Spelletjes

Jos

Spelletjes
Hoe komt het dat de spelletjes b.v. patience en hartenjagen met windows
vista zo sloom reageren?

Jos

karelV [MS MVP]

Re: Spelletjes
Jos schreef op 26-10-2009 8:15:
> Hoe komt het dat de spelletjes b.v. patience en hartenjagen met windows
> vista zo sloom reageren?
>
> Jos

Hardwareversnelling van de videokaart ingeschakeld?
Videokaart-driver updaten?

Jos

Re: Spelletjes

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Hardwareversnelling van de videokaart ingeschakeld?
> Videokaart-driver updaten?

Karel

In mijn computer Acer 3641 zit een ATI Radeon HD 4350 videokaart 512 MB maar
ik kan nergens iets vinden om de hardwareversnelling in te stellen

Jos

karelV [MS MVP]

Re: Spelletjes
Jos schreef op 26-10-2009 18:12:

> [...]

> In mijn computer Acer 3641 zit een ATI Radeon HD 4350 videokaart 512 MB
> maar ik kan nergens iets vinden om de hardwareversnelling in te stellen

Hij zal wel op 'maximaal' staan, maar kijk toch maar:
ConfScherm - Persoonlijke instellingen - Beeldscherminstellingen -
Geavanceerde instellingen - Probleem oplossen - Instellingen wijzigen

Driver kun je vanaf hier selecteren en downloaden
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Massimo

Re: Spelletjes
On Mon, 26 Oct 2009 10:44:46 +0100, "karelV [MS MVP]"
<karelV@deGroeten.local> wrote:

>Hardwareversnelling van de videokaart ingeschakeld?
>Videokaart-driver updaten?

Foei Karel! Hij vraagt hoe het komt dat dit interessante verschijnsel
zich voordoet en dan kom jij me**** met suggesties over hoe hij het
verschijnsel kan doen verdwijnen. :-)

Massimo

> [...]
> Geavanceerde instellingen - Probleem oplossen - Instellingen wijzigen
>
> Driver kun je vanaf hier selecteren en downloaden

Bij beeldscherminstellingen is Instellingen wijzigen grijs

Bericht: In het huidige beeldschermstuurprogramma kunnen geen wijzigingen in
de instellingen voor hardwareversnelling worden aangebracht.

War kan ik nog doen?

Jos

~PCfreak©~

Re: Spelletjes
Op Tue, 27 Oct 2009 08:32:34 +0100, schreef "Jos" <jvdrijdt@home.nl> het
volgende.

> [...]
>
>Bericht: In het huidige beeldschermstuurprogramma kunnen geen wijzigingen in
>de instellingen voor hardwareversnelling worden aangebracht.

Heb je al gedaan wat KarelV schreef?
Het beeldschermstuurprogramma DL en installeren?

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
karelV [MS MVP]

Re: Spelletjes
Jos schreef op 27-10-2009 8:32:

> [...]
>
> Bericht: In het huidige beeldschermstuurprogramma kunnen geen
> wijzigingen in de instellingen voor hardwareversnelling worden aangebracht.

Blijkbaar is er geen driver voor die videokaart geinstalleerd, maar werk
je met een default VGA-driver.
Dus, wat ik al 2 keer noemde:
Videokaart-driver updaten:
Driver kun je vanaf hier selecteren en downloaden
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Rudolpo

Re: Spelletjes
Op 27-10-2009 5:06, Massimo schreef:

> Foei Karel! Hij vraagt hoe het komt dat dit interessante verschijnsel
> zich voordoet en dan kom jij me**** met suggesties over hoe hij het
> verschijnsel kan doen verdwijnen. :-)

Goede raadgevingen moesten verboden worden :-)
--

Groetjes,
Rudolpho