Office Professional 2007 - configuratie

johan1

Office Professional 2007 - configuratie
Krijg sinds vandaag een error bij het openen van Word of Outlook. Met
volgende tekst:" Microsoft Offiche Word is niet voor de huidige gebruiker
geinstalleerd. Voer setup uit om de toepassing te installeren".
Mijn PC voert nu telkens automatisch een configuratie-instal uit zonder dat
ik er iets aan doen. Installeert zelf dan een extra snelkoppelinggen van Word
op mijn bureaublad. Na zo'n instalconfiguratie komt dan weer dezelfde vraager
error.
Heb ook met behulp van de installatiecd Office Professional 2007 Plus een
instal-herstelling geprobeert, maar niets helpt. Weet iemand raad.
Draai Vista Premium met 64 bits en 5 GB aan geheugen op een HP-machine.
Gandalf Gladstone

Re: Office Professional 2007 - configuratie

"johan1" <johan1@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> instal-herstelling geprobeert, maar niets helpt. Weet iemand raad.
> Draai Vista Premium met 64 bits en 5 GB aan geheugen op een HP-machine.

Verhef jouw gebruikersaccount naar Administrator of;
Start de pc op in de veilige modus en her-installeer Ms Office 2007 voor
''Alle gebruikers ( users)"
http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...ccount-Control

Privilege level

Runs the program as an administrator. Some programs require
administrator privileges to run properly.

If you are not currently logged on as an administrator, this option is
not available.

Show settings for all users

Lets you choose settings that will apply to all users on this
computer.

> [...]

> instal-herstelling geprobeert, maar niets helpt. Weet iemand raad.
> Draai Vista Premium met 64 bits en 5 GB aan geheugen op een HP-machine.

Het programma dat ik probeer te installeren of uit te voeren zegt dat
ik beheerdersrechten moet hebben, maar ik ben een beheerder op de computer.

Als u probeert om het programma te installeren, klikt u met de
rechtermuisknop op het installatiepictogram van het programma en klikt u op
Als administrator uitvoeren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u
wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Als het programma wel wordt geïnstalleerd maar niet wordt uitgevoerd, klikt
u met de rechtermuisknop op het programmapictogram, klikt u op
Eigenschappen, klikt u op het tabblad Compatibiliteit, schakelt u het
selectievakje Dit programma als Administrator uitvoeren en probeert u
nogmaals om het programma uit te voeren.

Gérard Oomens

Re: Office Professional 2007 - configuratie

Suggesties:
http://www.vistax64.com/vista-genera...nt-user-2.html
--
Gérard
johan1

"Gandalf Gladstone" wrote:

> [...]

> selectievakje Dit programma als Administrator uitvoeren en probeert u
> nogmaals om het programma uit te voeren.

ben ondertussen reeds zo ver dat er een soms bij de herconfiguratie die
Office 2007 zelf uitvoert als ik een Officeprogramma opent een error bij komt
staan. De nieuwe configuratie word dan teruggedraaid en de setup is niet
uitgevoerd.
Op deze error staat 1407 en een registerprobleem.

Heb nu de UAC uitgezet, en de programma's van Office werken zo perfekt,
zonder het vervelende configuratiescherm dat te voorschijn komt. Alleen heb
ik nu een probleem met de firewall en veiligheid van Windows One Care, dat nu
in het rood blijft staan.
Misschien nog een andere suggestie? Bij voorbaat al dankend.

johan1

karelV [MS MVP]

johan1 schreef op 28-10-2009 12:16:

> [...]
> in het rood blijft staan.
> Misschien nog een andere suggestie? Bij voorbaat al dankend.

De aanwijzingen van 'Yeo' uit deze link die Gérard Oomens je gaf al
uitgevoerd?

"karelV [MS MVP]" wrote:

> De aanwijzingen van 'Yeo' uit deze link die Gérard Oomens je gaf al
> [...]

heb op site SetAcl gekeken, maar vind daar geen setacl.exe programma om te
downloaden. Onder download heb ik wel setacl.cmdline.2.030.binaryx64 en
dergelijke zien staan. Heb dit laatste even gedownload en geopend met
administratorrechten, maar dat is het ook niet. Probleem blijft.

Johan1
budgie

> [...]

> instal-herstelling geprobeert, maar niets helpt. Weet iemand raad.
> Draai Vista Premium met 64 bits en 5 GB aan geheugen op een HP-machine.

Ik weet niet of het bij jou van toepassing is maar bij een "niet zo geheel
legaal" officeprodukt (hiermee veronderstel ik dus niets) is het bestand
mso.dll geupdated waardoor je deze foutmeldingen krijgt. Oplossing is dit
bestand te deleten en dan de repair uit te voeren. Tijdens de repair wordt
dit bestand teruggezet.
Je vindt het via volgend pad:
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE12

karelV [MS MVP]

johan1 schreef op 28-10-2009 17:59:

> [...]
> dergelijke zien staan. Heb dit laatste even gedownload en geopend met
> administratorrechten, maar dat is het ook niet. Probleem blijft.

Ga naar http://setacl.sourceforge.net/index.html
scroll helemaal omlaag tot het logo van Sourceforge en klik daarop, je
komt dan bij
http://sourceforge.net/projects/setacl/ (de site kan druk zijn, als het
niet lukt later proberen)
en daar kun je op Download klikken. Je krijgt dan een .zip file waarin
setACL.exe zit. Zet die setACL.exe in een tijdelijke map, bijv. c:\Test.

Dan een Elevated Commandprompt openen:
Start - Alle Programma's - Bureauaccessoires - Opdrachtprompt.
Rechtsklik daarop en kies voor 'als Administrator uitvoeren' .
Als het goed gegaan is knippert de cursor nu in het zwarte 'dos'-scherm
achter c:\windows\system32>_

Typ eerst cd\Test (de cursor knippert dan achter c:\Test>_ ) en
dan moet je deze hele lange regel *als 1 regel* invoeren (let op de
spaties!):
setacl -ot reg -on
"HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\In staller\UserData\S-1-5-18\Components"

-actn setprot -op "dacl:np;sacl:nc" -rec yes

johan1

"karelV [MS MVP]" wrote:

> [...]
> "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\In staller\UserData\S-1-5-18\Components"
>

> -actn setprot -op "dacl:np;sacl:nc" -rec yes

het is me gelukt, dankzij Uwe stap voor stap richtlijn.
Hartelijk dank, aan allen die me een suggestie hebben gegeven.
Een prachtige groepmensen, thx nogmaals.

johan1