advies overstappen van vista naar windows 7

Sasja

advies overstappen van vista naar windows 7
Hallo,
Mijn HP-laptop wil ik overzetten van vista naar windows 7. Hiervoor heb ik
al een oem-versie van windows 7 aangeschaft. Maar hoe kan ik nu het beste een
back-up van de laptop maken zonder dat ik gegevens (foto's, documente,
e-mailberichten, contactpersonen, muziek etc) kwijt raakt. Gewoon een back-up
maken op een externe harde schijf via het 'back-up centrum' of alle gegevens
via easy transfer overzetten naar een externe harde schijf? Graag advies!
Bedankt,
groeten,
Sasja
J.Jansen

Re: advies overstappen van vista naar windows 7

"Sasja" <Sasja@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> gegevens
> via easy transfer overzetten naar een externe harde schijf? Graag advies!

Ik zou maar het zekere voor het onzekere nemen want je weet niet of Vista
backup centrum compatibel is met W7. Gewoon je data kopieren dus, dan een
schone OEM W7 installatie en je data weer terugzetten in W7.
imho

Gandalf Gladstone

> [...]

> gegevens
> via easy transfer overzetten naar een externe harde schijf? Graag advies!

Indien jouw WindowsVista naar behoren, (probleemloos), functioneert hoef je
géén backup te maken
en kun je zonder dat de upgrade uitvoeren. Het vergt wel enige vetrouwen in
je eigen kunnen!
Maak wel eerst gebruik van de Windows7 Upgrade Advisor vooraf aan de upgade
en nogmaals na
voltooiing van de upgrade het programma runnen om de eventueele puntjes op
de "i" te zetten!
Voor een geslaagde upgrade is het wel een vereiste dat je bij de utvoering
de verbinding met het internet actief is!
http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...pgrade-advisor

GG