traag, trager ....

Harry

traag, trager ....
Ik kom nog maar eens terug.....
Vista werkt op m'n laptop irritant traag. Moet echt wachten tot alles
gestart is eer ik aan de slag kan. Wanneer ik -welk programma dan ook- iets
te snel aanklik krijg ik de melding "reageert niet" en wanneer dat zich
herstelt heeft.....heb je een baard.
Heb er alle mogelijke spy- en malwareprogramma's doorgehaald, heb m'n RAM
verdubbeld tot 2Gb (meer kan ie niet aan), geen virus te bekennen enz.
Start traagop en sluit zo mogelijk og trager af (5 Ã* 6 minuten!)
Iemand nog een slimme opmerking?

Harry
J.de Vriendt

Re: traag, trager ....

"Harry" <Harry@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> verdubbeld tot 2Gb (meer kan ie niet aan), geen virus te bekennen enz.
> Start traagop en sluit zo mogelijk og trager af (5 Ã* 6 minuten!)

overbodige taken (zie taakbeheer), defragmenteren automatisch dagelijks
(niet doen dus), te veel items in opstartmenu (zie msconfig, van die dingen.

Massimo

Re: traag, trager ....
On Wed, 7 Oct 2009 13:55:02 -0700, Harry
<Harry@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>verdubbeld tot 2Gb (meer kan ie niet aan), geen virus te bekennen enz.
>Start traagop en sluit zo mogelijk og trager af (5 à 6 minuten!)

Dat is niet zo eenvoudig... trage computer kan aan zoveel liggen.
Jammer dat je maar 2GB mem kan plaatsen, Vista houdt van geheugen. ;-)
Het wordt eens flink googlen want op het web is heel veel te vinden
over 'trage computer' en 'computer traag afsluiten'. Dat laatste kan
komen doordat een toepassing niet wil afsluiten en dan eerst door
Vista daartoe gedwongen moet.
Heb je de logboeken bekeken?
Heb je SP1 wel geïnstalleerd want sommigen beweren dat dat bepaalde
processen versnelt.

Massimo
Hans Schuts

Re: traag, trager ....
Op Wed, 7 Oct 2009 13:55:02 -0700, Harry
> [...]

>verdubbeld tot 2Gb (meer kan ie niet aan), geen virus te bekennen enz.
>Start traagop en sluit zo mogelijk og trager af (5 à 6 minuten!)

je hebt je ram al verdubbeld, verder geef je geen informatie over je
laptop. Mogelijk is het ding gewoon niet geschikt om Vista lekker op
te laten draaien.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Andre

Re: traag, trager ....
Op Thu, 08 Oct 2009 06:51:45 +0200 schreef Massimo , :

> [...]
>Vista daartoe gedwongen moet.
>Heb je de logboeken bekeken?
>Heb je SP1 wel geïnstalleerd want sommigen beweren dat dat bepaalde

En SP2 is ook een verbetering (versnelling).

--
Groetjes
André (VB)
FredW

> [...]

>verdubbeld tot 2Gb (meer kan ie niet aan), geen virus te bekennen enz.
>Start traagop en sluit zo mogelijk og trager af (5 à 6 minuten!)

2Gb RAM is nogal krap voor Vista, het is dan beter om zoveel mogelijk
dingen uit te zetten (zoals al mijn voorgangers ook reeds hebben
geschreven).

Welke antivirus software heb je?
(sommige av-software kan een "minimale" PC behoorlijk vertragen.)

Heb je Aero uitgezet?
Heb je Indexing uitgezet?
Het je gekeken wat er start met de PC en wat je kunt uitzetten?
http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb963902.aspx
(en daar vooral kijken in tabblad "Logon")

En heb je dit al gelezen:
http://miekiemoes.blogspot.com/2008/...r-is-slow.html

En misschien moet je Windows eens opnieuw er op zetten,
wellicht dat het dan beter wordt (succes niet gegarandeerd).

--
Groeten van Fred W. te H.
Verander vastbesloten van mening.
Jawade

Re: traag, trager ....
FredW <fredw@ninmule.invalid> schreef op Thu, 8 Oct 2009 12:20:56 +0200 in artikel <unerc5l30or81q0217bmf4hf1o8hkr3ir2@4ax.com>:

> 2Gb RAM is nogal krap voor Vista, het is dan beter om zoveel mogelijk
> dingen uit te zetten (zoals al mijn voorgangers ook reeds hebben
> geschreven).

2GB is zat. Zonder Aero Glass draait Vista al redelijk op 512MB
(eigen ervaring) em mét al goed op 1GB. De hoeveelheid RAM wordt
vaak erg overdreven. Toen ik mijn XP-PC kocht vlak na het uitkomen
van XP, had die 1GB RAM aan boord, en veel mensen verklaarden me
voor gek. Jaren later heette het dat XP pas lekker liep op 1GB.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ 1 juni: HexEditor, Diskeditors met MBR-rebuilders!
Harry

Re: traag, trager ....
Zo.....een hoop om na te gaan kijken, gaat even duren want druk weekend voor
de boeg. Wat is Aero Glass???

JUllie horen het resultaat
--
Harry

=?Utf-8?B?SGFycnk=?= <Harry@discussions.microsoft.com> schreef op Thu, 8 Oct 2009 14:03:02 -0700 in artikel <A38058FF-EACA-4CE1-BD78-614049E30238@microsoft.com>:
> Zo.....een hoop om na te gaan kijken, gaat even duren want druk weekend voor
> de boeg. Wat is Aero Glass???
>
> JUllie horen het resultaat

Dat is het doorzichtige 3-d effect van het uiterlijk.

> Zo.....een hoop om na te gaan kijken, gaat even duren want druk weekend
> [...]

rechts klik bureaublad>Aan persoonlijke voorkeur aanpassen>Kleur en
vormgeving vensters

svp voortaan onderkwoten