Falende backup

SLe

Falende backup
Mijn wekelijkse backup van gebruiksbestanden maak ik op de viruele B:
drive. Dit ging heel lang goed. Nu ineens lukt dat niet meer, ook niet
nadat ik B: helemaal leeg heb gemaakt en vastgesteld dat de ruimte
meer dan genoeg is.
Chkdsk van B: levert geen problemen op.
Scannen met diverse anti-virus progs (AVG, Norton Sec. en
Malwarebites) geeft een schoon resultaat.
Schrappen van alle overbodige opstartprogramma's geeft een heel grote
lege Ram (2 gb).
Ook een poging om op E: (DVDbrander) te backuppen mislukt.
Googlen levert geen oplossing op.
De melding luidt steeds, dat de provider geen schaduwkopie kan maken
met als foutnr. 0x8004230F.

Iemand van jullie een idee?
Bvd Sjef.
Fritz Deneken

Re: Falende backup

"SLe" <sjefleermakers@gmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Googlen levert geen oplossing op.
> De melding luidt steeds, dat de provider geen schaduwkopie kan maken

Vraagje: Welk backup-programma gebruik je?
JFD

SLe

Re: Falende backup
On 29 jan, 12:19, "Fritz Deneken" <jfdene...@versatel.nl> wrote:
> "SLe" <sjefleermak...@gmail.com> schreef in berichtnews:d20a3649-c9e8-480a-b766-9f017ee4dbfa@r6g2000yqn.googlegroups.com...

> Vraagje: Welk backup-programma gebruik je?
> JFD- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Van win vista home premium 32
J.Jansen

> Van win vista home premium 32

bedoel je windows backup centrum? lukt terugzetten van bestanden wel?

SLe

Re: Falende backup
On 29 jan, 16:45, "J.Jansen" <Jan...@nospam.ed> wrote:
> "SLe" <sjefleermak...@gmail.com> schreef in berichtnews:e0467476-093e-417b-b995-4a315cad45b1@21g2000yqj.googlegroups.com...

> bedoel je windows backup centrum? lukt terugzetten van bestanden wel?- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Ja dat bedoel ik en of ik bestanden kan terugzetten weet ik niet want
ik heb B: helemaal leeg gemaakt omdat ik eerst dacht dat de oorzaak
was dat B: vol was. Dat is namelijk al een oud probleem: bij elke
nieuwe backup, worden de ouden bestanden bewaard en loopt dus op den
duur de schijf vol. Om de zoveel tijd moet ik dan alles wissen om weer
ruimte te krijgen voor een nieuwe backup. En dat laatste lukt nu dus
niet meer. Hopelijk krijg ik voorlopig geen crash.
Sjef

> [...]
> ruimte te krijgen voor een nieuwe backup. En dat laatste lukt nu dus
> niet meer. Hopelijk krijg ik voorlopig geen crash.

Begrijp ik goed dat je een backup maakt op dezelfde harde schijf als je
oorsponkelijke bestanden? Wat heeft een backup dan in hemelsnaam voor zin
als je een crash krijgt met die harde schijf? Sluit een externe harde schijf
aan op je USB en je bent echt veilig.

SLe

Re: Falende backup
On 29 jan, 21:09, "J.Jansen" <Jan...@nospam.ed> wrote:
> [...]

> aan op je USB en je bent echt veilig.- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Tja, dat kan natuurlijk ook, maar dan weet ik nu nog steeds niet
waarom het jaren goed ging en nu ineens niet meer.
Het blijkt namelijk dat ik ook ineens geen systeembestanden voor
systeemherstel meer kan aanmaken, dus.......

> Tja, dat kan natuurlijk ook,

wat is dat nou voor een suf antwoord, het *moet natuurlijk ook (als je data
je lief zijn)

SLe

Re: Falende backup
On 29 jan, 23:16, "J.Jansen" <Jan...@nospam.ed> wrote:
> "SLe" <sjefleermak...@gmail.com> schreef in berichtnews:29feb4b5-0bce-40e0-b6ea-f582a3818ee3@21g2000yqj.googlegroups.com...

> *wat is dat nou voor een suf antwoord, het *moet natuurlijk ook (als jedata
> je lief zijn)

Dank voor je sympathieke kwalificatie.
Insgelijks, S.
Cnut

On 29 jan, 23:16, "J.Jansen" <Jan...@nospam.ed> wrote:
> "SLe" <sjefleermak...@gmail.com> schreef in
> berichtnews:29feb4b5-0bce-40e0-b6ea-f582a3818ee3@21g2000yqj.googlegroups.com...

0x8004230F is een shadow copy error, misshien moet je dit eens goed
bekijken.
http://social.technet.microsoft.com/...5-6a624aaaff6c
Dus of de service automatisch start en zoeken onder start > help > DATA
EXECUTION PREVENTION > DEP-instellingen wijzigen
"enable the service VOLUME SHADOW COPY.Then you must look that you have the
DATA EXECUTION PREVENTION to only TURN ON DEP FOR ESSENTIAL WINDOWS PROGRAMS
AND SERVICES ONLY!!!That works for my(Win Vista Home Premium With SP1).

I hope that this works for you to!!!
;-)