Virus

Evelien

Virus
Hallo.
Ik heb een laptop van Asus. Met Vista.
Kasperski en.... een virus.
backdoor win 32 hostil.A
In de agenda staat dat de binnengekomen virus is verwijdert.
Maar iedere keer geeft hij aan dat hij er weer is.
Wat kan ik hieraan doen.
Heb al gegoocheld maar snap niks.
Vriendelijke groet
Evelien

Flash

Re: Virus
Op 18-10-2009, heeft Evelien verondersteld :
> [...]
> In de agenda staat dat de binnengekomen virus is verwijdert.
> Maar iedere keer geeft hij aan dat hij er weer is.

Dit installeren en je Laptop laten scannen.

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

FredW

Re: Virus
On Sun, 18 Oct 2009 04:34:02 -0700, Evelien
<Evelien@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>In de agenda staat dat de binnengekomen virus is verwijdert.
>Maar iedere keer geeft hij aan dat hij er weer is.

Download, installeer, update en doe een volledige scan met:

- Malwarebytes' AntiMalware Free
http://www.malwarebytes.org/
( de blauwe download button)

- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)

S.v.p. BEIDE programma's (na elkaar) draaien.

En hoe wordt "iedere keer" aangegeven "dat hij er weer is"?
Kun je wat nauwkeuriger opgeven welke boodschap van welk programma dit
aangeeft?

--
Groeten van Fred W. te H.
Verander vastbesloten van mening.
Gandalf Gladstone

Re: Virus

"FredW" <fredw@ninmule.invalid> schreef in bericht

> [...]

> En hoe wordt "iedere keer" aangegeven "dat hij er weer is"?
> Kun je wat nauwkeuriger opgeven welke boodschap van welk programma dit

De structuur van de malware b.v. backdoor worms is tegenwoordig zodanig
dat het zich over meerdere bestanden en locaties verspreidt.
Wanneer de AV het de eerste keer detecteerd en in quarantaine plaatst is
het
best mogelijk dat kort daarna weer een worm exemplaar van hetzelfde
structuur
gedetecteerd wordt, soms wel 3 á 4 opvolgende keren!

GG

FredW

Re: Virus
On Sun, 18 Oct 2009 22:45:04 +0200, "Gandalf Gladstone" <Gandalf
> [...]

>structuur
>gedetecteerd wordt, soms wel 3 á 4 opvolgende keren!

Ik had graag een antwoord van Evelien.
Welke boodschap wordt door welk programma gegeven.
Pas dan kan beter worden bekeken wat er eventueel aan de hand is (of
niet) en kan gericht een antwoord worden gegeven.
Het zou b.v. mogelijk kunnen zijn, dat de malware reeds verwijderd is,
maar dat bij het opstarten iets wordt aangeroepen wat er niet (meer) is.

Een vage algemene beschrijving van een of ander verschijnsel zoals jij
geeft, helpt daarbij niet.

--
Groeten van Fred W. te H.
Verander vastbesloten van mening.
Loesje - goud van oud (78)
Evelien

Re: Virus
De ellende is begonnen met updaten.
Ze gaven 17 updates van windows..of.(microsoft)
die werden geinstalleerd.
3 konden niet geinstallerd worden, daarna is de ellende begonnen.
momenteel is de hostil verdwenen na opnieuw opstarten en nu meld kaspersky
weer een ander virus.
win32?virut.gen!o

"FredW" wrote:

> [...]

> maar dat bij het opstarten iets wordt aangeroepen wat er niet (meer) is.
>
> Een vage algemene beschrijving van een of ander verschijnsel zoals jij

Evelien

Re: Virus

De boodschap werd door kaspersky gegeven.

"FredW" wrote:

> [...]

> maar dat bij het opstarten iets wordt aangeroepen wat er niet (meer) is.
>
> Een vage algemene beschrijving van een of ander verschijnsel zoals jij

karelV [MS MVP]

Re: Virus
Evelien schreef op 20-10-2009 22:17:
> [...]
> 3 konden niet geinstallerd worden, daarna is de ellende begonnen.
> momenteel is de hostil verdwenen na opnieuw opstarten en nu meld kaspersky

Dat rot virus heb je echt niet gekregen door de updates van MS :-(
Als ik zo lees is de enige oplossing: Schijf formatteren en Vista
opnieuw schoon installeren. Zie
http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?p=472033
http://answers.yahoo.com/question/in...3133638AAWEc7Y

FredW

Re: Virus
On Tue, 20 Oct 2009 13:20:01 -0700, Evelien

[ik antwoord onderaan, dan blijft het verhaal misschien wat leesbaar.]

>De boodschap werd door kaspersky gegeven.

Jammer, dat je niet opgeeft waar Kaspersky iets gevonden heeft.
(map, bestand)

Heb je MBAM en SAS gedraaid (na eerst updaten)?
Heb je schijfopruiming van je harde schijf gedaan vóór je Kaspersky een
complete (uitgebreide) scan hebt laten doen?

De Windows updates hebben er niets mee te maken.
Dat enkele (3) updates niet geïnstalleerd konden worden,
is een ander probleem wat hier los van staat.

Misschien is het virus ongeveer op dezelfde tijd op je computer gekomen,
maar dat moet door iets anders veroorzaakt zijn.

Hier is een analyse van de boosdoener:
http://www.microsoft.com/security/po...%2FVirut.gen!O
Lees vooral dit goed door:
"Take the following steps to help prevent infection on your system:"
Deze stappen voortaan zeer nauwkeurig toepassen.

Maar zoals in een link van KarelV te lezen is:
"This infection cannot be cured. Your ONLY option is to re-format your
drive and re-install your Operating System."

Dus maar doen wat KarelV heeft gezegd.
Eerst een backup maken van je gegevens bestanden (vooral geen *.zip !)
En vervolgens zo snel mogelijk formatteren en opnieuw beginnen.
Sterkte er mee.

--
Groeten van Fred W. te H.
Discussie:
Frans

Re: Virus

> [...]
> Groeten van Fred W. te H.
> Discussie:
> Willen jullie niet allemaal door elkaar heen luisteren.

Dag Fred En Karel.

¨Eerst een backup maken van je gegevens bestanden¨ Bestaat dan niet het
gevaar dat bij het terugplaatsen van deze gegevens, tevens het virus terug
geplaatst en geactiveerd word?

Groetjes.

Frans.