Draadloos netwerk + beveiliging

Huib

Draadloos netwerk + beveiliging
Hallo,

Ik werk met WEP zowel voor de laptop als voor mijn draadloze printer en
alles werkt prima.

Bij mijn gebuur is WPA ingesteld en wel eigenaardig het moest AES (niet
TKIP) zijn anders werkte zijn laptop (W7) niet.
Zijn draadloze printer is Lexmark S400 doch hier slagen we er niet in de
installatie ervan te doen.
In één van de specificatie las ik WPA - PSK doch die PSK is niet te zien in
de router.
Tijdens de installatie wordt de SSID gezien waarna we veiligheidssleutel van
de router ingeven doch finaal mislukt de installatie.

Vraag:
-kan dit met te maken hebben met een mogelijk WPA conflict?
-wat is te verkiezen WEP of WPA ?
-maakt WEP een grotere kans?

Graag de visie van de experts.

Mvg
Huib

janbesar

Re: Draadloos netwerk + beveiliging
Op Thu, 28 Jan 2010 09:11:47 +0100, "Huib" <onbekend@onbekend>
schreef:

> [...]
>
>Vraag:
>-kan dit met te maken hebben met een mogelijk WPA conflict?

De groepen:
alt.nl.comp. netwerk en
nl.com.netwerken
zijn er voor dit soort problemen !

Hier is het onderwerp off-topic.

Sukses,
Jan
--
In Tenebris Lucens

Op Thu, 28 Jan 2010 09:45:58 +0100, janbesar <opa@fastmail.fm>
schreef:

>De groepen:
>alt.nl.comp. netwerk en
>nl.com.netwerken

+p
>zijn er voor dit soort problemen !
>
>Hier is het onderwerp off-topic.
>
>Sukses,
>Jan

Huib

Re: Draadloos netwerk + beveiliging

"janbesar" <opa@fastmail.fm> schreef in bericht

> +p

Bedankt Jan voor de info.
mvg
Huib

Huib

Re: Draadloos netwerk + beveiliging

"Huib" <onbekend@onbekend> schreef in bericht

> "janbesar" <opa@fastmail.fm> schreef in bericht

> Bedankt Jan voor de info.
> mvg
> Huib

Dag Jan,
Die site daar komt geen enkele reactie en er is ook weinig beweging daar.
Wie zich geroepen voelt mag hier best een antwoordje geven.
mvg
Huib

s|b

On Sat, 30 Jan 2010 11:38:37 +0100, Huib wrote:

> Die site daar komt geen enkele reactie en er is ook weinig beweging daar.
> Wie zich geroepen voelt mag hier best een antwoordje geven.

Het zijn geen sites, maar nieuwsgroepen en je kunt het best eens een
keertje proberen op de nieuwsgroep (!)

nl.comp.netwerken.draadloos

Maar ook daar geldt de regel: geduld is een schone deugd...

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>