Live mail

Reinier

Live mail
Heb windows live mail geinstalleerd op mijn PC met Windows7.
Nu kan ik wel met nieuwsgroepen werken, maar de in- en uitgaande post lukt
niet. Krijg steeds onderstaande melding:

De server ondersteunt geen SSL-verbinding.

Onderwerp 'testje'
Serverfout: 250
Reactie van server: 250 HELP
Server: 'smtp.quicknet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC7D
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Ja

Wie heeft voor mij een oplossing?

__________ Informatie van ESET NOD32 Antivirus, versie van database viruskenmerken 4759 (20100110) __________

Het bericht is gecontroleerd door ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com

karelV [MS MVP]

Re: Live mail
Reinier schreef op 11-1-2010 11:29:
> [...]
> lukt niet. Krijg steeds onderstaande melding:
>
> De server ondersteunt geen SSL-verbinding.

Dit zijn geen 'Beveiligde' verbindingen.
In WLM: menu extra (als je dat niet ziet op de Alt-toets drukken)
-> accounts -> selecteer je quicknet-account -> eigenschappen
Op tab Servers: Geen v voor 'voor deze server is verificatie vereist'
Op tab Geavanceerd: 2 keer geen v voor 'Voor deze server ... (SSL) nodig'.

> __________ Informatie van ESET NOD32 Antivirus, versie van database
> viruskenmerken 4759 (20100110) __________
>
> Het bericht is gecontroleerd door ESET NOD32 Antivirus.
>
> http://www.eset.com

En schakel deze reclametroep alsjeblieft uit ... :-(

Reinier

Re: Live mail

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]
> Op tab Geavanceerd: 2 keer geen v voor 'Voor deze server ... (SSL) nodig'.

> En schakel deze reclametroep alsjeblieft uit ... :-(

Hoop dat de reklametroep niet meer door komt.
Heb bovenstaande tip opgevolgd, maar nog steeds komt de post niet binnen.
Nog meer mogelijkheden?

Reinier.

Leen

Re: Live mail
Quicknet is tegenwoordig toch Ziggo?
Wat zegt Ziggo over de juiste instelling voor (ex) Quicknet gebruikers?
Wellicht werkt alleen nog de Ziggo instelling nog.

Have a nice day!

"Reinier" <rbiegstrt@multiweb.nl> schreef in bericht

> [...]

> Hoop dat de reklametroep niet meer door komt.
> Heb bovenstaande tip opgevolgd, maar nog steeds komt de post niet binnen.

karelV [MS MVP]

Re: Live mail
Reinier schreef op 11-1-2010 17:28:

> "karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Heb bovenstaande tip opgevolgd, maar nog steeds komt de post niet binnen.
> Nog meer mogelijkheden?

Nee, je zult de account-instellingen goed moeten instellen.
Die eerste foutmelding die je liet zien (protocol: SMTP) gaat over het
*verzenden* van mail. Mail die binnenkomt zou een foutmelding kunnen
geven met het POP3-protocol.

Welke foutmeldingen krijg je NU bij een poging tot ontvangen en een
poging tot verzenden van mail?

> [...]
> met het POP3-protocol.
>
> Welke foutmeldingen krijg je NU bij een poging tot ontvangen en een poging

Krijg alleen een blanco scherm met foutmelding als onderwerp.
Kan de email wel verzenden, want op mijn laptop kan ik de berichten wel
binnenhalen.
Heb ook de account -instellingen vergeleken met de laptop die precies eender
zijn.
De dektop is Windows7 en de LP windows vista, kan dat misschien de oorzaak
zijn?

Leen

Re: Live mail
Exporteer je mail account eens van de laptop en importeer eens naar de
desktop.

PS: reageer eens met antwoorden i.p.v. alleen vragen sblijven tellen en niet
te reageren op antwoorden..
swel net zo prettig

"Reinier" <rbiegstrt@multiweb.nl> schreef in bericht

karelV [MS MVP]

Re: Live mail
Reinier schreef op 12-1-2010 13:56:

> [...]

> eender zijn.
> De dektop is Windows7 en de LP windows vista, kan dat misschien de

Nee, onder Vista en Win7 gedraagt WLM zich precies eender.
Maar een blanco scherm met alleen het woord 'foutmelding' geeft niet
zoveel aanwijzingen :-( Staat daar echt niets meer op?

Draait er op die desktop beveiligingssoftware die zich met emails
bemoeit. Virusscanner? Spamfilter? Email-scan uitschakelen?

> [...]
>
> Draait er op die desktop beveiligingssoftware die zich met emails bemoeit.
> Virusscanner? Spamfilter? Email-scan uitschakelen?

Inderdaad draait er een email beveiliger mee, maar na uitschakeling van deze
blijft het probleem hetzelfde.
Reinier

Reinier

Re: Live mail

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> desktop.
>
> PS: reageer eens met antwoorden i.p.v. alleen vragen sblijven tellen en

Begrijp je PS niet erg!!! Ben nl nog steeds aan het antwoorden en.......
Ziggo werkt nog wel degelijk met de naam Quicknet. Dit ter verduidelijking.

Reinier