Windows (Live) Movie Maker en HD bestanden.

Zeebeest

Windows (Live) Movie Maker en HD bestanden.
Geachte lezer,

Tot voor kort werkte ik met veel plezier met Windows Movie Maker. Ere wie
ere toekomt; een intuitief prettig systeem. Via de i-Link sloot ik een
camcorder aan, en de geimporteerde bestanden sleepte ik naar een tijdlijn.
Muziek eronder, wat titels. Klaar.

Nu heb ik een JVC HD camcorder gekocht. Type GZ-HM200. Filmt HD in AVCHD
video in MPEG-4 AVC/H.264

Kan (Live) Movie Maker dat verwerken? Zo ja, hoe? Ik heb al een K-Lite Full
codec pack gedownload.
Maar bij het inporteren, krijg ik wel geluid, maar geen beeld.

Is er een ander video-verwerkingspakket dat met een makkelijke tijdlijn werkt?

Het meegeleverde pakket is niet erg visueel. Te veel knoppen en geen
tijdlijn, dus ik zou het heel prettig vinden als ik Movie Maker aan de praat
krijg.

Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.

Michèl

Gandalf Gladstone

Re: Windows (Live) Movie Maker en HD bestanden.

"Zeebeest" <Zeebeest@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> praat
> krijg.
>
> Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.

Géén beeld duidt meestal op het missen van de juiste decoder bestand.
Controleer of de codec MPEG-4 AVC/H.264 op je pc aanwezig is anders
kun je het hier ergens vandaan downloaden en installeren.
http://www.free-codecs.com/FFDShow_download.htm

http://www.free-codecs.com/screenshots/FFDShow.htm

of
http://www.google.nl/search?hl=nl&so...LL_nl&aq=f&oq=

J.Jansen

> [...]

> praat
> krijg.
>
> Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.

Probeer het volgende (het lukt mij met MP4 HD-files (720p)- van mijn Fuji
camera):

In Windows Movie Maker >Media Importeren> ga naar je map en kies nu ´ Alle
Bestanden´ (dus niet Alle Mediabestanden). Ik zie dan vanzelf mijn MP4 files
verschijnen die ik gewoon kan laden in WMM. Het editen gaat verder zonder
problemen, maar op DVD kom je natuurlijk nooit verder dan 720x576. Je kunt
het beste je edits anamorf (horizontaal samengedrukt) op schijf zetten, dit
levert de beste kwaliteit op breedbeeld tv.
Hou me ten goede; ik weet niet meer welke codecs ik de afgelopen 2 jaar heb
gedownload, het waren er veel.
suc6

Rick

"Gandalf Gladstone" wrote:

> [...]

> Controleer of de codec MPEG-4 AVC/H.264 op je pc aanwezig is anders
> kun je het hier ergens vandaan downloaden en installeren.

ik zie dat u er veel verstand van heeft en ik heb een soort geluik probleem.
ik heb sinds kort de gz-ms95se
ik heb normaal altijd met movie maker gewerkt maar als ik een filmpje dat
met mijn nieuwe camera is opgenomen wil gaan bewerken krijg ik wel beeld maar
geen geluid.
ik hoop dat u mij kunt helpen.

"Rick" <Rick@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> met mijn nieuwe camera is opgenomen wil gaan bewerken krijg ik wel beeld

Gebruik een andere mediaplayer ,Quicktime7, om jouw opgenomen videofilms af
te spelen?:
http://www.apple.com/quicktime/technologies/h264/

http://www.apple.com/quicktime/player/

GG