Upgrade met schone installatie

Leon

Upgrade met schone installatie
Is het mogelijk om Windows7 home premium Upgrade ook als schone installatie
te doen?
Kon voorheen wel met Vista.

karelV [MS MVP]

Re: Upgrade met schone installatie
Leon schreef op 22-10-2009 12:08:
> Is het mogelijk om Windows7 home premium Upgrade ook als schone
> installatie te doen?
> Kon voorheen wel met Vista.

Ja, maar niet meer op de Vista-manier!
zie:
http://community.winsupersite.com/bl...k-exactly.aspx
en let op deze voorwaarde:
"In order to install the upgrade version of Windows 7, you must have a
qualifying Windows operating system installed and activated. You cannot
install an upgrade version of Windows 7 on a blank hard drive. The
installation procedure does not ask you to insert a Windows disc in the
drive for verification, the actual qualifying operating system must be
installed."

~PCfreak ©~

Re: Upgrade met schone installatie
Op Thu, 22 Oct 2009 12:08:15 +0200, schreef "Leon"
<leonmaaijen@wanadoo.nl> het volgende.

>Is het mogelijk om Windows7 home premium Upgrade ook als schone installatie
>te doen?
>Kon voorheen wel met Vista.

Dat kan.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Leon

Re: Upgrade met schone installatie
Hartelijk dank Karel voor het snelle en duidelijke antwoord.

Leon
"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> [...]
> installation procedure does not ask you to insert a Windows disc in the
> drive for verification, the actual qualifying operating system must be

Bird

Re: Upgrade met schone installatie
On Thu, 22 Oct 2009 12:22:22 +0200, "karelV [MS MVP]"
<karelV@deGroeten.local> wrote:

> [...]
>installation procedure does not ask you to insert a Windows disc in the
>drive for verification, the actual qualifying operating system must be

Aha!

Dus als ik het goed begrijp is het kwa licentie een upgrade, maar je
kan vervolgens wel met een schone installatie beginnen.

Hoe doe je dat dan als je met die Windows 7 upgrade licentie later nog
eens een keer opnieuw zou willen installeren? (op dezelfde PC, bedoel
ik)

Gr,
Arne Vogel.
janbesar

Re: Upgrade met schone installatie
Op Thu, 22 Oct 2009 12:08:15 +0200, "Leon" <leonmaaijen@wanadoo.nl>
schreef:

>Is het mogelijk om Windows7 home premium Upgrade ook als schone installatie
>te doen?
>Kon voorheen wel met Vista.

Kijk eens bij een paar berichten hoger in de lijst :-(
--
Parlando:Weer een geval van parlando
cervicalis posterior acuta!
Hans Schuts

Re: Upgrade met schone installatie
Op Thu, 22 Oct 2009 12:38:54 +0200, janbesar <opa@fastmail.fm>
schreef:

>Kijk eens bij een paar berichten hoger in de lijst :-(

kijk jij eens naar de tijden bij die berichten. Karel schreef zijn
reactie 2 minuten eerder, dus eigenlijk zo'n beetje tegelijkertijd met
PCFreak. Beiden reageerden dus gelijk als eersten, jouw kritiek is dus
volkomen onterecht.
--

Hans Schuts
Mark Veldhuis

Re: Upgrade met schone installatie
Dit zou mooi nieuws zijn voor "upgraders":

Windows 7 Question of the Year, Answered?:
<http://community.winsupersite.com/blogs/paul/archive/2009/10/22/windows-7-question-of-the-year-answered.aspx>

Mark Veldhuis.

Huib

> [...]

> installation procedure does not ask you to insert a Windows disc in the
> drive for verification, the actual qualifying operating system must be

Er zijn me nog een paar punten niet duidelijk.
Een upgrade is duurder dan een OEM - versie en als een upgrade op een Vista
dan toch een clean installatie is waarop een upgrade kopen?
Technisch is het me toch niet duidelijk dat na een gelukte upgrade men op
die nieuwe W7 terug een clean installatie kan doen?
Verder begrijp ik ook niet dat men OEM-versie kan kopen voor een bestaande
PC (zitten hier geen addertjes onder het gras)?
Mvg
Huib

Huib schreef op 23-10-2009 15:54:

> Er zijn me nog een paar punten niet duidelijk.
> Een upgrade is duurder dan een OEM - versie en als een upgrade op een
> Vista dan toch een clean installatie is waarop een upgrade kopen?

Met een Upgrade heb je recht op ondersteuning van MS, met een OEM niet.

> Technisch is het me toch niet duidelijk dat na een gelukte upgrade men
> op die nieuwe W7 terug een clean installatie kan doen?

Wat je daarmee bedoelt snap ik niet.

> Verder begrijp ik ook niet dat men OEM-versie kan kopen voor een
> bestaande PC (zitten hier geen addertjes onder het gras)?

Nee, maar het blijft een OEM zonder MS ondersteuning en dan dus ook geen
ondersteuning van een fabrikant (Dell, HP, e.d.)