Ik zou het waarderen als u mij in staat stelt, om mijn moeder hierbij te
helpen. Doet iemand eens iets moderns, wil men nieuwe dingen leren...heeft
men een instabiele Pc/Vista.

Bij voorbaat dank.

Michèl
Cnut

Re: Windows Vista is volkomen instabiel
"Zeebeest" <Zeebeest@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> helpen. Doet iemand eens iets moderns, wil men nieuwe dingen leren...heeft

Dit is wel heel erg algemeen wat je vertelt!
Met wat je allemaal opsomt kan het net zo makkelijk zijn dat, deze PC totaal
niet geschikt is voor Vista, was het eerder een XP pc?
De upgrade advisor uitgevoerd?
Bepaalde XP compatible hardware werkt niet goed in Vista.
Hoe werkt de PC als je de USB netwerk verbinding eruit haalt?
Wat voor stopfouten krijg je eigenlijk?
Wat zeggen de Windows logboeken?
Wat is het voor computer (specificaties)?
Als het een nieuwe is, me**** ===> winkel!
Zonder specifieke informatie en alleen een klaagzang kan je niet geholpen
worden.

KeesC

Re: Windows Vista is volkomen instabiel

"Cnut" <cnut@not.org> schreef in bericht
> [...]

> Als het een nieuwe is, me**** ===> winkel!
> Zonder specifieke informatie en alleen een klaagzang kan je niet geholpen

Ik kreeg de indruk dat alleen de "USB netwerk zender/ontvanger" uit een XP
komt en dat de PC nieuw met Vista is gekocht.
Is de ontvanger zo'n KPN gprs/umts/etc ding? Ik ken iemand met ook slechte
ervaringen ermee, die heeft hem de deur uitgedaan.
En inderdaad: bij een nieuwe PC gewoon van de garantie gebruik maken.

Kees.

FredW

Re: Windows Vista is volkomen instabiel
On Sat, 30 Jan 2010 21:48:01 -0800, Zeebeest
<Zeebeest@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>helpen. Doet iemand eens iets moderns, wil men nieuwe dingen leren...heeft

Ik zou zeggen laat je moeder lid worden en een cursus volgen bij
Seniorweb:
http://www.seniorweb.nl/
(voor en door 50 plussers)

Daar kan men eventueel ook hulp aan huis verkrijgen.

En waarom Vista op haar PC "instabiel" is?
http://kommaarkleinemuis.punt.nl/upload/glazen_bol.gif
(heb je wel de goede drivers voor je USB netwerk apparaat (wat voor een
apparaat?) gedownload en in Vista genstalleerd?)

Het lijkt er op dat je totale gebrek aan kennis van computers (mede?) de
oorzaak is dat problemen niet opgelost kunnen worden.
Is er geen "handige" kleinzoon of buurman die even ter plaatse kan
kijken en de Internet verbinding kan aansluiten?
In het plaatselijke buurthuis wordt ook nog wel eens computer
ondersteuning door vrijwilligers gegeven, even zoeken?

--
Groeten van Fred W. te H.
Mooie herinnering.

"KeesC" <iemand@microsoft.kom> schreef in bericht

> [...]

> ervaringen ermee, die heeft hem de deur uitgedaan.
> En inderdaad: bij een nieuwe PC gewoon van de garantie gebruik maken.

Dit is allemaal zinloos giswerk en natuurlijk ligt het altijd aan het OS,
terwijl dit heel vaak niet zo is!
En gelijk maar klagen, terwijl je via het simpele F1 een geweldige bron van
achtergrond informatie voor je neus hebt!

J.Jansen

> [...]

> helpen. Doet iemand eens iets moderns, wil men nieuwe dingen leren...heeft

het zeebeest lijkt weer terug in zee....