Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?

Pierre

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?
Mamamegs [MVP] wrote:
> Op donderdag 10-12-2009 tiepte André, PE1PQX de volgende 'wijze'
> woorden:

> <q>Reageren kan *hier* of via>/q>

> Ten eerste maak ik geen 'reclame' (dan zou ik er financieel wijzer van
> moeten worden) geef slechts een link waar mensen eventueel kunnen
> reageren. Bovendien is BitsForums niet alléén een Windows 7 forum.

> Nee, niet onzinnig. Geloof het of niet, maar er zijn ook XP gebruikers
> die naar Windows 7 over willen en daar graag informatie over willen
> hebben. Ik probeer die info te verzamelen en daar wat mee te doen.

Juist hier zit er een die van zijn xp pro graag naar win 7 zou overgaan; hoe
dat aan te pakken

Pierre

Jawade

Henk S. <HenkS123@nospam.nl> schreef op Thu, 10 Dec 2009 13:47:10 +0100 in artikel <unDgjbZeKHA.2188@TK2MSFTNGP04.phx.gbl>:

> en nog meer:
>
> http://www.telegraaf.nl/digitaal/502...n_Vista__.html
>
> http://weblog.pcmweb.nl/2009/08/19/i...dan-vista.html
>
> Natuurlijk zijn er ook genoeg artikelen die W7 de hemel inprijzen.
> Mijn conclusie: het ophemelen van Windows 7 is net zo'n onzinnige hype als
> het afkraken van Vista.

Ben ik met je eens, ik heb nooit problemen met mijn Vista Ultimate x64
maar het startmenu van mijn Seven Ultimate x64 daar kan ik maar niet
aan wennen zodat ik altijd op Vista zit.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 14 nov: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Jawade

Pierre <dankjewel@adres.invalid> schreef op Thu, 10 Dec 2009 14:46:13 +0100 in artikel <4b20fbd2_3@news4us.nl>:

> Juist hier zit er een die van zijn xp pro graag naar win 7 zou overgaan; hoe
> dat aan te pakken

Gewoon, DVD erin, en herstarten. Wil je een dual-boot, upgrade of
schone install?

Jawade wrote:
> Pierre <dankjewel@adres.invalid> schreef op Thu, 10 Dec 2009 14:46:13

> Gewoon, DVD erin, en herstarten. Wil je een dual-boot, upgrade of
> schone install?

upgrade

Manokwari62

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?

"~PCfreak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Thu, 10 Dec 2009 12:35:52 +0100, schreef "Manokwari62"
> <manok62@@gmail@@com> het volgende.

> Ik heb het gewoon met de hand gedaan
>
> To remove Favorites, change this registry value:
>

> [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{323CA680-C24D-4099-B94D-446DD2D7249E}\ShellFolder]
> "Attributes"=dword:a9400100
>
> Origineel is het dword:a0900100
>
> Maak er dus a9400100 van en hij is echt weg.

Dat lukte mij dus niet, foutmelding kga 't nog eens proberen.

Manokwari62

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> maar het startmenu van mijn Seven Ultimate x64 daar kan ik maar niet
> aan wennen zodat ik altijd op Vista zit.

Dàt is ook mijn reden dat ik nog op Vista zit.

Jawade

Pierre <dankjewel@adres.invalid> schreef op Thu, 10 Dec 2009 18:24:29 +0100 in artikel <4b212ee1_5@news4us.nl>:

> upgrade

Dat gaat niet rechtstreeks, maar er zijn veel voorbeelden te vinden,
zie bijvoorbeeld hier: http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2385811

[...]
Mamamegs [MVP]

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?
Op donderdag 10-12-2009 tiepte Pierre de volgende 'wijze' woorden:

> upgrade

Dan is dit waarschijnlijk precies wat je zoekt:
http://sevenbits.nl/howto/aangepaste...uitvoeren.html

www.sevenbits.nl

Ons vernieuwde forum:
www.bitsforums.nl

Mamamegs [MVP] wrote:
> Op donderdag 10-12-2009 tiepte Pierre de volgende 'wijze' woorden:

> Dan is dit waarschijnlijk precies wat je zoekt:
> http://sevenbits.nl/howto/aangepaste...uitvoeren.html

Dat wist ik wel; ik d8 dat er misschien een manier was om toch een upgrade
te doen en geen aangepaste installatie. Ik wil alles behouden, maar laat
verder maar; ik besluit om het toch maar zo te laten; ik moet te veel
veranderen heb ik gezien na de advisor gedraaid te hebben, maar bedankt voor
reacties

Pierre Melser

Mamamegs [MVP]

Re: Informatie over Windows 7; wat willen jullie graag weten?
Op vrijdag 11-12-2009 tiepte Pierre de volgende 'wijze' woorden:

> [...]
> laten; ik moet te veel veranderen heb ik gezien na de advisor
> gedraaid te hebben, maar bedankt voor reacties

XP en W7 verschillen te veel van elkaar om een upgrade mogelijk te
maken. Wat wel kan is XP eerst upgraden naar Vista en dan Vista naar
W7.

Een aangepaste installatie mag dan meer werk opleveren omdat je al je
data moet backuppen en je programma's opnieuw moet installeren, maar
dan
staat Windows 7 er 'vers' op. En dat draait véél lekkerder en geeft
veel
minder kans op onverwachte problemen.

www.sevenbits.nl

Ons vernieuwde forum: