Werken met de thuisgroep

Mamamegs [MVP]

Werken met de thuisgroep
Voor wie nog niet bekend is met de thuisgroep in Windows 7:
http://sevenbits.nl/tweaks/werken_me...huisgroep.html

www.sevenbits.nl

Ons vernieuwde forum:
www.bitsforums.nl

Rudolpo

Re: Werken met de thuisgroep
Op 5-11-2009 22:46, Mamamegs [MVP] schreef:
> Voor wie nog niet bekend is met de thuisgroep in Windows 7:
> http://sevenbits.nl/tweaks/werken_me...huisgroep.html

Maar er wordt *niet* uitgelegd, hoe je verbinding maakt met een Windows
Vist of XP computer :-(
--

Groetjes,
Rudolpho
karelV [MS MVP]

Re: Werken met de thuisgroep
Rudolpo schreef op 5-11-2009 23:18:

> Maar er wordt *niet* uitgelegd, hoe je verbinding maakt met een Windows
> Vist of XP computer :-(

Dat hoeft ook niet: als je goed leest zie je dat het concept
'thuisgroep' alleen weggelegd is voor het contact tussen Win7 computers.

Mark Veldhuis

Re: Werken met de thuisgroep
Rudolpo used his keyboard to write :

> Maar er wordt *niet* uitgelegd, hoe je verbinding maakt met een Windows Vist
> of XP computer :-(

Windows XP en Vista kennen de functie "thuisgroep" dan ook niet...

Mark Veldhuis.

Mamamegs [MVP]

Re: Werken met de thuisgroep
Op donderdag 5-11-2009 tiepte Rudolpo de volgende 'wijze' woorden:

> Maar er wordt *niet* uitgelegd, hoe je verbinding maakt met een
> Windows Vist of XP computer :-(

Dat kan ook niet via een thuisgroep. De thuisgroep werkt alleen in een
netwerkje met Windows 7 PC's. Dat staat ook in het artikel. Bestanden
delen met eerdere versies van Windows gaat gewoon op de 'ouderwetse'
manier.

www.sevenbits.nl

Ons vernieuwde forum:
www.bitsforums.nl

Rudolpo

Re: Werken met de thuisgroep
Op 5-11-2009 23:32, Mamamegs [MVP] schreef:
> [...]

> netwerkje met Windows 7 PC's. Dat staat ook in het artikel. Bestanden
> delen met eerdere versies van Windows gaat gewoon op de 'ouderwetse'

Bedankt, dan ga ik op de "ouderwetse manier" verder.
--

Groetjes,
Rudolpho
Kees

Re: Werken met de thuisgroep

"Mamamegs [MVP]" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> [...]

> netwerkje met Windows 7 PC's. Dat staat ook in het artikel. Bestanden
> delen met eerdere versies van Windows gaat gewoon op de 'ouderwetse'

Wat is nou eigenlijk het verschil met een thuisgroep een "mijn
netwerklokaties" van vorige windows? Ik zie wel dat het erbij komt, maar
waarom is dat nou zo handig?

Kees.

Mamamegs [MVP]

Re: Werken met de thuisgroep
Op vrijdag 6-11-2009 tiepte Kees de volgende 'wijze' woorden:
> [...]

> Wat is nou eigenlijk het verschil met een thuisgroep een "mijn
> netwerklokaties" van vorige windows? Ik zie wel dat het erbij komt,

De combinatie Bibliotheken-thuisgroep is vooral handig, omdat je op die
manier makkelijk bestanden kunt delen. Bibliotheken zijn eigenlijk
'verzamelplaatsen' van bestanden en mappen, die verspeidt over je hele
PC kunnen staan.

Voor de gemiddelde PC gebruiker is het niet altijd even duidelijk
hoe je data kunt delen in een netwerkje. Dan heb je nog PC's die elkaar
niet willen zien of bestanden waar je geen toegang tot blijkt te
hebben.

Met thuisgroepen wordt delen binnen een Windows 7 thuisnetwerk veel
makkelijker gemaakt, omdat je bijna niets hoeft in te stellen.

Netwerklokaties is een overzicht van computers en gedeelde bestanden
binnen een netwerk. Dit bestaat ook in Windows 7 nog, als 'Netwerk'.
Hier staan computers met gedeelde bestanden, echter de locaties die via
thuisgroep gedeeld zijn staan hier niet bij, alleen 'traditioneel'
gedeelde bestanden.

www.sevenbits.nl

Ons vernieuwde forum:
www.bitsforums.nl

karlos

Re: Werken met de thuisgroep
Mamamegs [MVP] had ui****gezet :
> Voor wie nog niet bekend is met de thuisgroep in Windows 7:
> http://sevenbits.nl/tweaks/werken_me...huisgroep.html

Men had beter zijn tijd gestoken in het deftig implementeren van een
netwerk met pc's met een verschillend OS of platform. Want dat is de
realiteit.

--
VG
Karlos

Jawade

Re: Werken met de thuisgroep
karlos <usenet@karlos.org> schreef op Fri, 6 Nov 2009 15:32:08 +0100 in artikel <mn.33a47d9b7376188f.13951@karlos.org>:
> Mamamegs [MVP] had ui****gezet :

> Men had beter zijn tijd gestoken in het deftig implementeren van een
> netwerk met pc's met een verschillend OS of platform. Want dat is de
> realiteit.

Je kent MS toch, weer een _eigen_aardigheidje. Ze beseffen niet dat ze
zich daar niet bepaald populairder mee maken. Het kan ook lastig zijn,
als er in je W7-netwerk toevallig een Linux of Mac ofzo komt.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!