Nieuwe werkbalk W7

~PCfreak ©~

Nieuwe werkbalk W7
hallo

Ik wil in W7 een nieuwe werkbalk maken en die aan de rechterkant van het
scherm plaatsen/slepen, maar krijg het niet voorelkaar. Wie weet hoe dit
gaat.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
karelV [MS MVP]

Re: Nieuwe werkbalk W7
~PCfreak ©~ schreef op 21-10-2009 14:51:
> [...]
>
> Ik wil in W7 een nieuwe werkbalk maken en die aan de rechterkant van het
> scherm plaatsen/slepen, maar krijg het niet voorelkaar. Wie weet hoe dit

Helaas, dat is 1 van de ergernissen die in de beta-groep al uitgebreid
aan de orde is geweest: dat kan niet meer :-(

Jawade

Re: Nieuwe werkbalk W7
karelV [MS MVP] <karelV@deGroeten.local> schreef op Wed, 21 Oct 2009 16:51:33 +0200 in artikel <essh53lUKHA.4816@TK2MSFTNGP06.phx.gbl>:

> Helaas, dat is 1 van de ergernissen die in de beta-groep al uitgebreid
> aan de orde is geweest: dat kan niet meer :-(

Wat ook niet meer gaat, en dat is m.i. nog erger, is het klassieke
startmenu instellen. Daarmee kon ik alles in 2, 3 of 4 toetsaanslagen
starten, maar dat 'moderne' menu is een woud van ondoorzichtigheid
dat zich nauwelijks zonder muis laat besturen.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Leen

Re: Nieuwe werkbalk W7
Heb je hier bv wat aan?

http://desktop.google.nl/plugins/i/w....html?start=20

Gevonden via Google "Quick Launch Gadget"

"~PCfreak ©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
newsm0ud5tjj3bp4ijcnjl5dfnoa2pdh61loj@4ax.com...
> [...]
> gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
> Algemene tips om zelf een PC te bouwen, zie mijn site.

Cnut

Re: Nieuwe werkbalk W7
"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> Heb je hier bv wat aan?
>
> http://desktop.google.nl/plugins/i/w....html?start=20
>

> Gevonden via Google "Quick Launch Gadget"

"Google Desktop 5 of hoger vereist", veel mensen zitten niet te wachten op
"Google Desktop", denk ik.
Ik gebruikte vroeger Powerbar, wat je links rechts, boven op je desktop kon
gebruiken en vanalles aan kon toevoegen.
http://www.plemsoft.com/PowerBar.html
Geen grafisch hoogstandje, maar wel uitermate functioneel. Een uiterst
smalle sidebar.

"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht
> "Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

> "Google Desktop 5 of hoger vereist", veel mensen zitten niet te wachten op
> "Google Desktop", denk ik.

Dat denken laat ik graag over aan de OP, Henk ;-)

Have a nice day!

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> starten, maar dat 'moderne' menu is een woud van ondoorzichtigheid
> dat zich nauwelijks zonder muis laat besturen.

Natuurlijk is er al een "oplossing" ;-)
Het blijft surrogaat dit soort programma's.
http://www.askvg.com/how-to-get-good...-in-windows-7/

Jawade

Re: Nieuwe werkbalk W7
Cnut <cnut@flap.org> schreef op Wed, 21 Oct 2009 20:42:35 +0200 in artikel <hbnkn0$roh$1@news.eternal-september.org>:
> "Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht

> Natuurlijk is er al een "oplossing" ;-)
> Het blijft surrogaat dit soort programma's.
> http://www.askvg.com/how-to-get-good...-in-windows-7/

Zeer benieuwd was ik, dus gehaald en geinstalleerd. Maar in de eerste
instatie miste hij een .ini file, die er ook echt niet was, en na
de-installeren en opnieuw installeren gaf 'ie te kennen dan hij stopte
met werken. Dus daar zal nog wel even aan gesleuteld moeten worden.
Maar ik heb goede hoop dat er iets bruikbaars komt, na even zoeken
blijkt dat ik bepaald niet de enige ben die klassiek wil.

[...]
Tim

Re: Nieuwe werkbalk W7

> [...]
> starten, maar dat 'moderne' menu is een woud van ondoorzichtigheid
> dat zich nauwelijks zonder muis laat besturen.

Het nieuwe menu laat zich juíst zonder muis besturen. Alles is in het nieuwe
menu met een paar toetsaanslagen te starten, wat ook al het geval was in
Vista. Gewoon Windowstoets + een deel van de naam en voila. Daarnaast
onthoudt windows je voorkeuren zodat het al makkelijker wordt om een
programma te starten. Ik gebruik nooit de muis i.c.m. het windows startmenu,
wat je wel moet doen in het klassieke menu. Er is wat voor te zeggen dat ze
het evengoed mogelijk hadden kunnen maken, maar je kunt ook zeggen: Je moet
het verleden ook wel eens los kunnen laten en mensen kunnen ook wel eens
wennen aan een nieuw systeem. Dat soort backwardscompatibility mag je wel
eens laten vallen.

Tim

~PCfreak ©~

Re: Nieuwe werkbalk W7
Op Wed, 21 Oct 2009 16:51:33 +0200, schreef "karelV [MS MVP]"
<karelV@deGroeten.local> het volgende.

Jammer.

groetjes Henk