Windows 7

Johan

Windows 7
Ik heb sinds kort windows 7 Home Premium op mijn PC
Nu vraag k mij af hoe de standaard beveiliging is vvan dit OS.
Ik wil een goede virusscanner instaleren n.l Avira.
Wat ik me nu afvraag,is een Free versie afdoende of
zou ik Prmium versie moeten nemen welke ook bescherd tegen
O.A spyware en adware AntiPhishing en verborgen AntiRootkit
of doet Windows 7 Premium dit standaard ?

Johan

p.s
Kon geen nieuwsgroep voor Windows 7 vinden !
QPC

Re: Windows 7
"Johan" <-----@-----.net> schreef in bericht news:4acb0a20$1_3@news4us.nl...
> [...]
>
> Johan
>
> p.s
> Kon geen nieuwsgroep voor Windows 7 vinden !

De nieuwe Microsoft Security Essentials krijgt hele goede recensies, probeer
die eens.

http://www.microsoft.com/Security_es...aspx?mkt=nl-nl

Edmund

Re: Windows 7
"QPC" <ik@hierl.nl> schreef in bericht
> "Johan" <-----@-----.net> schreef in bericht

> De nieuwe Microsoft Security Essentials krijgt hele goede recensies,
> probeer die eens.
>
> http://www.microsoft.com/Security_es...aspx?mkt=nl-nl

Waarschuwd die ook als Windows zelf vanalles naar MS verstuurt?

Edmund

Johan

Re: Windows 7
QPC schreef:
> "Johan" <-----@-----.net> schreef in bericht

> De nieuwe Microsoft Security Essentials krijgt hele goede recensies,
> probeer die eens.
>
> http://www.microsoft.com/Security_es...aspx?mkt=nl-nl

Dat zijn inderdaad goede beoordelingen maar ik gebruik Avira
zodoende mijn reeds gestelde vragen,dus zonder MSE te gebruiken.

Johan
FredW

Re: Windows 7
On Tue, 06 Oct 2009 11:12:55 +0200, Johan <-----@-----.net> wrote:

> [...]
>O.A spyware en adware AntiPhishing en verborgen AntiRootkit
>of doet Windows 7 Premium dit standaard ?

Windows 7 is op dit punt niet veel anders dan WindowsVista,
en doet verder niks.

Avira Antivir Free is een prima anti-virus programma, wat voor de meeste
gebrukers voldoende zal zijn.
Voor anti-spyware kun je dan nog de "free" versies van Malwarebytes'
AntiMalware en SuperAntiSpyware installeren, waarmee je regelmatig - en
na een update - je PC kunt controleren op spy/adware.
http://www.malwarebytes.org/
http://www.superantispyware.com/download.html

Voor "real-time" bescherming kun je de ingebakken Windows Defender
gebruiken, maar die heb ik vervangen door Prevx (free).
http://www.prevx.com/

Kortom voor de beveiliging van WindowsXP, WindowsVista en Windows7
kun je dezelfde programma's gebruiken.

--
Groeten van Fred W. te H.
Verander vastbesloten van mening.
Johan

Re: Windows 7
FredW schreef:

> [...]
> http://www.prevx.com/
>
> Kortom voor de beveiliging van WindowsXP, WindowsVista en Windows7

Bedankt voor de uitleg,hier kan ik wel wat mee

Groeten,
Johan
~PCfreak ©~

Re: Windows 7
Op Tue, 06 Oct 2009 15:46:43 +0200, schreef FredW
<fredw@ninmule.invalid> het volgende.

> [...]
>http://www.prevx.com/
>
>Kortom voor de beveiliging van WindowsXP, WindowsVista en Windows7

Vergeet de nieuwe "Security Essentials" van MS zelf niet.

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
FredW

Re: Windows 7
On Tue, 06 Oct 2009 19:42:09 +0200, ~PCfreak ©~
<pcfreak@werktniet.invalid> wrote:

>Op Tue, 06 Oct 2009 15:46:43 +0200, schreef FredW
><fredw@ninmule.invalid> het volgende.

>Vergeet de nieuwe "Security Essentials" van MS zelf niet.

Daar heeft OP reeds op geantwoord (12:36).
;-)

--
Groeten van Fred W. te H.
Verander vastbesloten van mening.
Loesje - goud van oud (78)
~PCfreak ©~

Re: Windows 7
Op Tue, 06 Oct 2009 20:25:44 +0200, schreef FredW
<fredw@ninmule.invalid> het volgende.

>Daar heeft OP reeds op geantwoord (12:36).
> ;-)

Had ik gelezen, maar alweer vergeten, zal de leeftijd zijn ;-)

groetjes Henk
--
#Een reactie van de vraagsteller of een gegeven oplossing
gewerkt heeft wordt zeer op prijs gesteld#
FredW

Re: Windows 7
On Tue, 06 Oct 2009 20:32:40 +0200, ~PCfreak ©~

VBG
Ook hier een bekend verschijnsel.