Vista naast Windows 7

Rudolpho

Vista naast Windows 7
Goedenmiddag,

Is het mogelijk om bij de installatie van Windows 7 *upgrade* om te
kiezen voor een installatie op een andere schijf, zodat er een dual-boot
systeem ontstaat? Ik heb de beschikking over twee afzonderlijke
schijven. Het gaat hier om een Acer Aspire 9920 laptop.
--

Rudolpho
Carpe Diem
Mamamegs [MVP]

Re: Vista naast Windows 7
Op maandag 19-10-2009 tiepte Rudolpho de volgende 'wijze' woorden:

> [...]
> dual-boot systeem ontstaat? Ik heb de beschikking over twee
> afzonderlijke schijven. Het gaat hier om een Acer Aspire 9920 laptop.

Zover als ik weet kon het met Vista wel, zolang je maar geen
productsleutel ingaf tijden de installatie. Je zou dus aannemen dat
het met Win7 ook moet lukken, maar zeker weten doe ik dat niet, ik heb
niet de beschikking over een upgrade DVD.

Volgens mijn collega MVP's kan het niet:
http://social.technet.microsoft.com/...6-bd95574d1a6c

Met een retail en zelfs een OEM versie kan iig het wel:
Je moet dan opstarten van de DVD kiezen voor een aangepaste installatie
(custom install).
Dat geeft je de mogelijkheid om Win7 op een andere schijf/partitie te
installeren en de Vista partitie ongemoeid te laten. (dual boot)

www.sevenbits.nl

Ons vernieuwde forum:
www.bitsforums.nl/forum/index.php

Deneken, j.f.

Re: Vista naast Windows 7

"Rudolpho" <a@b.invalid> schreef in bericht
> [...]
> ontstaat? Ik heb de beschikking over twee afzonderlijke schijven. Het gaat

Ik dacht van niet. Immers de upgrade naar Windows7 moet je starten **VAN
UIT** Vista !!
Fritz Deneken

karelV [MS MVP]

Re: Vista naast Windows 7
Deneken, j.f. schreef op 19-10-2009 14:47:

> "Rudolpho" <a@b.invalid> schreef in bericht

> Ik dacht van niet. Immers de upgrade naar Windows7 moet je starten **VAN
> UIT** Vista !!
> Fritz Deneken

Nee, dat hoeft niet.

Rudolpo

Re: Vista naast Windows 7
Op 19-10-2009 16:05, karelV [MS MVP] schreef:

> Nee, dat hoeft niet.

Gewoon de bootvolgorde in BIOS veranderen en een schone installatie
vanuit de DVD en daarna........ *GAAN MET DIE BANAAN*
--

Groetjes,
Rudolpho
Jawade

Re: Vista naast Windows 7
Rudolpo <a@b.invalid> schreef op Thu, 22 Oct 2009 16:50:42 +0200 in artikel <4ae07144$0$83245$e4fe514c@news.xs4all.nl>:

> Gewoon de bootvolgorde in BIOS veranderen en een schone installatie
> vanuit de DVD en daarna........ *GAAN MET DIE BANAAN*

Dat is niet nodig.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Rudolpo

Re: Vista naast Windows 7
Op 22-10-2009 17:49, Jawade schreef:

> Dat is niet nodig.

Ik moest dit wel doen. De Virtual Disk Service (VDS) was uitgeschakeld
en kon niet gerepareerd worden. Mogelijke oorzaak: reparatie van een
virusinfectie.
--

Groetjes,
Rudolpho
Jawade

Re: Vista naast Windows 7
Rudolpo <a@b.invalid> schreef op Thu, 22 Oct 2009 18:06:04 +0200 in artikel <4ae082ee$0$83237$e4fe514c@news.xs4all.nl>:

> Ik moest dit wel doen. De Virtual Disk Service (VDS) was uitgeschakeld
> en kon niet gerepareerd worden. Mogelijke oorzaak: reparatie van een
> virusinfectie.

OK. Ik vraag me af of de upgrade ook lukt als je van de DVD opstart.
Het lijkt me dat de installatie best in staat is om de geldige Vista
te checken.

Op 22-10-2009 18:21, Jawade schreef:

> OK. Ik vraag me af of de upgrade ook lukt als je van de DVD opstart.
> Het lijkt me dat de installatie best in staat is om de geldige Vista
> te checken.

Bij mij werd de oude Vista installatie automagisch gevonden. Jouw
veronderstelling is dus juist :-)
--

Groetjes,
Rudolpho