Computer flipt

Jomla

Computer flipt
(blauwe schermen nu wonderbaarlijk genoeg gedaan)

Hallo,

Ik zit met een groot probleem inzake mijn laptop. Ik zal proberen alles
volledig uit te leggen.
Als ik aan het werken ben, wat zeker voor een kwartier of langer lukt, en
voer een beweging uit, dan flipt mijn computer helemaal; dwz dat je niets
maar dan ook niets meer kan doen, het cirkeltje (het teken in Vista dat
"laden" aanduidt) blijft maar draaien. Je kan nergens meer op klikken (heb
de eerste keer een uur gewacht), en de enigste manier op te stoppen is er
een einde aan te maken door de aan-uit knop 8 sec. in te houden en hem
helemaal uit te zetten. Dit is zoals ik al vele malen gelezen heb schadelijk
voor het systeem, en ik wil dit voorkomen. Hoe?

Ik heb al systeemherstel gedaan, naar 10 dagen terug, toen ik deze problemen
nog niet had.
Deze problemen doen zich voor als mijn SONY-MP4 speler NWZ-E436F aangesloten
is.

Ligt dit allemaal aan de mp4-speler, mijn laptop... Ik weet niet meer wat ik
moet doen.

Groeten en alvast bedankt,

Jomla

Jomla

Re: Computer flipt

"Jomla" <Jomlathis@dressisinvalid.com> schreef in bericht
> [...]
> aangesloten is.
>
> Ligt dit allemaal aan de mp4-speler, mijn laptop... Ik weet niet meer wat

Nu juist opnieuw gebeurd, ZONDER Sony MP4speler, tijdens firefox.

Wat moet ik doen?

Leen

Re: Computer flipt
Driver hiervoor geinstalleerd? Dan zou dat wel eens het probleem kunnen zijn
(wellicht ook voor je blauwe scherm).

Al eens op google gezocht of, nog beter, op de site van de leverancier?

Have a nice day!

> "Jomla" <Jomlathis@dressisinvalid.com> schreef in bericht

> Nu juist opnieuw gebeurd, ZONDER Sony MP4speler, tijdens firefox.
>
> Wat moet ik doen?

Jomla

Re: Computer flipt

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> zijn (wellicht ook voor je blauwe scherm).
>
> Al eens op google gezocht of, nog beter, op de site van de leverancier?

Leen,

Liefst onder het bericht typen, da's hier gebruikelijk. Driver? Wat is een
driver? Zoals in vorige mail gezet, ik heb het onlangs ook gehad met
firefox.

Leen

Re: Computer flipt

> Liefst onder het bericht typen, da's hier gebruikelijk. Niet zeuren. Ik
> had ook liever gehad dat je de oude zooi weggehaald had.... hoor je mij
> toch ook niet over.... ;-)

PS: Hier is niet veel gebruikelijk hoor, behalve dat er (te) veel gezeurd
wordt over niet relevante zaken..

> Driver? Wat is een driver?

Software om de boel te kunnen laten werken. Ik vermoed dat je software hebt
moeten installeren om de boel aan de praat te krijgen.

Vraag "Al eens op google gezocht of, nog beter, op de site van de
leverancier?" is nog niet beantwoord.

Ik hou het voorlopig hierbij ;-)

Have a nice day/weekend!

Cnut

> [...]
>
> "Jomla" <Jomlathis@dressisinvalid.com> schreef in bericht

> Nu juist opnieuw gebeurd, ZONDER Sony MP4speler, tijdens firefox.

Alle software die gerelateerd is aan die MP4speler verwijderen en het
apparaat uit Configuratiescherm\Systeem > apparaatbeheer verwijderen en
herstarten.
Tijdje aanzien of de computer dan wel goed werkt. Intussen kijken of er
updates voor dit apparaat zijn.
http://support.sony-europe.com/dna/w...NL&m=NWZ-E436F

Jomla

Re: Computer flipt

"Cnut" <cnut@not.org> schreef in bericht
> [...]

> herstarten.
> Tijdje aanzien of de computer dan wel goed werkt. Intussen kijken of er

Zoals al gezegd is dit ook gebeurd toen de mp4speler niet aangesloten was.

> Zoals al gezegd is dit ook gebeurd toen de mp4speler niet aangesloten was.

Ach, het zou zo kunnen zijn dat de software ook actief is als het apparaat
niet aanstaat.
Ik vraag me af of je het beter wilt weten of geholpen wilt worden. Ik vrees
het eerste, maar omdat je er niet heel veel van schijnt te weten/begrijpen
adviseer ik om voor de 2e optie te kiezen en de eerste maar te laten voor
wat het is :-)

Have a nice day!

> [...]

> "Cnut" <cnut@not.org> schreef in bericht

> Zoals al gezegd is dit ook gebeurd toen de mp4speler niet aangesloten was.

Maar dat apparaat (de driver b.v.) zit nog wel in de systeem configuratie en
wellicht start de bijbehorende software zelfs automatisch op.
Al is het apparaat dan niet fysiek aangesloten, de problemen blijven dan wel
gewoon bestaan.
Automatisch opstartende programma's verwijderen en deinstallaties gaan het
beste met behulp van Ccleaner (tabblad gereedschap)
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Apparaten verwijderen moet in apparaatbeheer.

> [...]

> vrees het eerste, maar omdat je er niet heel veel van schijnt te
> weten/begrijpen adviseer ik om voor de 2e optie te kiezen en de eerste

zou ik dan eens mogen weten wat jullie reactie zou zijn als ik niet over
mijn mp4-speler zou gesproken hebben?

en ps, nu juist weer gebeurd na alle sony-software erafgesmeten te hebben.