Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?

Mamamegs [MVP]

Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?
Op SevenBits.nl willen we graag informatie aanbieden waar jullie ook
daadwerkelijk wat aan hebben. Daarom vragen we jullie mening.
Wat zou je graag op SevenBits willen zien? Waar hebben jullie problemen
mee? Waar zou je graag uitleg over willen?

We zijn benieuwd! ;-)

Reageren kan hier of via
http://www.bitsforums.nl/forum/index...58.msg898.html

www.sevenbits.nl

Ons vernieuwde forum:
www.bitsforums.nl

~PCfreak©~

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?
Op Thu, 10 Dec 2009 09:38:11 +0100, schreef Mamamegs [MVP]
<mamamegs@wilgeenmail.invalid> het volgende.

> [...]
>Wat zou je graag op SevenBits willen zien? Waar hebben jullie problemen
>mee? Waar zou je graag uitleg over willen?

Ik zou het een goed idee vinden als je wat meer tweaks plaatst, bijv;

In een cmd venster 'als Adminnistrator':
powercfg /hibernate off

En dit bijv;
<http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itproui/thread/ac419c2b-4a38-44f0-b1f0-b0ed9fdcfdeb>

En nog veel meer van dat soort dingen, desnoods op een aparte pagina
"voor gevorderden" of zoiets ;-)

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Huib

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?

"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> [...]
> Wat zou je graag op SevenBits willen zien? Waar hebben jullie problemen
> mee? Waar zou je graag uitleg over willen?

Hallo,
Misschien een rubriek "verschillen tussen Vista en W7"
Mvg
Huib
A.Translator

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?
Mamamegs [MVP] schreef op 10-12-2009
> [...]
> Wat zou je graag op SevenBits willen zien? Waar hebben jullie problemen
> mee? Waar zou je graag uitleg over willen?

Ik zou graag een helder stappenplan zien voor het opzetten van een
thuisnetwerkje. Jullie hebben nu wel al een onderwerp "werken met een
thuisgroep" maar veel mensen zullen nog XP en Vista pc's in hun netwerkje
hebben.

Goed initiatief trouwens, jullie site! Dank voor wat er al is.

--
Groet,
Adriana

Henk S.

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> "Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht

> Hallo,
> Misschien een rubriek "verschillen tussen Vista en W7"

http://webwereld.nl/nieuws/57965/-rc...an-vista-.html

http://forum.fok.nl/topic/1218704

http://www.computable.nl/artikel/ict...met-vista.html

Manokwari62

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?

"~PCfreak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> [...]

> Ik zou het een goed idee vinden als je wat meer tweaks plaatst, bijv;
>
> In een cmd venster 'als Adminnistrator':

Icoon favorieten krijg ik via deze link niet verwijderd.

Thuisgroep en Bibliotheken heb ik op deze wijze verwijderd.
Is Favorieten niet via een van deze te verwijderen?

Thuisgroep verwijderen:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFWARE\Microsoft\Wind
ows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\

{B4FB3F98-C1EA-428d-A78A-D1F5659CBA93}.

Bibliotheken verwijderen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\

{031E4825-7B94-4dc3-B131-E946B44C8DD5} users libery

André, PE1PQX

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?
Mamamegs [MVP] bracht volgend idée uit :
> [...]
> Wat zou je graag op SevenBits willen zien? Waar hebben jullie problemen
> mee? Waar zou je graag uitleg over willen?

Even een vraagje: Waaron nu via die site, en niet via deze
nieuwsgroep??
Je maakt 'reclame' voor een Windows 7 forum, dat je ook in een XP
nieuwsgroep dumpt... beetje onzinnig ven je niet?

~PCfreak©~

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?
Op Thu, 10 Dec 2009 12:35:52 +0100, schreef "Manokwari62"
<manok62@@gmail@@com> het volgende.

> [...]
>
>HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Cur rentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\
>
>{031E4825-7B94-4dc3-B131-E946B44C8DD5} users libery

Ik heb het gewoon met de hand gedaan

To remove Favorites, change this registry value:

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{323CA680-C24D-4099-B94D-446DD2D7249E}\ShellFolder]
"Attributes"=dword:a9400100

Origineel is het dword:a0900100

Maak er dus a9400100 van en hij is echt weg.

groetjes Henk
[...]

Op donderdag 10-12-2009 tiepte André, PE1PQX de volgende 'wijze'
woorden:
> Mamamegs [MVP] bracht volgend idée uit :

> Even een vraagje: Waaron nu via die site, en niet via deze
> nieuwsgroep??

<q>Reageren kan *hier* of via>/q>

> Je maakt 'reclame' voor een Windows 7 forum...

Ten eerste maak ik geen 'reclame' (dan zou ik er financieel wijzer van
moeten worden) geef slechts een link waar mensen eventueel kunnen
reageren. Bovendien is BitsForums niet alléén een Windows 7 forum.

> ...dat je ook in een XP nieuwsgroep dumpt... beetje onzinnig ven je
> niet?

Nee, niet onzinnig. Geloof het of niet, maar er zijn ook XP gebruikers
die naar Windows 7 over willen en daar graag informatie over willen
hebben. Ik probeer die info te verzamelen en daar wat mee te doen.

www.sevenbits.nl

Ons vernieuwde forum:
www.bitsforums.nl

Henk S.

> [...]

> Hallo,
> Misschien een rubriek "verschillen tussen Vista en W7"

en nog meer:

http://www.telegraaf.nl/digitaal/502...n_Vista__.html

http://weblog.pcmweb.nl/2009/08/19/i...dan-vista.html

Natuurlijk zijn er ook genoeg artikelen die W7 de hemel inprijzen.
Mijn conclusie: het ophemelen van Windows 7 is net zo'n onzinnige hype als
het afkraken van Vista.