IE 8 vervangen door IE 7?

Irma

IE 8 vervangen door IE 7?
Hallo,
ik gebruik Windows Vista Business en hierbij IE8. Hierbij krijg ik veel
foutmeldingen van IE. Reageerd niet meer....zoeken naar oplossing enz enz.
Mijn vraag is nu kan ik IE 8 vervangen voor IE 7? Een bijkomend probleem is
ook dat ik nergens IE 8 kan vinden via 'configuartiescherm' en 'Programma's
en onderdelen' dus ik kan ook geen uninstall doen! Er is ook geen uninstall
in de map van IE onder Programma Onderdelen.
Wie kan me hierbij helpen? Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties.
Irma
karelV [MS MVP]

Re: IE 8 vervangen door IE 7?
Irma schreef op 7-10-2009 12:12:
> [...]
> in de map van IE onder Programma Onderdelen.
> Wie kan me hierbij helpen? Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties.

Zou toch gewoon moeten kunnen:
ConfigScherm -> Programma's en onderdelen -> 'geinstalleerde updates
weergeven' (linksboven).
Zoek naar 'Windows Internet Explorer 8'

Als je IE8 verwijderd hebt, krijg je vanzelf IE7 weer terug.

Maar het is heel goed mogelijk dan een invoegtoepassing die fouten in
IE8 geeft. Start IE8 eens op zonder invoegtoepassingen:
Start - typ iexplore.exe -extoff <enter>
Draait hij dan wel zonder te crashen?

Irma

Re: IE 8 vervangen door IE 7?
Hallo Karel,
wat zijn dan die 'invoegtoepassingen' precies? Waar kan ik vinden welke ik
hiervan heb 'aanstaan'? Misschien dat er eentje bij is (ik heb geen idee
welke) die ik persé wel wil gebruiken.

Irma schreef op 7-10-2009 12:46:

> [...]
> hiervan heb 'aanstaan'? Misschien dat er eentje bij is (ik heb geen idee

In IE: menu Exta -> Invoegtoepassingen beheren.
Maar probeer nou eerst gewoon Start - typ iexplore.exe -extoff <enter>,
dat is eenmalig en verandert niets aan de 'gewone' opstart van IE.

En: ik beantwoord hier berichten bij voorkeur *onderaan*, dan blijft het
geheel misschien nog leesbaar.

Irma

Re: IE 8 vervangen door IE 7?

"karelV [MS MVP]" wrote:

> [...]
> dat is eenmalig en verandert niets aan de 'gewone' opstart van IE.
>
> En: ik beantwoord hier berichten bij voorkeur *onderaan*, dan blijft het

OK, sorry, nu beneden

Ik heb dus iexplorer,exe -extoff gedaan en krijg de volgende melding:

'Internet Explorer wordt momenteel zonder invoegtoepassingen uitgevoerd

Alle Internet Explorer-invoegtoepassingen, zoals
ActiveX-besturingselementen of werkbalken, zijn uitgeschakeld. Sommige
webpagina's worden mogelijk niet goed weergegeven.
Klik op de knop Startpagina als u naar uw startpagina wilt gaan.
Sluit Internet Explorer en start het programma opnieuw op als u met
invoegtoepassingen wilt browsen.
Controleren op de nieuwste Windows-updates.

Welke invloed hebben invoegtoepassingen van de browser op het browsen?'

Dat zal dus wel zo horen. Nu maar afwachten of alles nu wel goed werkt.
Bedankt voor je hulp,
Irma

Cnut

Re: IE 8 vervangen door IE 7?
"Irma" <Irma@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
newsDD26C1D-256A-4519-A3CC-E520814AB91D@microsoft.com...

> [...]
> Controleren op de nieuwste Windows-updates.
>
> Welke invloed hebben invoegtoepassingen van de browser op het browsen?'

Leerzame site:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...L/default.mspx
"Internet Explorer-invoegtoepassingen: veelgestelde vragen"
http://windowshelp.microsoft.com/Win...f9b7e1043.mspx