Belkin 54 Mbps Wireless USB adaptor en een instabiele Windows Vist

Zeebeest

Belkin 54 Mbps Wireless USB adaptor en een instabiele Windows Vist
Geachte lezer,

Ik heb een Pc met Windows Vista, Office XP en...een draadloos netwerk met
een Belkin Modem-Router van het type F5D7630-4A

Alle Pc's in het netwerk werken goed.

Een Pc is aangesloten met een draadloze USB adaptor, waar iets raars mee is.
Zolang men verbinding heeft met het internet, werkt alles.

Zodra men de verbinding een tijd lang verbreekt/niet gebruikt, vervalt de
verbinding.
De USB adapter kan dan de Modem-Router niet meer vinden.

Deze fout heeft ook gevolgen voor Windows Vista.
Loopt de internetverbinding echt vast, dan krijgt Vista een stop-fout, en
herstart zichzelf.

Als alles werkt, helpt analyse en herstel niet, want er wordt geen fout
gevonden.
Zodra de internetverbinding wegvalt, kan men geen online analyse uitvoeren
of informatie verzenden.

Als een van u in kindertaal (mijn kennisniveau van Pc's en software) kan
uitleggen wat achter het periodiek wegvallen van de draadloze verbinding van
een Pc zit, die tevens mijn Windows Vista destabiliseert, zou dat prettig
zijn.

Het ligt niet aan de modem-router, want andere draadloze verbindingen met
hetzelfde apparaat ondervinden geen hinder.
Werkt de verbinding, dan is de kwaliteit uitstekend.

Ik ben benieuwd of u met iets komt.
Ik begrijp er niets meer van.
karelV [MS MVP]

Re: Belkin 54 Mbps Wireless USB adaptor en een instabiele WindowsVist
Zeebeest schreef op 22-10-2009 4:16:
> [...]
> hetzelfde apparaat ondervinden geen hinder.
> Werkt de verbinding, dan is de kwaliteit uitstekend.

Apparaatbeheer, kijk bij de draadloze netwerkadapter - eigenschappen .
Is daar een tabblad energie bij waarop staat dat de adapter
uitgeschakeld mag worden 'om energie te besparen'?