Hyperlinks

PetervV

Hyperlinks
Een boel hyperlinks in Microsoft Outlook openen gewoon, maar een heleboel
ook niet, vooral als ze de volgende vorm hebben:
http://vara.dmd.omroep.nl/x/c/?XcmxD...VHGQ0YVJfwAm26
Wat doe ik daar aan ?

Groet,
Peter.

karelV [MS MVP]

Re: Hyperlinks
PetervV schreef op 10-1-2010 18:47:
> Een boel hyperlinks in Microsoft Outlook openen gewoon, maar een
> heleboel ook niet, vooral als ze de volgende vorm hebben:
> http://vara.dmd.omroep.nl/x/c/?XcmxD...VHGQ0YVJfwAm26
>
> Wat doe ik daar aan ?

En als je die link copieert en vervolgens plakt in de adresregel van je
browser (IE? FF?), opent die vogelsite dan wél?

PetervV

Re: Hyperlinks
"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> En als je die link copieert en vervolgens plakt in de adresregel van je
> browser (IE? FF?), opent die vogelsite dan wél?

Zonder enig probleem. Maar ik wil hem juist direct openen zoals je begrijpt.

Groet,
Peter.

J.Jansen

Re: Hyperlinks

"PetervV" <PetervV@NietDus.NL> schreef in bericht
> "karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Zonder enig probleem. Maar ik wil hem juist direct openen zoals je
> begrijpt.

dit werkt dus blijkbaar niet

karelV [MS MVP]

Re: Hyperlinks
PetervV schreef op 11-1-2010 17:42:
> "karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Zonder enig probleem. Maar ik wil hem juist direct openen zoals je
> begrijpt.

Dat begrijp ik, maar er zit dus geen probleem bij je browser of een
beveiliging.
Vanuit Thunderbird open die vara-site probleemloos, waarom vanuit
Outlook niet zou ik niet weten :-(

Gérard Oomens

Re: Hyperlinks
On Mon, 11 Jan 2010 17:42:14 +0100, "PetervV" <PetervV@NietDus.NL>
wrote:

>"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

>Zonder enig probleem. Maar ik wil hem juist direct openen zoals je begrijpt.

Hoe ziet die link er dan uit in Outlook? Helemaal blauw gekleurd zoals
een hyperlink? Plak je die zelf in een bericht? Of krijg je dat
bericht met dergelijke hyperlinks? Invoegen als hyperlink in een nieuw
bericht of plakken speciaal werkt wel?

Is de link in Outlook gebroken? Versie van Outlook?

Wat maakt de browser van het adres als je op de link klikt? Of krijg
je een foutmelding?
--
Gérard
PetervV

Re: Hyperlinks
"Gérard Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht

> [...]
>
> Is de link in Outlook gebroken? Versie van Outlook?
>
> Wat maakt de browser van het adres als je op de link klikt? Of krijg

De link in Outlook ziet er bijvoorbeeld uit als 'Lees meer over het jaar van
de biodiversiteit' en de onderliggende hyperlink is dan
http://vara.dmd.omroep.nl/x/c/?Xc2xD...UQfPkdDbw3 99
Als ik er op sta met de cursor krijg ik een ballon met de hyperlink te zien
en de boodschap ''Klik om de link te volgen'. Bij klikken gebeurt er
vervolgens niets, dus de browser maakt er ook niets van.
Microsoft Outlook 2007 SP2.
Eenmaal geplakt in de browser opent de link gewoon zoals het hoort.

Groet,
Peter.

Gérard Oomens

Re: Hyperlinks
On Fri, 15 Jan 2010 13:31:59 +0100, "PetervV" <PetervV@NietDus.NL>
wrote:

> [...]
>Microsoft Outlook 2007 SP2.
>Eenmaal geplakt in de browser opent de link gewoon zoals het hoort.

Als je zo'n link nu zelf in een bericht in Outlook invoegt en naar
jezelf stuurt, werkt het dan wel?

Wellicht ligt het aan Outlook 2007. Dan kun je het bericht openen door
te dubbelklikken in het menu onder andere actie -> weergegeven in
browser kiezen voor dat bericht. Ik neem aan dat dan alles wel gewoon
werkt.
Een beetje omslachtig..., maar goed.

Vergelijk:
http://www.howto-outlook.com/howto/openinbrowser.htm