W7 nieuwsgroep?

Huib

W7 nieuwsgroep?
Hallo,

De nieuwszender van mijn provider heeft een tijdje niet gewerkt en daar het
nogal omslachtig is om via de website te gaan heb ik mogelijks heel wat info
gemist.

Er was een vraag hierover dat Ziggo de nieuwsgroep nog niet toegevoegd had
en KarelV antwoorde:
Ja, bijv. van de gratis server News4us [http://www.news4us.nl/].

Ik had hier graag wat meer info over:
1. wat moet ik aan mijn provider juist melden om die W7 nieuwsgroep via hun
nieuwsserver te kunnen bereiken
2. als mijn provider niet kan/wil wat kan ik dan doen om er toch toegang tot
te hebben.

mvg
Huib

Jawade

Re: W7 nieuwsgroep?
Huib <onbekend@onbekend> schreef op Sat, 16 Jan 2010 08:30:09 +0100 in artikel <4b516b04$0$2878$ba620e4c@news.skynet.be>:
> [...]
> nieuwsserver te kunnen bereiken
> 2. als mijn provider niet kan/wil wat kan ik dan doen om er toch toegang tot

Je kunt vragen aan de newsmaster van Ziggo (bijv. newsmaster@ziggo.nl)
of hij de groep(en) wil toevoegen. Anders kun je een gratis account
aanvragen via bovenstaande link.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 14 nov: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
janbesar

Re: W7 nieuwsgroep?
Op Sat, 16 Jan 2010 08:30:09 +0100, "Huib" <onbekend@onbekend>
schreef:

> [...]
>nieuwsserver te kunnen bereiken
>2. als mijn provider niet kan/wil wat kan ik dan doen om er toch toegang tot

Doen wat Karel je aanraadde!!

--
In Tenebris Lucens
s|b

Re: W7 nieuwsgroep?
On Sat, 16 Jan 2010 08:30:09 +0100, Huib wrote:

> De nieuwszender

Server, nieuwsserver.

> van mijn provider heeft een tijdje niet gewerkt en daar het
> nogal omslachtig is om via de website te gaan heb ik mogelijks heel wat info
> gemist.

Dan kijk je toch gewoon even op Google Groups!?

<http://groups.google.be/group/microsoft.public.nl.windows.vista/topics?lnk=srg>

> [...]
> nieuwsserver te kunnen bereiken
> 2. als mijn provider niet kan/wil wat kan ik dan doen om er toch toegang tot

Op alletwee je vragen: dump syknet.be; er zijn genoeg *gratis*
nieuwsservers: news4us.nl, albasani.net, eternal-september.org, ... Even
een mail versturen en dan krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord
waarmee je kan inloggen.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
s|b

Re: W7 nieuwsgroep?
On Sat, 16 Jan 2010 08:40:01 +0100, Jawade wrote:

> Je kunt vragen aan de newsmaster van Ziggo (bijv. newsmaster@ziggo.nl)
> of hij de groep(en) wil toevoegen.

De OP werkt via skynet.be.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
FredW

Re: W7 nieuwsgroep?
On Sat, 16 Jan 2010 13:56:51 +0100, "s|b" <me@privacy.invalid> wrote:

> [...]
>nieuwsservers: news4us.nl, albasani.net, eternal-september.org, ... Even
>een mail versturen en dan krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord

Als aanvulling:
Vergeet vooral niet fb1.euro.net (gratis en al jarenlang bestaand) voor
de meeste Nederlandstalige (= be. en nl.) nieuwsgroepen.
(behalve die van Microsoft, maar MS heeft toch al aangekondigd alle
microsoft.public.* nieuwsgroepen te gaan opheffen.)
(geen aanmelding voor deze nieuwsserver nodig.)

En ook nog:
textnews.news.cambrium.nl (gratis, 100.000+ nieuwsgroepen) met o.a.
- alt.nl.windows.vista
- alt.nl.os.windows.7
- alt.nl.os.windows.windows7
(geen aanmelding voor deze nieuwsserver nodig.)

--
Groeten van Fred W. te H.
Mooie herinnering.
C@limero

Re: W7 nieuwsgroep?
On Sat, 16 Jan 2010 08:40:01 +0100, Jawade <Henk_Jawade@hotmail.com>
wrote:

>Je kunt vragen aan de newsmaster van Ziggo (bijv. newsmaster@ziggo.nl)
>of hij de groep(en) wil toevoegen. Anders kun je een gratis account
>aanvragen via bovenstaande link.

Neemt dat veel tijd in beslag eer News4us een account doorgeeft (wacht
al enkele dagen)?
janbesar

Re: W7 nieuwsgroep?
Op Sat, 16 Jan 2010 15:30:00 +0100, "C@limero" <nospam@nep.invalid>
schreef:

>Neemt dat veel tijd in beslag eer News4us een account doorgeeft (wacht
>al enkele dagen)?

Even Michiel een mailtje sturen.

Jawade

Re: W7 nieuwsgroep?
C@limero <nospam@nep.invalid> schreef op Sat, 16 Jan 2010 15:30:00 +0100 in artikel <6bj3l5lf8kd02343ljftj9405duvbmte7k@4ax.com>:

> Neemt dat veel tijd in beslag eer News4us een account doorgeeft (wacht
> al enkele dagen)?

Dat kan in principe heel snel, maar als hij (Michiel) even weg is,
duurt het wat langer (Of als hij veel email krijgt). Ik wil het wel
even aankaarten, maar dan moet je wel een referentienaam willen
geven, je mag hem mij ook mailen.

On Sat, 16 Jan 2010 15:30:00 +0100, C@limero wrote:

> Neemt dat veel tijd in beslag eer News4us een account doorgeeft (wacht
> al enkele dagen)?

Als Michiel een gaatje in zijn drukke (?) agenda vindt, dan voegt ie je
wel toe. ;-) Ik zal 'm een seintje geven in news4us.general.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>