Logboeken?

Huib

Logboeken?
Hallo,
Ik vermoed dat "logboeken" heel wat activiteiten weglopen.

Ik zou de proef eens willen doen om ze uit te schakelen doch weet niet hoe.

Graag een tip.

Mvg
Huib

Leen

Re: Logboeken?
Wat bedoel je met "heel wat activiteiten weglopen" ?

Have a nice day!

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Ik vermoed dat "logboeken" heel wat activiteiten weglopen.
>
> Ik zou de proef eens willen doen om ze uit te schakelen doch weet niet

karelV [MS MVP]

Re: Logboeken?
Huib schreef op 11-10-2009 9:18:
> Hallo,
> Ik vermoed dat "logboeken" heel wat activiteiten weglopen.

Huh, wat bedoel je, 'weglopen'?

> Ik zou de proef eens willen doen om ze uit te schakelen doch weet niet hoe.

NOTE: you should not disable event logging, as it's an essential part of
windows. Disabling Windows event logging would prevent you from using
the Windows Task Manager as well. In the even of the worst possible
result where you encounter strange errors and the system refuses to boot
properly, re-enable the services from windows safe mode.
bron: http://au.answers.yahoo.com/question...9070723AAOqIiN
zie ook
http://www.forensicfocus.com/index.p...ewtopic&t=2996

Huib

Re: Logboeken?

> [...]
> Ik vermoed dat "logboeken" heel wat activiteiten weglopen.
>
> Ik zou de proef eens willen doen om ze uit te schakelen doch weet niet

Hallo Leen & Karel,
Het opstarten van mijn Vista Premium is behoorlijk denk ik nml 180 sec.
Doch daarna starten er disk-activiteiten voor 2 à 3 minuten, pas daarna is
normale werking mogelijk.

Ik heb de taakbeheer al volledig bekeken doch ik vind niets ...daarom wou ik
de logbooks even onder de loop nemen.
Uiteraard stuur ik de back-up manueel en ook het defragmenteren enz.

Bedankt Karel met die info zal ik daar maar best afblijven.

Andere tips wat die diskactiviteiten kunnen zijn is welkom.
Mvg
Huib

karelV [MS MVP]

Re: Logboeken?
Huib schreef op 11-10-2009 11:12:

> Het opstarten van mijn Vista Premium is behoorlijk denk ik nml 180 sec.
> Doch daarna starten er disk-activiteiten voor 2 à 3 minuten, pas daarna
> is normale werking mogelijk.

Ook normaal. Trek de netwerkkabel er maar eens uit of zet de draadloze
router even uit. Verschil? Ik denk dat het te maken heeft met Windows
Update.

~PCfreak ©~

Re: Logboeken?
Op Sun, 11 Oct 2009 11:31:36 +0200, schreef "karelV [MS MVP]"
<karelV@deGroeten.local> het volgende.

>Ook normaal. Trek de netwerkkabel er maar eens uit of zet de draadloze
>router even uit. Verschil? Ik denk dat het te maken heeft met Windows
>Update.

Ik raadt daarom ook iedereen aan om dat automatisch updaten uit te
zetten, en bijv 1x per week op een tijdstip dat het uitkomt zelf even te
checken.

Wat ook vertragend kan werken is de automatische scan van de
virusscanner, schakel dat ook uit en doe het ook handmatig eens in de
week bijv.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
Leen

Re: Logboeken?

"~PCfreak ©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> [...]

> Ik raadt daarom ook iedereen aan om dat automatisch updaten uit te
> zetten, en bijv 1x per week op een tijdstip dat het uitkomt zelf even te

'k zie daar geen nut van in. WIndows Update werkt keurig in de achtergrond
(bits-technologlie) en heb daar zelf nooit enige systeemvertraging doro
kunnen bemerken.

> Wat ook vertragend kan werken is de automatische scan van de
> virusscanner, schakel dat ook uit en doe het ook handmatig eens in de
> week bijv.

Daar zie ik wel wat in. Ik bepaald die zelf. Bv AVG (free, dus veel
gebruikt..) zet m standaard op 1x per week geloof ik. Ik zet die zelf altijd
uit, wat daar krijg je behoorlijke vertraging van als tie bezig is.

Verder is er geen zinnig woord over te zeggen omdat verder info ontbreekt.
Pentium 3 met 512 MB geheugen en een Hdisk van 30 GB die voor 98% vol is?
Ik roep maar wat.

Wat dat betreft is die van die goudvis die bij de dokter komt makkelijker..
k ziehet al.. uit de kom ;-)

Have a nice day/weekend!

> groetjes Henk
> --
> #Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
> gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
> Algemene tips om zelf een PC te bouwen, zie mijn site.
> usenet@pc-freak.nl http://www.pc-freak.nl

Huib

Re: Logboeken?

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht

> Ook normaal. Trek de netwerkkabel er maar eens uit of zet de draadloze
> router even uit. Verschil? Ik denk dat het te maken heeft met Windows
> Update.

Hallo KarelV en de anderen,
Leen, 2G geheugen en zeker geen gebrek aan HDD-space & verder loopt AVG
niet in de achtergrond.

Karel,
Internet even afgezet doch dit maakte geen verschil.
Na het opstarten is er een 30 sec geen diskactiviteit doch dan is ie weg
voor 4 minuten.

Ik heb even nagekeken in taakbeheer welke taken lopen binnen die vier
minuten en die zijn:
Hotstart, LPremove, Napstatus UI, SystemSoundsServices, TTM

Als verdere info : ik heb 3 accounts op PC en bij nader toezicht zijn het
ook die taken die op die tijd actief zijn.

Verdere tips zijn welkom.
Mvg
Huib

Hans Schuts

Re: Logboeken?
Op Sun, 11 Oct 2009 12:53:57 +0200, "Huib" <unknown@unknown.com>
schreef:

>Leen, 2G geheugen en zeker geen gebrek aan HDD-space & verder loopt AVG
>niet in de achtergrond.

Oeps... Je bedoelt toch niet dat je geen real time antivirus
bescherming hebt draaien? Als dat zo is, als de sodeju aanzetten!

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
karelV [MS MVP]

Re: Logboeken?
Huib schreef op 11-10-2009 12:53:

> Ik heb even nagekeken in taakbeheer welke taken lopen binnen die vier
> minuten en die zijn:
> Hotstart, LPremove, Napstatus UI, SystemSoundsServices, TTM

Jij kunt natuurlijk ook google raadplegen ;-) Die eerste 4 zijn
eenvoudig te vinden en lijken ongevaarlijk, maar die TTM is een beetje
raadselachtig. Ik kom eigenlijk alleen hier:
http://www.prevx.com/filenames/22983...1/TTM.EXE.html
Het is niet gezegd dat je een virus hebt, maar besteed er toch maar wat
aandacht aan.